محمد‌رضا باهنر می‌گوید برای شکل‌گیری فراکسیون اصولگرایان واحد تلاش‌های زیادی شد، اما برخی تنگ‌نظری‌ها اجازه تشکیل آن را نداد.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس نهم در حاشیه نشست فراکسیون رهروان ولایت در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در پاسخ به این پرسش که با توجه به دو قطبی شدن اصولگرایان، آیا احتمال تنش در مجلس نهم میان این دو طیف وجود دارد یا نه؟، گفت: اصلاً اینگونه نیست در مجلس نهم 270 نماینده اصولگرا حضور دارند که در دفاع از اسلام و انقلاب، رهبری و متعهد بودن به خط امام راحل، یک‌صدا هستند و کسانی که این اصول را قبول ندارند بسیار معدود هستند.
وی با بیان اینکه در عین حال نمی‌توان انکار کرد که در مجلس گرایش‌های مختلفی وجود دارد، اظهار داشت: در انتخابات مجلس نهم هم جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری در عین اصولگرا بودن، با یکدیگر رقابت کردند.
باهنر که معتقد است این رقابت اصولگرایان در مجلس نهم هم ادامه خواهد داشت، گفت: گروه‌های مختلف مواضعشان در خصوص دولت و برخی از مسائل مهم مملکتی متفاوت است و این مساله به مرور آشکار می‌شود.
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به اینکه آیا این تفاوت نظر‌ها به مبانی تئوریک هم بازمی‌گردد؟، گفت: این موضوع بستگی به جنس موضوع مورد بحث دارد و در مباحث مختلف باید جداگانه در این زمینه بحث کرد.
نایب‌رئیس مجلس هشتم در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه در سال جاری باید همه توان خود را بر «تولید ملی» متمرکز کنیم، گفت: مساله تورم و بیکاری جزو مسایل عمده داخلی کشور است که باید آنها رفع کرد. البته ممکن است برخی این موضوعات را قبول نداشته باشند و اشکالی هم ندارد. مجلس محل برخورد آرا و افکار گوناگون است ولی انشاء‌الله تنش و تشنج در آن وجود نخواهد داشت.
 اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی پیش از این در گفت وگو با خبرآنلاین پیش بینی کرده بود مجلس نهم در سال نخست، فضای پر تنش را تجربه خواهد کرد اما از سال دوم در ریل می افتد. اینجا
باهنر در خصوص برخی انتقادات به تشکیل نشدن فراکسیون واحد اصولگرایان نیز اظهار داشت: ما برای تشکیل این فراکسیون خیلی تلاش کردیم و به دنبال شکل‌گیری آن بودیم، ولی برخی از دوستان منظورشان از تشکیل فراکسیون واحد، حضور 230 نفر از نمایندگان بود؛ در حالی که ما می‌گفتیم فراکسیون واحد اصولگرایان با 270 نفر می‌تواند تشکیل شود.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =