۰ نفر
۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴

ایسنا نوشت:

در ویدئوی که اخیرا کنگره آمریکا منتشر کرده است، یک عامل وابسته به القاعده خواهان "جنگ الکترونیک" علیه آمریکا شده و آسیب‌پذیری‌ شبکه‌های کامپیوتری حیاتی آمریکا را با رخنه‌های امنیتی در صنعت هوانوردی این کشور پیش از حملات 11 سپتامبر مقایسه کرد.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، این نشان می‌دهد القاعده ممکن است تمرکز حملات خود را بر جنگ مجازی علیه آمریکا معطوف کند.

این ویدئو بنا به ادعای مقامات آمریکایی سال گذشته میلادی به دست پلیس اف.بی.آی آمریکا رسیده و روز گذشته توسط کمیته امنیت داخلی و امور دولتی مجلس سنای آمریکا منتشر شد.

در این ویدئو القاعده از عوامل مخفی خود می‌خواهد دست به جهاد علیه شبکه‌های دولتی و زیرساخت‌های حیاتی آمریکا از جمله شبکه توزیع برق بزنند.

"جو لیبرمن"، رئیس کمیته امنیت داخلی و امور دولتی مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای اظهار داشت: این ویدئو آشکارترین نشانه‌ای است که ما دیده‌ایم مبنی بر این که القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی قصد دارند به سیستم‌های سایبری زیرساخت‌های حیاتی ما حمله کنند.

سناتور "سوزان کالینز" عضو بلندپایه دیگر این کمیته نیز اظهار داشت: این ویدئو به سبب آن که از پیروان القاعده می‌خواهد علیه آمریکا دست به حمله سایبری بزنند، موجب نگرانی است.

وی افزود: آشکار است که القاعده در جستجوی هر گونه راهی است تا به ما آسیب بزند و این ویدئو نشانه‌ای است بر این که زیرساخت‌های حیاتی ما به عنوان هدف در نظر گرفته شده‌اند.

لیبرمن با استفاده از ویدئوی القاعده بر لزوم آنچه که وضع قوانین جدید در زمینه دفاع سایبری خوانده، تاکید کرد.

وی گفت: کنگره آمریکا باید هم‌اکنون به منظور محافظت از مردم آمریکا در مقابل حملات مخرب احتمالی علیه شبکه‌های برق‌رسانی، آب‌رسانی و شبکه‌های مالی کشور ما اقدام کند.

لیبرمن افزود: همانطور که کارشناسان امنیت ملی متعددی از سوی دو حزب آمریکا گفته‌اند، استانداردهای حداقلی امنیت سایبری برای این شبکه‌ها به منظور محافظت از امنیت ملی و اقتصادی ما ضروری است.

کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا اعلام کرده است که وزارت امنیت داخلی این کشور از ماه اکتبر تاکنون بیش از 50 هزار گزارش در مورد حملات سایبری و یا تلاش برای انجام چنین حملاتی دریافت کرده که این میزان نسبت به دوره مشابه درسال گذشته میلادی حدود 10 هزار مورد افزایش داشته است.

26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =