موج حمایت از مذاکرات هسته ای ایران در بغداد در میان مسئولان شکل متفاوتی دارد. در حالی که علی​اکبر ولایتی معتقد است غرب در مذاکرات بغداد طرح روشنی نداشت، محسن رضایی می​گوید: باید به این مذاکرات خوش بین بود.

 به گزارش خبرآنلاین، در جدیدترین اظهار نظرها دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: وضعیت دیپلماسی کشور را باید رو به جلو قرار داد. من به این موضوع خوشبین هستم که در مذاکرات ایران و 1+5 در مسکو گام‌های روشن رو به جلو برداشته شود.
محسن رضایی در کنفرانس فرصت‌ها و راهکارهای سرمایه‌گذاری در ایران 91 در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: غرب و ایران به این نتیجه رسیده‌اند که با هم کار کنند و این یک موفقیت است.
وی با رد سخنان برخی تحلیلگران مبنی بر اینکه مذاکرات ایران و 1+5 دستاوردی نداشته است، خاطرنشان کرد: به نظر من این تحلیل درست نیست و این مذاکرات دستاورد داشته است. اینکه دو طرف توافق کرده‌اند با یکدیگر کار کنند، خود گام مهمی است.
این در حالی است که علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در حاشیه همایش تحولات خاورمیانه و آینده نظم منطقه ای در جمع خبرنگاران، گفت: در بغداد همانطور که انتظار می رفت طرف مقابل مایل به ادامه مذاکره بود اما طرح مشخص و جامعی نداشت
 اما بخش مهم سخنان رضایی که ممکن است در روزهای آینده با واکنش هایی روبرو شود مربوط به اظهار نظر او درباره گروه 1+5 است. از نگاه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام «+5 را می‌توان تمام دنیا عنوان کرد.»
دولت نهم در ابتدای تشکیل خود مبنای سیاست خارجی خود را ارتباط با شرق قرار داد و به مرور روابط ایران با اروپا رو به کاهش گذاشت.
 ارتباطی که در دوران دولت اصلاحات «دوران ماه عسل» خود را سپری می کرد. براساس خبر ایسنا، رضایی با اشاره به اهمیت اتخاذ یک دیپلماسی فعال و جدی از سوی ایران، گفت: در واقع ما در این مذاکرات با تمام دنیا روبرو هستیم، چراکه 1+5 را می‌توان تمام دنیا عنوان کرد که آمریکا نیز یکی از اعضای آن است و در واقع به مذاکره به این گروه اعتماد بیشتری می‌شود کرد و این مذاکرات و نتایج آن، پایداری بیشتری خواهد داشت. چراکه مثلا با یک رییس‌جمهور یا یک کشور مذاکره نمی‌کنیم که اگر بعدها اوباما عوض شد و رییس‌جمهور دیگری آمد این مذاکرات را قبول نداشته باشد.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217093

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =