بعد از انتشار تصویر اجساد قربانیان فاجعه جمعه گذشته در منطقه الحوله سوریه، مردم دنیا واکنش های مختلفی به این رویداد نشان دادند.

یکی از کاربران لس انجلس تایمز در واکنش به تصویر منتشره ضمن اینکه استدلال نیروهای مخالف سوریه مبنی بر حمله تانک های دولت و شلیک گلوله های سنگین توپ را رد کرده؛ نوشته است اگر گلوله های توپ و تانک به مردم خورده، پس چرا اجساد به نمایش در امده همگی سالم هستند؟
این کاربر استدلال کرده که اگر گلوله توپ و تانکی که نیروهای مخالف ادعا دارند دولت با آنها مردم مذکور را قتل عام کرده و در نزدیکی محل قتل مشاهده شده باید کل اجساد را متلاشی می کرده است اما در تصاویر منتشره اجساد کاملا سالم داخل کفن قرار داده شده و از انها تصویر برداری کرده اند.
کارشناسان مستقل نیز در این رابطه می گویند ممکن است تروریستهای مخالف مردم را اعدام کرده و بعد برای مظلوم نمایی اجساد را داخل کفن کرده اند.
دولت سوریه دخالت در این قتل عام را قویا رد کرده است. تشخیص اینکه این جنایت هولناک واقعا توسط چه کسانی و با چه هدفی انجام شده بسیار پیچیده است، اگر چه برخی تحلیلگران خلاف این ادعا را دارند و معتقدند مخالفان اسد که هم اکنون جریان های افراطی اعم از سلفی ها و تروریست های القاعده نیز به آنها پیوسته اند از هر وسیله ای برای ضربه زدن به وجهه دولت اسد استفاده می کنند و این نیز می تواند یکی از روش های آنها باشد.
49/56
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • riza IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    از کی تحلیل یک کاربر میشه خبر مرجع ؟ تازه مگه گلوله تانک مستقیما به یه کسی خوده که بدنش منهدم نشده
  • بدون نام TR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    91 8
    الله اعلم ولی هرکسی در اون دنیا جواب کارهاش رو میده و ما باید مواظب باشیم که داریم از چه کسانی حمایت میکنیم و اگر اشتباه کرده باشیم ...
  • بدون نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    89 1
    شما خودشو ناراحت نکن. به زودی مسببین این حوادث به درک اسفل السافلین راجع خواهند شد. شک نکن.
  • حسین IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    75 4
    خبرانلاین اصلا شما کاملا بی طرف هستی !قبول ولی آرزوی این به دل من موند که یکبار هم تحلیل یه مخالف رو نشون بدید. اگر ما رو مثل مخاطبین فاکس نیوز!!!فرض نمیکنی تحلیل های مخالف و موافق رو با هم بزارید تا ما خودمون هم یه کم تعقل کنیم!
  • بدون نام A2 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    28 50
    کاملا موافقم.بعضی از این کشته ها گلوله خورده بودند انهم از نزدیک.
  • بدون نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    35 15
    یا امام زمان کجایی پس منتظر چی هستی
    • بدون نام US ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
      4 6
      مواظب باش گفتت شبیه شاهین مجفی نشه.
  • محسن IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    74 9
    کسی که از ظالم و صد البته جنایت کار دفاع می کنه، در جنایت اون سهیمه... برای همتون متاسفم... اگر من جای شما بودم، یا برای تغییر این رویه تلاش می کردم و یا استعفا داده و آخرتم رو می خریدم...
  • امید IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    44 5
    خبرآنلاین عزیز عصر شاه وزوزک که نیست که نشود درباره این موضوع تحقیق کرد. گروه صلحبانان سازمان ملل به این منطقه خواهند رفت با نجات یافتگان از این قتل عام ها صحبت میکنند و اجساد را بررسی میکنند. همینطوری الکی نیست که مخالفین بگویند با توپ و تانک به مردم حمله شده و نتوان آن را اثبات کردو مخالفین هم در حالی که میدانند گروه تحقیق و بررسی به این منطقه خواهد رفت ادعایی را مطرح نمیکنند که بعد دروغ بودن آن اثبات شود در ضمن مردم دیگری وجود دارند که در ان مناطق زندگی میکنند و شاهد نحوه شهادت این عده بوده اند. خیلی جالبه نظر یک کاربر در لس آنجلس تایم را تتیر میکنید وی کاربران ایرانی که نظر مخالف اسد داشته باشند نظرشان سانسور میشود. همین نشان میدهد که شما نمیخواهید حقیقت مشخص شود چون به نفع نظام اسد نیست
    • حقیقت گو IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
      7 11
      فعلا که بدون تحقیق و ارسال گروه های حقیقت یاب دو سوته قطعنامه شون رو هم توی شورای امنیت صادر کردند رفت پی کارش! ظاهرا پیدا کردن مقصر اصلی اصلا اهمیتی نداره و نداشته. ظاهرا عصر شاه وزوزک است آقا امید!!!
  • بدون نام MY ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    38 9
    ما اگر تجربه جنگ نداشتیم این حرف و یا تحلیل رو ممکن بود باور کنیم. اما گلوله تانک برای نابودی سنگر و جانپناه ساخته شده نه برای شلیک مستقیم به افراد. لذا با شلیک یک گلوله آوارهاست که بر سر مردم بی دفاع ریخته میشه. بهتر بود شما هم فیلمهای این واقعه را میدیدید تا بلکه وجدانتون بیدار شه.
  • خلیج فارس IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    10 5
    دوست عزیز محسن یک لحظه فکر کنید که اینها کار همان کسانی هستند که در عاشورا حسینی چه بر سر آن 72 تن و بقیه در قبل و بعدا آوردن در غیر اینصورت عذری بدتر از گناه برایمان رقم خواهد خورد امیدوارم همه چی رو عقل و عدالت پیَیش برود وگرنه خداوند بهترین انتقام گیرنده است...
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    40 1
    نفرين خداوند بر هر كسي كه عمدا از قاتلين حمايت كند
  • بدون نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    17 5
    البته در این که نیروهای مخالف دولت به همون بدی نیروهای دولتی هستن شکی نیست. ولی اگر به جز تحلیل یک کاربر در یک وبسایت به اخبار دیگه هم یک نگاهی می نداختید ، متوجه می شدید که یک عده از این افراد با حمله توپ و تانک کشته شدن و یک عده به دست افرادی که شبیحه نامیده می شن و قاتلهای مزدور هستن و مردم رو با چاقو و اسلحه کشتن.
  • منبع آگاه IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    46 38
    چرا به رسوایی خبری که الان خود رسانه های غربی اعتراف کردن و جنجال آفرین شده اشاره نمیکنید؟ تصاویر و عکس های منتشر شده در طی دو سه روز اخیر از سوی تعدادی از منابع خبری غربی از جمله بی بی سی بین المللی و عربی از جمله الجزیره که شامل صحنه های بسیار دلخراش بودن ( برای برانگیختن بیشتر احساسات) و به عنوان جنایت منسوب به دولت سوریه در الحوله منتشر شدن مربوط به کشتار مردم عراق در سال 2003 توسط ارتش آمریکا بود. این عکس ها و فیلم ها رو یک خبر نگار ایتالیایی به نام مارکو دی لائورو گر گرفته بود. و حالا به دلیل سو استفاده و پخش خبر کذب از بی بی سی و چند خبرگزاری دیگه شکایت کرده.
    • حقیقت گو IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
      24 14
      اون هایی که منفی دادن سرشون رو مثل کبک کردن زیر برف!!! (دقیقا مثل اونهایی که براشون مهم نبود که عامل کشتار واقعا کیه و اصلا تحقیق هم نکردند و قطعنامه شون رو صادر کردند). اینها دنبال حقیقت نیستند، اگر بودند می رفتند و می دیدند که خود بی بی سی هم عکس خبرش رو اون قدر ضایع بوده برداشته!!! وقاهت از این بیشتر که عکس بچه های کشته شده توی بمباران های آمریکا در عراق رو کشتار ارتش سوریه جا بزنی؟!!! مرگ بر آمریکا، مرگ بر بی بی سی
  • محمد IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    54 39
    دولت سوریه اینقدر احمق نیست که بیاد این جنایت رو انجام بده در حالی که هیچ سودی نمیبره. به نظرم این فقط کار کشورهایی هست که نمیخوان صلح در سوریه برقرار بشه و طرح کوفی عنان شکست بخوره تا راه حمله نظامی باز بشه و به هر نحوی رژیم سوریه رو به نفع خودشون عوض کنن.فقط میتونه کار کشورهایی نظیر آمریکا، اسرائیل و یرخی کشورهای عربی که خودتون میشناسین باشه. اونها خیلی راحت میتونستن عوامل خود رو به مناطق تحت کنترل مخالفان دولت بفرستن و این عملیات رو انجام بدن.
  • یاسر IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    39 35
    این عکس یک دروغ از جانب bbc بود که برملا شد. عکس مربوط به جنایت نظامیان آمریکا در سال 2003 در عراق هست که توسط یک عکاس ایتالیایی گرفته شده.
  • ایلیا IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    39 12
    سعودی براحتی حجاج سالمند مارا در سال 66 قتل عام کرد. آمریکا در سال 67 براحتی هواپیمای مسافربری حامل مردم عادی و مخصوصا کودکان را ساقط کرد. اسرائیل براحتی گلوله ای نثار نوجوان فلسطینی کرد. ریگی پدر سوخته براحتی سر افراد عادی رو می برید. حالا اتحاد همه اینها بر علیه سوریه شکل گرفته . ضمن اینکه دولت سوریه در این زمانه نیاز به خویشتن داری و اعتبار و پرستیژ داره تا خودش رو حفظ کنه . خوب مشخصه که این جنایت متوجه چه کسی باید باشه.
  • ماکان IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    10 1
    وای که قدرت شیرین است و دست شستن از آن خیلی سخت .تنم لرزید. لعنت بر این موجود دو پا
  • بدون نام IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
    11 12
    از این واقعه باید اظهار تاسف کرد . اما برای من این جالب است که پس از این ماجرا .و یا اتفاق اسف بار سریعا کشور های غربی سفیر اخراج می کنند البته با یک زمان مناسب که خدای ناکرده بعضی ها فکر نکنند که خب حالا خودشان کشتار می کنند و از این طرف برای دفاع و تنبیه. سفیر اخراج می کنند دمشون گرم عجب بشر دوستانی هستند .دولت سوریه نباید دچار انفعال بشه و تمرکز خودش را از دست بده وگرنه کنترل اوضاع بد جوری از دستش خارج میشه که غیر قابل برگشته. همه این سناریو هایی که داره برای سوریه اجرا میشه واقعا خوب کنار هم چیده شدند و هر کدوم روی یک قسمتی تاثیر می ذاره .