فارس نوشت:

رئیس اتحادیه املاک با بیان اینکه طرح تعزیراتی کنترل اجاره بها در تابستان اجرا نمی‌شود، گفت: طرح تعزیراتی کنترل اجاره‌بها که در سال گذشته اجرا شد نه تنها موفق نبود بلکه باعث شد تا بسیاری از موجران و مستاجران به بیراهه بروند.

 مصطفی قلی‌خسروی در پاسخ به این سوال که آیا با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقال مسکن طرح تعزیرات کنترل اجاره‌بها اجرا می شود یا خیر؟ افزود: طرح تعزیراتی کنترل اجاره‌بها که سال گذشته رشد بیش از 7 تا 9 درصدی را ممنوع اعلام می‌کرد در یک مقطع از فصل تابستان اجرا شد و اتفاقا ناموفق بود.

وی با اشاره به اینکه طرح با قانون متفاوت است، ادامه داد: طرح برای یک مقطعی از سوی دولت و یا دستگاه ذیربط اجرا می‌شود اما باید اذعان کرد که یک عده از موجران و مالکان از طرح تعزیراتی کنترل اجاره‌بها تمکین نکردند و خارج از بنگاه مسکن اقدام به نوشتن مبایعه‌نامه کردند.

قلی خسروی تاکید کرد: پس متوجه می‌شویم که طرح ضمانت اجرایی ندارد و باید به دنبال اجرای یک قانون محکم و قوی در این خصوص در مجلس باشیم.

رئیس اتحادیه املاک گفت: مخالفت بنده با اجرای طرح تعزیراتی کنترل اجاره‌بها از این جهت است که می‌بینیم مالکان و مستاجران به بیراهه می‌روند و مجبورم که بگویم طرح مسکوت بماند تا خلافی صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه در اسلام مالکیت محترم شمرده شده است و در قانون اساسی راجع به مالکیت تاکید شده است،گفت: تاکید و احترام به مالکیت در قانون اساسی و شرع اسلام این نکته را به ما گوشزد می‌کند که نمی‌توانیم بر روی ملک افراد تعیین قیمت کنیم.

قلی‌‌خسروی در خصوص طرح بلوک‌بندی نیز گفت: اجرای این طرح نیز مشکل‌ساز خواهد بود چرا که این طرح نیز برای تعیین قیمت املاک اشخاص تهیه شده است.

*خرید و فروش مسکن تا حدودی رونق گرفته است

رئیس اتحادیه املاک کشوری در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به رکود بازار ارز و سکه رونق وارد بازار مسکن شده است،یا خبر گفت: خرید و فروش مسکن تا حدودی رونق گرفته است و احتمال می‌رود در روزهای آتی نیز وضعیت بهتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت مسکن در دو ماه و نیم گذشته چند درصد رشد داشته است افزود: این که بنده بگویم قیمت مسکن چند درصد رشد داشته است چندان به صلاح نیست.

/3131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    33 2
    چرا میترسی ،خجالت میکشی بگی 50درصد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • mehdi IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    32 20
    تاوقتی که جلوی مهاجرت به تهران گرفته نشه (یا کنترل نشه)و از رشد قارچی حاشیه تهران و حاشیه تهران جلوگیری نشه وضع بدتر وبدتر خواهد شد، تا اون موقع هم به همین علت مهاجرت، شهرستانها پیشرفت رشد نخواهند و هر روز بدتر خواهند شد فکر مترو اتوبوس رو هم نکنید ببنید این جمعیت اگه پیاده هم بیان بیرون تو خیابونها باز جا نیست انشالله به روزی زود زندگی کردنمون با زنده بودن متفاوت باشه
    • بدنبال مسکن IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
      15 8
      شما به موردی اشاره فرمودی که هرچند در معادلات در نظر گرفته میشود ، اما تاثیر بسیلر ناچیز دارد. برادر من علت اصلی گرانی مسکن مانند حباب ارز و طلا ، دلالان ، بانک و یا همانطور که مسئولین اقتصادی مانند گرانی طلا و ارز اعلام فرموند ، خود خود دولت محترم است.
    • mehdi IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
      21 12
      همین الان قیمت تموم شده هر متر مسکن برای سازنده بسته به موقیعت و خرجی که کرده، چنیدن برابر کمتر هست ا از قیمتی که خریدار باید پول بدهد و علتش تقاضای بالاست که مدام باعث افزایش قیمت هم می شود. وقتی مسکن بالا برود در واقع نقدینگی بالا می رود و این باعث تورم و بی ارزشی پول می شود ولی وقتی میشه به این اوضاع ... نظم داد که همه چیز از قبل درست باشد نمی شه سیل مهاجران به یک شهر ادامه داشته باشه و قیمت مسکن بالا نره و...، همین تورم در شهری که مهاجر از اونجا اومده اثرش رو روی قیمت مسکن میزاره خوب این وسط هم بومیان و متولدین شهر مهاجر پذیر، هم شهر فرد مهاجر (پویایی و رشد) و همینطور تورم و اثرات مهاجرت (شلوغی،ترافیک، آلودگی هوا، مترو اتوبوس.) هستند که همگی تحت ظلم خواهند بود
    • شهرهای بزرگ و پرجمعیت زیادند IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
      10 18
      ببخشید کی گفته که "نمی شه سیل مهاجران به یک شهر ادامه داشته باشه و قیمت مسکن بالا نره" ؟؟؟ اگر با بحث فرهنگی مهاجرت‌ها به تهران مشکلی دارید نباید موضوع را با این قاطی کنی. می‌توان با حمایت از ساخت و ساز (مخصوصاً ساخت و ساز صعودی شهر) و صد البته پیش‌بینی قبلی به منظور مدیریت درست ترافیک و رفت و آمد‌های شهری آسان برای مردم، براحتی هم قیمت مسکن مدام پایین بیاید و هم مشکلی از بابت تأثیر مهاجرت بر قیمت مسکن نباشد... تهران پرجمعیت‌ترین شهر دنیا که نیست بلکه چه بسیار شهرهای بسیار پرجمعیت‌تر از تهران، به گمانم خیلی ساده می‌توان با افزایش خطوط مترو و حتی چند طبقه کردن مترو شلوغی را مدیریت کرد.
    • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
      18 8
      این بهترین راه برای نابودی هر چه بیشتر یک شهر و انتقال کل کار و سرمایه به تهران و همینطور نابودی کل شهرستانهاست، اینطوری یه جهنم بزرگ درست می کنیم با کلی ساختمونهای بلند بین ساختار سنتی شهر تهران . وقتی شهری از پایه برای ساختمانهای بلند طراحی میشه ،باید زیر ساختها هم درست باشه، تا نسبت تراکم انسانی و بحث های شهر سازی جدید (اتوبانها،فضا و حاشیه اطراف هر برج، کلیه موارد دیگه) حفظ بشه، نه اینکه شهر سنتی با ساختار سنتی وخونه های تک طبقه به صورت قارچی تبدیل به خونه های بلند بشه تا حدی که سهم آفتاب و حریم خصوصی همسایه رو هم از بین ببره، فضای اطراف و خیابانها و کوچه ها و بافت و شکل و ساختار منطقه هم یک طرف الان در پایین شهر تهران درکوچه هایی با عرض3 متر ساختمانهای 5 تا 7 طبقه ساخته میشه!!
    • بدون نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
      5 16
      استکهلم سوئد شهری است قدیمی تر از تهران، تحقیقی بر روی وضعیت متروی استکهلم داشتم در زمان دانشگاه. استکهلم بافت قدیمی‌اش دقیقا در مرکز قرار دارد و باقی شهر که غلباّ ساختمان ۴ ، ۵ و یا ۶ طبقه هستند در اطراف. بسیاری شهرهای دیگر نیز این‌چنین‌اند. اصلاً فرض محال بگوییم هیچ‌کس به تهران مهاجرت نکند، آیا تهران برای نسل جدید خودش به شکل کنونی گنجایش دارد؟؟ حرف های شما درست نیست شاید از دست چیز دیگری عصبانی هستید، رفیق برطرف کردن مهاجرت راهش نابودی تهران نیست، راهش بهبود و مدیریت کشاورزی و باغبانی صعتی و بهبود وضع بازار و اقتصاد در شهرستان‌ها و روستاها است مانند ترکیه.
    • مترو مترو مترو، پارکینگ، فرهنگ دوچرخه IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      5 13
      نمی‌توان شغل‌های روستایی را حمایت نکرد، کشاورزی را صنعتی نکرد و انتظار داشت اهالی غیرتهرانی به تهران نیایند. آنها هم آدمند و دوست‌دارند چون شما زندگی همراه با امید به آینده داشته‌باشند. در همان استکهلم به کمک یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های متروی جهان و همینطور فرهنگ‌سازی عالی از جمله استفاده از دوچرخه توانسته‌اند یکی بهترین، زیباترین و تمیزترین شهرهای جهان را داشته‌باشند. جالب اینجاست که در آنجا همان بافت قدیمی‌اش گران‌قیمت‌ترین بافت شهر است.
    • تهران کلانشهر است در کلانشهر آسودگی نیست IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      5 13
      بحث حریم خصوصی همسایه هم که مطرح کردید، اگر بخواهید واقع‌بین باشیم نمی‌توان بخواهید در یک کلان‌شهر زندگی کنید و انتظار داشته‌باشید همچنان همچون بافت‌های سنتی حریم خصوصی همسایه به طور کامل رعایت شود. حالا هی منفی بده... اما قبل از آن برو ببین دیگر ابر شهرهای جهان چگونه است، نیویورک، توکیو و ... مشکل اینجاست که تهران از نظر بزرگی به گستردگی همین شهرهاست اما هنوز از نظر وضع شهری مانند یک شهر کوچک مانده‌است. متروی نه چندان پیشرفته! - همچنان اتکای بیش از حد به اتوبوس - اشغال فضای خیابان توسط خطوط اتوبوس به جای چند طبقه کردن خیابان و از همه‌ی اینها می‌توان گفت مهمتر نبود سیستم پارکینگ مناسب !
    • mehdi IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      1 0
      فقط جمعیت نیست که مهمه ، مهمترین عامل که باعث تبدیل شهر تهران به جهنم شده برای ساکنانش شده تراکم جمعیت هست، همین هست که وقتی میری حتی تو خیابون هم به سختی راه میری، و به ترافیک انسانی بخورد می کنی بزرگترین شهر دنیا بیجینگ چین هست که تراکم جمعیت آن حدود 1200 نفر هست در هر کیلومتر و این رقم با جمعیت 13 میلیونی تهران که همه میدونیم خیلی بیشتر از این هست و با مهاجران روزانه چند برابر این هست، حدود 10500 نفر هست ، حدودا 11 برابر بزرکترین شهر دنیا این مهاجرت اگر جلوش گرفته نشه مثل تیغ دو لبه ،هر د شهر رو نابود می کنه،سال پیش جلسه ای در آبادن داشتم، آبادانیهای عزیز و دوست داشتنی بعد از این همه سال هنوز گاز کشی براشون نشده!یا مشکل آب دارن؟؟!! حالا هی ما این تهران رو بدتر کنیم ،.........
  • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    30 1
    تنها راهش انتقال پایتخت به آبادان است
  • شهريار IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    0 0
    پناه بر خدا من مستاجر هستم واقعا شبها کابوس می بينم