ایسنا نوشت:

دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به ربوده شدن برخی اتباع لبنانی در سوریه ضمن درخواست از مردم این کشور برای دوری از هرگونه اقدام خشونت آمیز تاکید کرد که حزب الله لبنان به همراه دیگر مسئولان تمام تلاش خود را برای بازگرداندن این افراد به کار می‌گیرد.

به گزارش سایت اینترنتی شبکه المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص ربوده شدن چند تن از شهروندان لبنانی در سوریه عنوان داشت: حزب الله لبنان و جنبش امل این مساله را پیگیری می‌کنند و ما معتقدیم که افراد ربوده شده به مثابه امانتی در دستان ما هستند.

وی در ادامه افزود: ما شبانه روز برای بازگشتن آنها به خانواده‌هایشان تلاش می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم تا دست به هیچ گونه خشونتی در خصوص این مساله نزنند.

نصرالله همچنین تاکید کرد: من از طرف نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و رهبران حزب الله و جنبش امل اعلام می‌کنم که این اقدام کاملا محکوم است و دولت لبنان باید به وظایف خود در این زمینه عمل کند. ما تماس‌هایی با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در این خصوص برقرار کرده‌ایم.

وی در ادامه عنوان داشت: معترضان نباید راه‌ها را ببندند و نمی‌خواهیم که مشکلی با ارتش و یا نیروهای امنیتی بوجود آید و به همین دلیل از تمام ساکنان ضاحیه جنوبی، البقاع و تمام مناطق دیگر لبنان می‌خواهم که به این سخنان توجه کنند.

نصرالله همچنین تاکید کرد: برخی افراد در لبنان به دنبال این مساله تهدید کردند که اتباع سوری را می‌ربایند این اقدام کاملا ممنوع و از لحاظ اخلاقی و شرعی حرام است. اتباع سوری برادران ما هستند و کسی نباید خودسرانه عمل کند.

وی در ادامه افزود: تماس‌ها با مسئولان سوری و برخی کشورهای منطقه‌ای آغاز شده است و ما از هیچ اقدامی برای بازگرداندن این افراد دریغ نمی‌کنیم. همگان باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند تا پایان خوشی برای این ماجرا رقم بخورد.

261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =