ازدواج موقت، موضوع پرچالشی است. اینکه ترویج آن در حال و روز فعلی جامعه ایرانی مناسب هست یا نه؟ که اصلا با توجه به هنجارها و ارزش ها و آسیب های جامعه، آن را پذیرفت یا نه؟

به همین دلیل است که وقتی گفتگویی از مدیر یک سایت ازدواج موقت منتشر می شود، بسیاری کنجکاو می شوند و علاوه بر دقت در آن اظهارات، آن را به نقد می کشند و البته عده ای طرفداری می کنند و عده بیشتری هم برآشفته می شوند و چنین چیزی را تیشه به زیشه خانواده می دانند.

مخاطبان خبرآنلاین، برای اظهارات مدیر یک سایت ازدواج موقت درباره زنانی که تن به صیغه می دهند، واکنش ها و قضاوت هایی قابل تامل داشتند؛ اینکه چگونه می شود ازدواج موقت در کوتاه ترین زمان داشت؟ اینکه مگر ازدواج موقت شرایطی خاصی ندارد؟ و یا نمی شود به جای این کارها، راه های ازدواج را آسان کرد و کار به جوانان داد تا سن ازدواج پایین بیاید و اصلا مگر زن و مرد برابر نیستند؟

توصیفاتی که این مدیر سایت ازدواج موقت از مرکز خود ارائه کرده، با انتفادات تندی مواجه شده است.

هرچند طرفدارانی هم دارد.

به دلیل تعداد بسیار زیاد نظرات، امکان تکرار آنها، در این خبر وجود ندارد. به همین دلیل برای خواندن نظرات کاربران خبرآنلاین، رای و پاسخ به انها، به این خبر مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، هیچکدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست، خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر می کند.

4747

کد خبر 217535

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی CH ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    این چیزهایی که این مدیرنوشته خیلی وحشتناکه صیغه های نیم ساعته ویک ساعتی اون هم 40تا80هزارتومان باشرایط های غیرعملی عده وعدم دخول واقعا خیلی مضحک وفاجعه هست مسولین بهترهست برای این مسئله چاره اندیشی اساسی کنند 1-فرهنگ سازی درباره مهریه های معقول 2-تسهیلات برای مزدوجین کشورامارات به هرکسی درصدد ازدواج باشد500هزاردرهم معادل 250میلیون تومان وام بدون بهره میدهد اونهم 25ساله بهترست مسولین محترم باعقلانیت این مسئله راحل کنند وگرنه طرح خونه عفاف فقط برای تخلیه روحی روانی اون هم یکساعتی مصیبت بارمیشود
    • بدون نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      9 1
      موافقم. نیازهای انسان موقتی نیست که با عقد یک ساعته برطرف بشه و هدف از ازدواج هم فقط مسایل جنسی نیست. هر جوانی حق داره خانواده تشکیل بده، بچه دار بشه، و کنار کسی که دوستش داره تا آخر عمر زندگی کنه. این چیزها با عقد موقت تامین نمیشه.
    • بدون نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      12 2
      کسی که هر ساعت خودش رو در اختیار یک نفر قرار می ده نیاز جنسی نداره نیاز مالی داره. و مسولین نباید اجازه بدهند ازدواج چه دایم چه موقت وسیله درآمد زایی بشه.
    • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      6 1
      پیشنهاد میدم برای زوجهای جوون گشایش ال سی صورت بگیره هم به نفع بانکه هم به نفع جوونا
  • مریم IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    علتش این هست که اکثر بازدید کنندگان سایت شما خانمها یا جوانان بیکارن و واسشون این موضوع مهمه
    • ارس IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      11 3
      لطفا آبروی اسلام را با این کارهای ناشایست نبرید. اونی که سایت صیغه انجام میده صیغه نیست ترویج بی بند و باری و زنای اسلامی است و الا اسلام کجا همچین صیغه ای رو قبول میکنه ؟؟؟
    • محمد IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      0 5
      شما واسه چی اومدی پس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      3 1
      شصت درصد موافقم
    • بدون نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      2 4
      همه می دونن که محدودیت اجباری عقده میاره. لا اکراه فی الدین. البته فرهنگ سازی باید انجام بشه و بعضی ها شاید بی اطلاع از خیلی موارد به دام این فساد بیفتند که با آموزش ها و فرهنگ سازی این شرایط رو تجربه نکنند. ولی به عنوان یک مرد می گم و کاملا هم معتقدم که خانم ها توجه داشته باشند که نمی تونن با زنجیر دست و پای مردان را ببندند. جلب محبت زوری نیست.
    • بدون نام US ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
      1 0
      شما الان سرکاری این وقت شب ؟
    • علیرضا IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
      2 1
      واقعا متاسفم خانم مریم که یک جا به همه خوانندگان محترم این خبر گزاری توهین میکنین،در ضمن یعنی این موضوع برا خانمها و آقایون متاهل مهم نیست دیگه، اونها به نظر من بیشتر درگیر هستن!
  • علی IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    من دیروز نظر ندادم در این مورد چون برداشت ها خیلی سطحی بود،بنده اکثر کشورهای مسلمان رفتم اخیر هم قسمت شد رفتم حج عمره تو همه کشورهای مسلمان ازدواج موقت برای رفع نیاز با شرایطی برای خانم ها بالای 30 سال و با شرایطی برای مردان مجرد صورت میگیرد.اتفاقا ازدواج موقت باعث میشه که بنیان خانواده محکمتر بشه چرا که اکثرا ازدواج های ایرانی بخاطر نیاز جنسی هست و بعد از مدتی باعث طلاق زودرس میشه،ازدواج موقت باعث میشه شرایط ازدواج دام آسان تر بشه و خیلی موارد مفید داره اما دوستان فقط سطحی برداشت کردن.اگر شرایط برای خانم ها که بیوه هستن و نیاز مالی دارن و تک و تنها هستن بسیار مناسب هست که از روش شرعی زندگیشون رو اداره بکنن، الان که این گونه مکان ها نیست باور بکنید فساد در بالاترین حد خودش هست.
    • بدون نام US ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      6 1
      اگر آگاه به فقه ناقص عامه داشتید این حرف را نمی زدید در کشورهای عربی با مذهب سنی صیغه یا ازدواج موقت وجود ندارد
    • محمد IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      4 1
      2 نکته در فرمایشات شما دوست عزیز نهفتست ، اول اینکه در اکثر کشورهای حتی اسلامی به یمن وجود چنین امکانی برای رفع پاکترین و شریفترین نیاز بشریت ، امنیت بیشتری در سطح جامعه و کوچه و حیابان به چشم میخوره . اگر به افکار متعالی بعضی دوستان برنخوره ، من در همین کشور امارات زشت ! کمتر مزاحمت خیایانی برای خانومها دیدم و آنها که رفتن ، ارج و قرب حجاب و خانومهای محجبه را حتمأ به چشم دیدن . نکتة دوم اینکه ، به چالش کشیدن عمومی چنین بحثی در جامعة اسلامی با فرهنگ خاص ایرانی ما ، در هر صورت مخالفین بیشتری داره در حالیکه بخشی ازین محالفین شاید 100% هم مخالف نباشن . مسأله اینه که هر سخن جایی و هر نکته مکانی داره !
    • بدون نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      5 0
      شاید یکی نیاز مالی داشته باشه باید حتما با کسی بخوابه! هر وقت برای یک خانم بیوه 10 تا انتخاب کار بود که بتونه خرج خودش رو در بیاره و اونوقت اگه اومد سمت صیغه حرف شما درسته! نکته ای هم درباره صیغه و افرادی که میگن شرعیه! شاید برای شمایی که در تنگنا قرار گرفتید خوب باشه! ولی برای کسی که قراره به شما و دیگران سرویس بده از نظر اخلاقی و انسانی درست نیست. از این میترسم کسی بخاطر نیاز شدید مالی و در این وانفسا بیکاری تن به اینکار بده و در درون خون دل بخوره و در ظاهر لبخند به لب داشته باشه!
    • الی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      8 1
      آقای محترم شما خودت حاضری خانمی را که قبلا ازدواج موقت داشته برای ازدواج دایم انتخاب کنی؟ یا خودت حاضری که خواهر و مادرت عضو این سایت بشن؟ لطفا صادقانه جواب بده.
    • بدون نام IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      1 6
      البته من عربی ندیدم که تا روز مرگش فقط یه زن داشته باشه. همه اعراب تا یه زنشون می مرد 2 تا دیگه می گرفتند. همین دیگه می خوای بخوا میخوای نخوا. اسلام گفته صیغه مشکلی نداره بلکه تجویز هم کرده است.
    • بدون نام IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      4 1
      خانواده از نظر شما یعنی مرد؟؟
    • ناشناس DE ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
      6 0
      شما با همون سفر حجی که رفتین به این موضوع که «خانم ها بالای 30 سال و با شرایطی برای مردان مجرد ...» واقف شدین؟!! حجتون قبول درگاه الهی... والا خیلی ها چندین سال در کشورهای اروپایی و آمریکایی زندگی می کنن و هنوز نمی دونن و اصلا دنبال این یعنی نبودن که بدونن یه همچین جاهایی هم هست اونجا یا نه، ولی شما ۲ هفته فقط اونم واسه حج پاشدین رفتین یه کشور مسلمون که همه زناش سرتاپا پوشیده اند،‌ اونوقت جا حضور قلب واسه دعا فکرتون به چه جاهایی رفته و چه سوالایی پرسیدین و اصلا واستون دونستن چه اطلاعاتی مهم بوده...
    • رضا IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
      5 2
      رضا جان چرا داری خودتو گول میزنی .این کار یعنی فحشا ولی با کلاه شرعی.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    38 24
    نکته: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، هیچکدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست، خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر می کند. پس نظر تو چیه خبر آنلاین ؟ نکنه تو این کار رو تایید می کنی ؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    خوش بحالشون ما كه ازدواج دائم كرديم جز فكر و خيالات شرمندگي به خانوادمون چيز ديگري نديديم.
    • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
      4 0
      منظور؟
  • معلم آمار(خلیج همیشه فارس) هرمزگان IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    من باتجزیه وتحلیلی که داشتم کامنتهای مثبت ومنفی دوستان راتاساعت 15روزپنج شنبه 11/3/91حساب کردم مخالفین طرح ازدواج موقت صیغه بااین سیاق وسبک=2/79درصد موافقین این طرح =8/21درصد ازاین بررسی متوجه میشویم ماجامعه خانواده داری داریم که اهمیت زیادبه حفظ وقداست خانواده میدهند جای شکردارد که ازتمام مردم ایران چه زن ومرد آنهایی که فقط عقل وشعورواخلاق راملاک قیاس میگذارند تشکرکنم خبرآنلاین لطفانظرم رادرج کنید
    • افسانه FR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      2 1
      ماشالا به حساب کتاب شما! معنای قداست خانواده رو هم فهمیدیم.
    • بدون نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      9 7
      برادر یک آماری هم از لینک خودت میگرفتی...بنده دانشجوی دکترای مهندسی از دانشگاه معتبر این مملکت هستم و کاملا با صیغه موافقم نمیشه اسلام را نیمبند اجرا کرد یا همش را اجرا کنید یا کلا تعطیل بشه
    • بدون نام CH ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      5 2
      من هم بررسی کردم نظردوستمون درسته مخالفین ازدواج موقت به این سبک 79درصد وموافقین 21درصد
    • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      0 1
      بیا منفی های نظرت رو هم تجزیه و تحلیل کن و البته مثبت های نظر پایین تر
    • محمد IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      4 0
      آقا چرا منفی میزنید این بنده خدا که حرف خوبی زده فقط درصدها را وارونه نوشته که درستس هفتاد و نه دو دهم مخالف و بیست و یک و هشت دهم موافق می باشد
    • بدون نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      3 0
      مخالفين طرح 79 درصد و موافقين 21 درصد احتمالا منفيهايي كه به معلم آمار داده شده به علت مشكل تايپ درصدها بوده كه جاي عدد صحيح و عدد دهم برعكس شده.
    • بدون نام IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      1 0
      یعنی 101 درصد دیگه اره اقا معلم!؟!؟!؟!
    • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
      1 0
      ممنون از وقتی که گذاشتید
    • بدون نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
      0 5
      پس رایهای منفی که بهت دادن رو بشمار تا بدونی نظرسنجی شما چقدر معتبره
  • بدون نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    تاسف می خورم ازینکه یک دخترم در جامعه ی ایران زندگی می کنم ... به هر شکل و تحت هر اسمی باید ابزاری برای مردان باشیم ... با اینکار هیچ کمکی به زن و مرد ها نمی کنید فقط ترویج فساد اونم از نوع شرعیش رو شاهد هستیم ... و خدا می دونه که چقدر آمار بیماری های جنسی در کشور بالا خواهد رفت ... خبر آنلاین چاپ کن لطفا !
    • بدون نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      10 7
      ببینید در همه جای دنیا مردها بدنبال زنها هستند. حالا اینجا اگر این کار بصورت شرعی و قانونمند وبا حمایت از حقوق زن و فرزندان احتمالی او باشد چه عیبی دارد. خوب است سری به کشورهای پیشرفته بزنید تا ببینید که چه بلایی سر زنها آورده می شود که واقعا وجدان بشری را آزار می دهد.
    • محسن IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      11 9
      شما تن به چنین کاری نده کسی نگفت شما به این سمت برو بالاخره در جامعه طیفهای مختلفی وجود داره ولی به نظر شما آمار بالای تجاوز در جامعه ما دلیلی غیر از تخلیه نشدن عقده های جنسی داره
    • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      10 11
      فساد یعنی چی؟؟؟ ازدواج فساده؟؟؟ یعنی پیامبر و امامان و مومنین فاسدا نعوذبالله!!!!؟؟؟ جلل الخالق همه چی رو بد برداشت میکنید ؟ این فساده یا اونی که تو جامعه داره زنا زیاد میشه و رابطه ها پنهانی و غیر علنی حالا این روابط بیاد شرعی بشه میشه فساد؟؟؟ عجب
    • masoud IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      3 8
      اصلا مسئله ترویج نیست یک موسسه است که خانمها و آقایانیکه مایل و یا نیازمند خدماتی از این دست هستند مراجعه میکنند و چون تحت نظارت هم هست تا حدودی متعارف و شرعی هم هست وگرنه شیوه نامتعارف آن در جامعه در جریان هست چه خوشمان بیاید چه نیاید افرادی هستند که تن فروشی میکنند که صد البته منجر به رشد آمار بزه و توسعه بیماریهای مسری جنسی میشه
    • بدون نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      11 6
      تأسف می خورم از اینکه پسری هستم در این جامعه که باید به وسیله مهریه و هزار و یک ترفند دیگر افسارم به دست زنی باشد فقط به این جرم که می خواهم به نیازم پاسخ دهم. نمی خوام آقا ازدواج زوری با این شکل نمی خوام که صبح تا شب سرکوفت بخورم و ... میگن ازدواج نصف دینه، ولی جدیدا خیلیا رو دیدم که همون نصفه اولشو هم با ازدواج از دست دادن چون خانمشون از دین فقط مهریه رو فهمیده.
    • شاهین IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      4 7
      اول اینکه طبق نص صریح قرآن کریم زن برای مرد آفریده شد نه مرد برای زن! (متإسفم که جواب ذهن تک‌بعدی زن رو اینجوری باید داد) بعدشم شما تضمین می‌کنی که الان فساد ترویج نداره و آمار بیماری‌های جنسی هم بالا نمی‌ره؟
    • امید IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      10 6
      فعلا دور - دور شما خانمو هاست اونوقت متاسفی؟ کار از مردا گرفتید - زن ذلیل رایج کردید - به بهانه تفریح به دانشگاه میرید جای پسرها رو گرفتید تو دانشگاه مغرور و چاپلوس هستید - کارهای خانه و خرج و دخل ار مردها گرفتید - شما باعث بیکاری پسرها شدید - روزنامه نیازمندیهاشو ببینی اکثرا استخدام خانوم هست - دیگه چی میخواین بازم متاسفی؟
    • امیر IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      7 5
      خانم محترم، ازدواج موقت برده کشی از زنان نیست، این چیزی است که جامعه به شما دیکته کرده. اصل ازدواج موقت برای کسانی است که قصد ازدواج دارند ولی شرایطش را ندارند، ازدواج موقت ساعتی هم اصلا درست نیست در کشور های خارجی دختر و پسری که به هم علاقه دارند مدتی با هم زندگی میکنند ، بعد از آن مدت یا جدا میشوند یا ازدواج میکنند ازدواج موقت هم دقیقا به همین شیوه است اما به صورت اسلامیش به جایی رسیده ایم که به فحشا به عنوان عملی متعارف و به شرع عملی قبیح میگویند ازدواج موقت که زوری نیست، دختر و پسری که بخواهند برای مدت طولانی به صورت شرعی با هم ارتباط داشته باشند صیغه میکنند، آیا بدون صیغه با هم رابطه داشته باشند بهتر است یا با صیغه ؟!؟ این سوال را از همه ی مخالفان این امر میپرسم. پاسخ دهید لطفا
    • حق GB ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
      6 4
      کسی شما را مجبور به ازدواج موقت نکرده ازدواج موقت امری اختیاری است و اسلام که کامل ترین دین خداوند است درباره ی آن توضیح داده و فقط اهل سنت این موضوع را برابر با زنا میدانند و پیامبر، حضرت علی و همه ی امامان آن را مجاز دانسته اند. البته اینکه یک نفر همرمان در روز با 4 نفر ازدواج داشته باشه امری مضحک و غیر شرعی است !! ازدواج موقت برای دختران و پسرانی است که به هم علاقه مندند و نمیخواهند در طول رابطه شان به گناه گرفتار شوند، یک صیغه ی موقت محرمیت بین هم میخوانند تا رابطشان بر خلاف خواست خداوند نباشه؟ آیا این چیز بدیه ؟؟؟؟؟ خدا،پیغمبر،حضرت علی، همه ی امامان و همه ی علمای شیعه میگن مجازه، اونوقت شما کاسه ی داغ تر از آش شدید و میگی قبیحه و زنائه ؟؟؟!!!!!
    • بدون نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
      8 3
      تاسف ميخوري كه توي ايران زندگي ميكني ؟! ميشه بگي بقيه جاهاي دنيا چطوريه ؟ اونا از اين جور جاها ندارن ؟!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    6 0
    جنبه حتی حرف زدن راجع به این چیزها را نداریم بی خیال
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    4 0
    اگه غیر شرعیه اعلام بشه
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    3 0
    اگه غیر شرعیه اعلام بشه
  • شهرام DE ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    6 2
    چرا ما باید همیشه راه حل های ساده و بی منطق را انتخاب کنیم به جای اینکه به فکر راه حل های اسا سی برای مشکلات باشیم؟ خبر را دیروز خواندم و خیلی متا ثر شدم خدا عاقبت به خیرمان کند با این چاره اندیشی های با اصطلاح دلسوزانه!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    1 2
    وقتی این چیزها درست و حسابی و به تعداد زیاد نباشه وضع این وضع موجود می شه که زن و دختر خودمون در خیابان و کوچه و بازار امنیت ندارند .هر چقدر هم که حجابشون را رعایت میکنند. خبر ندارید چقدر جون ها می افتند دنبال زن و دختر ها و تیکه می ندازند و شماره تلفن می خوان بدند و همش هم مزاحمت هست . اگه بهتون نمی گن نه اینکه نیست بشاید ه شما نمی گن.
  • رضا آبادانی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    5 1
    ازدواج موقت فقط بنیاد خانواده ها را متزلزل میکنه چون این فرهنگ با اصالت خانواده های ایران زمین هیچ سنخیتی نداره شاید باور نکنید و به تمسخر بگیرید با این حرکات و راه اندازی کانالهای ماهواره ای مثل فارسی 1 وزمزمه غیرت و هویت ما ایرانیها را نشانه گرفتن دشمنان این ملت میدونن که با قدرت نظامی چاره ما ایرانیها رو نمیکنن از راههای تهاجم فرهنگی وارد میشون پس باید هوشیار باشیم ونجابت ایرانی بودن خودمان را زیر سئوال نبریم
  • نخود آش IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    1 3
    یک سوال از مخالفان .. یعنی در کشور های دیگر که صیغه ندارند فحشا وجود ندارد ؟ کاری به شرعی و غیر شرعی نداریم در بقیه کشور ها چه اسلامی چه غیر اسلامی هیچ متاهلی دست از پا خطا نمیکند ؟ حتی در جوامع غربی که همه چیز حتی زندگی غیر رسمی و بدون ثبت هم رواج دارد ؛ دیگر فحشا نیست ؟ چشم بر روی واقعیت طبیعت مرد بستن نتیجه اش عدم یافتم راه حل مناسب است که بعقیده من اصلا وجود ندارد ربطی به تاهل و مجرد بودن و غربی و شرقی و اسلامی و غیر اسلامی هم ندارد... طبیعت راه خودش را میرود فقط باید تبعات ان را کنترل کرد که منظور از صیغه دقیقا کنترل تبعات طبیعت مرد است
  • بدون نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    3 3
    جالبه با این شرایط سربازی رو هم زیاد کردن،اگه این کار رواج پیدا کنه کسی دنبال ازدواج دائم با این همه مشکلات اقتصادی وسربازی و...می ره؟
  • علی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    3 4
    چرا این مورد هی تکرار میشه ( باعث بیماری های جنسی میشه یا ایدز ) این کار اینگونه کودکانه نیست که برخی ها فکر میکنن زن های در این گونه مکان فعالیت میکنن پروانه بهداشتی باید داشته باشن همچنین مردان مراجعه کننده هم باید آزمایش خون ارائه بدن و و و . دختران میگن ابزاریم و .... حتما خبر ندارین الان چقدر فساد و فحشا بصورت غیر شرعی صورت میگره اونوقت خانم ابزار نمیشه ولی وقتی شکل شرعی و دینی و حلال میگیره میشن ابزار این موضوع یکطرفه نیست خانم نیازها رو برطرف میکنه و هم آقا. البته من خودم به این شکل وافق نیستم باید از طریق مراکز دولتی و اصولی انجام بشه نه فردی یا شخصی.
  • علی حسینی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    6 2
    آیا کسی هست فقط یک مورد صیغه را در زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) یا بزرگان اسلام نام ببره؟ تا آنجا همه اطلاع داریم در صدر اسلام زنان بیوه را عقد دائم میکردند همچنان که همه زنان پیامبر جز یک مورد همه بیوه بوده اند که پیامبر (ص) آنان را به عقد دائم درآورده.
  • هادی IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    0 4
    به نظر من خوبه . باید باشه . خدا رحمت کند آقای مطهری را که میگفت در هر خانه ای باید یک توالت باشد واقا درسته اگه نباشه با این شرایط سنگین ازدواج باید هرروز شاهد افرادی مثل خفاش شب و حادثه اصفهان و هزاران مورد دیگه ، باید جایی باشه که خودشون رو خالی کنند. یک سوال شما فکر میکنید واقعا جوانان چه دختر چه پسر کاری نمیکنند ؟ لطفا پاسخ بدید . با تشکر
  • لیلی IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    7 3
    این دقیقا فحشا هست . 4 تا خانوم که وقت همگی هم پر هست و حرفهای بسیار مضحک این به اصطلاح خیر که همگی فساد اخلاقی محسوب میشه نه کمک به جوانان. برای کمک به جوانان باید تسهیلات ازدواج و آموزش مناسب برای یک زندگی داده بشه نه زنی که نیم ساعت باهاش خوش بگذرونه دوباره با دیگری و دیگری و دیگری ....... این که نشد کمک . این یعنی بالا رفتن بیماریهای جنسی و بی هویت شدن یک جوان. این توهین به زنان مطلقه و جوانان است نه کمک به آنها. کاسبی از جوانان است نه کمک.
  • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    3 5
    یکی اومد شجاعت در کار و صداقت در عمل داره اینطوری به ایشان بد و بیراه می گویند و نمی خواهند کمی فکر کنند و ببینند که بیرون چه بر سر ناموس مردم می آید . کمی به زمان اکنون نظر داشته باشیم و با جامعه امروزی خود را مطابقت دهید. این کار صیغه موقت در اسلام کاملا حلال است. آیا کسی اسلام شناس شده که اینطور به دایر کنندگان چنین موسسه ای بد و بیراه می گوید.
  • بهزاد IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    4 1
    با احترام و اعتقاد کاملی که به مسائل و احکام شرعی دارم معتقدم هر حکم شرعی ثانوی لزوما در هر برهه زمانی مفید و شایسته نخواهد بود.در جامعه کنونی موضوع عقد موقت مناسب نیست و شعور و شخصیت زنان و صدالبته مردان مسلمان ایرانی را خدشه دار و بنیاد خانواده را سست خواهد کرد و البته بین مردان مجرد و متاهل اثرات تخریبی آن متفاوت است.امیدوارم ارزشهای انسانی در تمام اعمال و روابط اجتماعی لحاظ شود چون یقینا تمامی ادیان الهی چیزی جز سعادت و حفظ سیانت انسانها را نخواسته اند.
  • بدون نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    0 4
    نگاهي به آمار تجاوزات به عنف بندازيد ، روزي نيست كه اخبار مربوط به چنين جناياتي روح و روان بسياري ازما را آزار ندهد . فكر نمي كنيد وجود چنين مراكزي حتي با شرايط تسهيل شده موجب كاهش اينگونه جناياتي شود ؟
    • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
      2 1
      یعنی شما فکر میکنید یارو با یه ساعت صیغه شدن کلاً مشکلش حل میشه و دست از تجاوز به عنف میکشه واقعاً که عجب راه حلی اندیشیدید براتون متاسفم
  • مهران IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    2 1
    خوشا به حالت ای روستایی
  • نیما IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    3 1
    نگاه ابزاری به خانمها در بالاترین سطح- شیوع بیماریهای جنسی- و... کمترین تاثیر این موضوع در جامعه هست به نظر من بیان این مساله در گشوری که ادعای اخلاق مداری داره تاسف بار هست.انتظار میره که با این موضوع به عنوان بدترین نوع فساد برخورد شود این مدل که به مراتب از مسائل موجود در تایلند هم بدتره-
  • شاهین IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    1 4
    یه زمانی هم با سقراط بحث می‌کردن که منطق وجود نداره... و اون‌ها مجبور بودن منطقی! برای اثبات این ادعا بیارن!!! شما چی رو دارین انکار می‌کنین؟ چیزی که به صراحت تو احکام دینی به صراحت اومده و می‌تونین توضیح بدین اصلا چرا اومده؟ که انکار بشه؟ پس چرا حکمش هست و جاری می‌شه؟ اصلا می‌شه لطفا توضیح بدین چرا مخالفین؟ اگه اعتیاد رو انکار کنین پس تو جامعه نیست؟ و همینطور بی‌کاری و خیلی چیزای دیگه؟ اگه مخالفت کنین و همینطور انکار!!! رویه خودفروشی و روسپیگری متوقف می‌شه؟ خوب عزیز من همین‌که یه چهارچوبی براش تعریف می‌شه حتی همین ساعتی و پولی، اونی که واقعا می‌خواد مشکلش حل بشه استقبال می‌کنه... خوب شماها جماعت مخالفین یه پیشنهاد بدین! فقط می‌خواید گوشاتونو بگیرید و با داد و هوار جامعه رو کنترل کنید؟
  • بی نام IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    5 1
    صیغه دیگه از کجا اومد؟! ریشه ای مشکلات رو حل کنیم عمو
  • مهدی بیطرف IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    3 0
    ازدواج چه موقت و چه دائمی باشد چه زن یائسه باشد یا نباشد نگه داشتن عده حتمی و واجب است. دلیل عده نگه داشتن فقط اطمینان از بارداری یا عدم بارداری نیست (علم امروز به این مساله بسیار کوتاه تر از زمان عده جواب میدهد) بلکه نگاه داشتن عده علت روانی دارد و همین علت روانی است که یک زن معمولی و با حیا را از یک بدکاره جدا میکند! مظافا براینکه جامعه سالم باید بسترهایی داشته باشه که چنین نیازی بدون احتیاج به ابزارهای مضاعف رفع و رجوع شود. بعلاوه اگر قرآن را درست مطالعه نمایید متوجه دو نوع ازدواج میشوید. اول ازدواجی جهت دستیابی به آرمانهای ازدواج و دوم ازدواجی که قسم اول را شامل میشود و به هدف تشکیل خانواده و توالی نسل است. لذا اگر دقت کرده باشید در هر دو نوع ازدواج آرمانهای این امر مهم بوده اند.
  • مهدی بیطرف IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    2 0
    وگرنه تنزل این امر مقدس به تنها آرمانهای مادی تنها اجحاف در حق طرف یا طرفین است. آرمانهایی که میشه بهشون اشاره کرد آرامش یافتن در یکدیگر، لباس یکدیگر بودن ، معد و همراه یکدیگر بودن در راه پر پیچ و خم زندگی و همفکری کردن است و بسیاری دیگر ...
  • فروغ السلطنه GB ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
    8 2
    شرم آوره، و باعث تاسف بسیار. خبرآنلاین، من اون سایت و وبلاگ هم سر زدم. نکته ی تاسف آور در میان کامنت کاربران سایت بود. یک آقایی با اعتماد به نفس شماره موبایلش رو گذاشته بود، یکی هم هم خانمی 35ساله که خواهان همکاری شده بود (سرم درد گرفت)، و چندتایی هم به قیمت ها اعتراض داشتند. اما نکته تاسف آورتر اعتماد به نفس بالای مدیر این سایت و مرکز هست، که با پررویی و وقاحت هرچه تمام از عمل خودش دفاع کرده، و حتی گفته که با وجود اعتراضها جدی تر و مصمم تر به دنبال این کار هستم آخر با چه پشتوانه ای؟ حتمن پشتش به جایی گرمه که اینجور حرف زده و از کار کثیفشون دفاع کرده. من فقط می دونم خانواده ها و مردم باعثین و مسببین این حرکت به اصطلاح صیغه، برای منفعت و سوجویی خودشون، رو نمی بخشن.
  • یک زن که داره از زن بودنش پشیمون میشه IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
    8 1
    من زنم و به همان اندازه از هوا سهم میبرم که ریه های تو... هر دم از این باغ بری میرسد!بعد از سخنرانیهای جالب در مورد اینکه زنها باید فلان کنند و بهمان تا ما مردها به گناه نیفتیم و..حالا هم شاهد این نمونه جدید استفاده از زن به عنوان یه وسیله صرفا جهت رفع غرایز هستیم!! به خدا که شما خدا رو هم از افرینش ما زنها پشیمون دارین میکنین نعوذبالله!خوندن اون جمله حالمو به معنای واقعی کلمه بهم زد: تقاضا داریم خانومهایی که میتونن بیان برای رفع مشکل جوونها!
  • ناشناس EU ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
    2 1
    اگر واقعی به قضیه نگاه کنیم بایدبپذیریم که یک سوی مهم ازدواج موقت زنان هستند...وهمانطورکه درهمه ی امور پایبندی به اخلاق وفهم درست احکام وتبیین صحیح آن وقانون گذاری صحیح موجب حفظ حقوق همه افراد میشود دراین موردبسیارمهم هم چنین است...چه کنیم که دراین بین زنان ابزارنشوندوآسیب نبینندوکانون خانواده حفظ شود...باتوجه به اینکه متاسفانه این وادی نقطه ضعف بزرگ افرادبخصوص آقایان است احساس وعاطفه وخانواده چه میشود؟پس برای پیاده کردن این امورراه درازی برای فهم آن -قانون گذاری-فرهنگ سازی صحیح-راههای جلوگیری ازسوء استفاده و...درپیش داریم...پس لطفا مسئولین برای فرار ازمشکلاتشان درزمینه اشتغال ومسکن و...بیش ازحدبه این قضیه نپردازند...فرهنگ ایرانی چنین اموری رادرشرایط فعلی برنمی تابد.
  • منطقی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    4 4
    اصل صیغه یک سنت حسنه است که باید در یک چامعه اسلامی برای کنترل و پیشگیری از فساد ترویج داده شود لیکن شیوه ای که در سایت ها اعمال می شود به دلیل عدم نظارت دستگاه های فرهنگی و اچتماعی بر فعالیت آنان و این که راهی برای کسب درامد گردانندگان سایت قرار گرفته ( با نگاه خوشبینانه به آن ) به جزء کمک به افزایش و قانونمند کردن فساد نتیجه دیگری ندارد.
  • احسان IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    3 6
    جرا مردم هر چی رو از دین خوششون بیاد می گن خوبه و هر چی باب میلشون نباشه میگن بده؟ (نومن ببعض و نکفر ببعض ) این تعبیر قرآن برای منافقینه که فقط بعضی موارد دینی رو قبول می کنن .بابا خدا و پیغمبر بیشتر از من و شما صلاح انسان ها رو می دونه . لطفا کاسه داغ تر از آش نباشید .به جای مخالفت با این مساله شرعی نظر بدین چطور میشه فرهنگ سازی کرد و نظر دین رو درست اجرا کرد .