مجموعه 44 داستان کوتاه طنز با حال و هوای دوران جنگ در «آنا هنوز هم می‌خندد» به تازگی با طراحی جلد جدید از سوی سوره مهر تجدید چاپ شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، «آنا هنوز هم می‌خندد» مشتمل بر 44 داستان کوتاه است که هریک از داستان‌های آن مستقل‌اند و به خودی خود داستان کوتاه محسوب می‌شوند، اما در مجموع یک داستان بلند را تشکیل می‌دهند و به اعتقاد نویسنده مخاطب اگر فرصت خواندن تمام داستان‌ها را نداشته باشد؛ می‌تواند از هرجای کتاب، قطعه داستانی را انتخاب کند و بخواند و اگر فرصت خواندن همه داستان‌ها را پیدا کرد شاید باچیدن داستان‌ها کنار هم به لذت دومی هم دست پیدا کند.

 

داستان‌های کتاب «آنا هنوز هم می‌خندد» که جوایز متعددی دریافت کرده و در جشنواره شهید غنی پور هم تقدیر شده است، نگاهی نو و متفاوت به جنگ و مضمون‌های آن به همراه خود دارند. داستان‌های در نظر گرفته شده در این کتاب به صورت برشی و مقطعی بوده و همین ویژگی داستان‌ها، سبب غافلگیری مخاطبان را فراهم می‌کند.

 

در بعد شخصیت داستان نیز عمدتا شخصیت‌ها خاکستری هستند و موقعیت طنز را می‌توان در جای‌جای این داستان‌ها مشاهده کرد، به صورتی که خواننده در این داستان‌ها با شخصیت‌ها و موقعیت‌های خاصی روبرو می‌شود.

 

در بخشی از داستان «آنا هنوز هم مى‏‌خندد» که عنوان این مجموعه هم هست آمده:« چه عجب یاد ما کردى! این باید نرگس خانم باشه. بفرمایید! داشتم مى‏‌خوابیدم. رختخوابم تو حیاط پهنه. دخترته؟ اسمش چیه؟ ماشااللّه! از این طرف! تعارف نکنید مثل همیشه تنهام. بگذار مادر صداى نوار رو کم کنم. عاشق این نوارم! ترکى مى‏‌خونه. صد بار تو نوار اسم سه تا بچه‏ام رو مى‏‌آره. دلم که مى‏‌گیره، مى‏‌ذارمش رو ضبط و آروم مى‏‌شم. گاهى خواب بچه‏‌ها رو مى‏‌بینم...بفرمایید تو اتاق!

می‌بخشى اگه بهم‏ ریخته س. راستى حال خودت چطوره مادر؟ سردردت بهتر شد؟ ترکش هنوز تو سرته؟ نمى‏‌خواى درش بیارى؟ با اجازتون باید بشینم رو صندلى. بدون عصا دو قدمم هم نمى‏‌تونم راه برم مادر. تو 55 سالگى شدم مثل پیرزناى 80 ساله...اگه عالیه خانم! همسایه دیوار به دیوارم نبود، نمى‏دونم چى سرم مى‏‌اومد...تنهایى مادر بد دردیه! بشینید رو مبل. بگو بچه‏‌ها میوه بخورن. نمک نداره... عکس رو خیلى دوست دارم؛ اون عکس سیاه سفید بالاى بخارى رو مى‏‌گم. خیلى قدیمیه. محمد، حمید و رضام دارن مى‏خندن تو عکس! بچه‏‌هاى دوقلوم، انگار به هم چسبیده بودن. دوست داشتن خنده منو ببنین. خیالتون راحت، آنا هنوز هم مى‏‌خنده...آنا؟ آنا به ترکى همون مادر مى‏شه....»

 

این کتاب با قیمت 2500 تومان برای پنجمین بار منتشر شده است.

 

آنطور که پایگاه اطلاع رسانی سوره مهر نوشته، این ناشر همچنین مجموعه داستان «شعله و شب» در بردارنده سیزده داستان کوتاه از راضیه تجار را روانه بازار نشر کرد. «پرواز از ارتفاع متروک»، « قلاب»، «با هم ولی تنها»، «زمزمه باغ»، «شعله و شب»، «روح گمشده»، «فانوس و شب»، «در سایه سار تقدیر»، «نای و نوا»، «یاس‌های زرد»، «باغچه‌ای پر از بنفشه»، «تیله‌های شکسته زرد» و «سفر سبز» نام داستان های این کتاب است.

 

در بخشی از داستان کوتاه «زمزمه باغ» آمده است: «به آسمان نگاه کرد، که تیره و تار شده بود، و باران، که تند می‌بارید، و باغ که دست‌هایش را رو به بالا گرفته بود و زمزمه می‌کرد. باریکة آبی کف جوی‌های خشک راه افتاده بود. قیمت آب گران بود و مدتی می‌شد که جوی‌ها خشک و تشنه مانده بودند. خم شد و از زمین سیبی برداشت؛ سیبی لک‌دار. به قسمت سالم آن گازی زد و دورش انداخت. بابا دو هفته‌ای توی جا افتاده بود. هیچ‌کس به دادش نمی‌رسید. عاقبت، نبات بود که تصمیم گرفت بابا را نزد دکتر ببرد.
مادر راضی نبود. برای همین، نبات به خاتون پناه آورده بود.
ـ تو را به خدا تو کمکم باش.

خاتون آمده بود و سر پتویی را گرفته بود که بابا میان آن افتاده بود. یکی از مسافرها هم کمک کرد و او را گذاشتند وسط مینی‌بوس. بابا خیلی سبک شده بود؛ مثل یک پرِ کاه.
همة راه، دست او را توی دست گرفته و نگاهش کرده بود.
ـ سیب‌ها! سیب‌ها!
نبات قول داده بود برگردد و به داد باغ برسد.
باران شدیدتر شده بود. خود را در پناه درختی کشید.....»

گفتنی است پس از پیشنهاد و اقدام انتشارات سوره مهر به تجمیع آثار نویسندگان شاخص که دارای مجموعه آثار متعددی هستند، راضیه تجار از جمله نویسندگانی بود که این تصمیم را ستود و با تجمیع آثار خود در انتشارات سوره مهر موافقت کرد. بر این اساس مجموعه هفت جلدی کتاب‌های این بانوی نویسنده قرار است با ویراستاری جدید منتشر و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب‌های داستان و رمان قرار گیرد.

«از خاک تا افلاک»، «زن شیشه‌ای»، «سفر به ریشه‌ها»، «نرگس‌ها» و «بانوی رنگین کمان» هفت کتاب تجار هستند که تاکنون دو کتاب «شعله و شب» و «هفت بند» از این مجموعه منتشر شدند.

 

مجموعه داستان «شعله و شب» با قیمت 3200 تومان منتشر کرده است.
 

ساکنان تهران برای تهیه این دو کتاب کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.


6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =