محمدرضا اسدزاده

در هفته های گذشته دایره بازداشت شدگان توسط گشت ارشاد گسترش یافته و نیروهای انتظامی حتی با ورود به اماکن و شرکت های خصوصی، کنسرت ها، مجامع فرهنگی و هنری، با برخی چهره ها نیز به شدت برخورد کردند. طبق اطلاع رسمی نیروی انتظامی، دایره این برخوردها شدت بیشتری نیز خواهد یافت.

جناب فرمانده نیروی انتظامی پنجشنبه گذشته گفت که منتقدان نظراتشان را شفاف بگویند و نیز خواسته است: "منتقدین طرح امنیت اخلاقی ناجا پیشنهاد و طرح جایگزین بدهند"
با خواندن این خبر بر آن شدم تا به عنوان کسی که عمیقا به حجاب اسلامی و قوانین فقهی اسلام معتقد است و پیاده شدن درست و منطقی آنها را موجب رشد انسانی و اجتماعی می داند و نیز به عنوان کسی که منتقد جدی طرح امنیت اخلاقی ناجا است، یادداشتی را در پاسخ به "سردار اسماعیل احمدی مقدم" بنویسم و چند پرسش و دغدغه را به همراه پیشنهادهایی که مطمئنم در وضع موجود به کار جناب فرمانده نمی آید، ارائه کنم.


وضع موجود برخوردها:
نمی دانم آنهایی که به نیروی انتظامی برای اجرای طرح مبارزه با بدحجابی دست مریزاد می گویند، آیا از نزدیک برخوردهای گشت ارشاد در شهرها و به خصوص در پایتخت را دیده اند؟ آیا دیالوگ های حاکم بین نیروها و افراد بازداشت شده را شنیده اند؟ وضع موجود مطابق شواهد به چشم دیده چنین است:
جلوی فرد بد حجاب را در خیابان می گیرند. با زور و بگو مگو و برخوردهای تند کلامی او را به داخل اتومبیل های گشت ارشاد می برند. برخی را با تذکر آزاد کرده و تعدادی را به بازداشتگاه منتقل می کنند. سپس به افراد بازداشت شده می گویند با پدر و مادرشان تماس بگیرند تا با چادر یا مانتوی بلند بیایند و او را تحویل بگیرند. حال چه بسیارند از بازداشت شدگان که جایی قراری داشته اند، در پی کاری اضطراری بوده اند، یا بیمارند یا ناراحتی قلبی دارند یا مشکلات متعددی که هیچ کدام برای بازداشت کنندگان موضوعیت ندارد وآنها تنها باید به دستور مقام بالا عمل کنند.... در این میان اگر در صف بازداشت شدگان گشت های ناجا تامل کنید، خواهید دید که نه با مشتی اراذل و اوباش بلکه با بیشماری از دختران و زنان ساده و پاکدلی روبرو هستیم که در پی زندگی روزمره شان بوده و تنها ممکن است وضع حجاب آنها نامناسب بوده یا گاها ظاهرشان در قالب های تعریف شده ما نگنجد.
اما ای کاش می شد حرف های دختران و زنان و خصوصا خانواده های آنان را پس از خروج از بازداشتگاه ها نوشت. ( که نگارنده شاهد برخی از این گفتارها بوده است) حرف که نمی شود گفت، بیشتر فحاشی است.... فکر می کنید مخاطب این فحاشی ها، چه گروهی از کارگزاران و سیاستگذاران را در برمی گیرد یا بهتر است بگوییم چه اندیشه و مکتبی یا بزرگان مکتبی را نشانه می رود؟ حتی اگر از دلشان برنیاید، آنچه نباید را از زبانشان خواهید شنید.


2 پرسش از طراحان گشت ارشاد
در رویارویی با وضع موجود سیاستگذاران نیروی انتظامی و طراحان پشت پرده آنها باید به دو پرسش جدی پاسخ دهند:
اول اینکه: شیوه بازداشت برای نهی از منکر بد حجابی در معارف اسلامی ما از کجا و توسط چه کسانی و با کدام ادله فقهی و روایی استخراج می شود؟ کدام منطق اسلامی در مراتب نهی از منکر و کدام شیوه عقلانی در جامعه شناسی در کدام دوره تاریخ اسلام، شیوه بازداشت و بگیر و ببند را در اموری همچون نماز و روزه و خمس و زکات و حجاب و... کارساز و موجب افزایش امنیت اخلاقی جامعه دانسته است؟ آیا این شیوه برخورد گشت ارشاد برگفته از سیره اهل بیت و ائمه معصومین است؟ آیا چنین برخوردهایی در دوران حکومت اسلامی پیامبر اکرم(درود خدا بر او باد) یا امیرالمونین علی( که درود خدا بر او باد) نقل شده است؟( با خواندن منابع دست اول اسلام، نه برداشت های افراطی ذهنیت های تند رو خواهیم دید که هرگز چنین نبوده است)
دوم اینکه: پس از گذشت سی سال از تجربه های حکومت جمهوری اسلامی، تا کی باید تجربه های گذشته را تجربه کنیم و خطاهای گذشته را تکرار؟ به راستی برخوردهای "گشت های کمیته" با مساله حجاب زنان در سال های 60 تا 70 و پس از آن به چه نتیجه ای رسید؟ آیا وضعیت پوشش اجتماعی مردم،حاصل برخوردهای نظامی و انتظامی سه دهه گذشته نیست؟ آیا این وضع نامناسب پوشش در ایران که نه مومنان و معتقدان به شریعت را راضی می کند و نه مخالفان و منادیان آزادمنشی را، دستوری و ارشادی به وجود آمده که حالا با دستور و گشت ارشاد به منزل مطلوب رهنمون شود؟ آیا روند بازداشت های گشت ارشاد برای احیای نهی از منکر بدحجابی، جامعه ما را اخلاقی تر خواهد کرد و موجب امنیت بیشتر خواهد شد؟ یا اثر روانشناسی و جامعه شناسی این بازداشت ها بر روی نسل جوان، خانواده ها و عموم جامعه و بازتاب آنها در رسانه ها موجب گسترش امنیت شده یا خواهد شد؟
 

فرمان هشت ماده ای برای گشت ارشاد
به یاد داریم در سال های آغازین انقلاب نتیجه همه آن فشارها و جریان ها که توسط افراد یا نهادهایی به نام دین و اخلاق و نهی از منکر پیاده می شد، بالاخره به فرمان هشت ماده ایِ بنیانگذار انقلاب رسید که همه اشخاص حقیقی و حقوقی را مخاطب خود قرار داده بود. فرمان امام البته برای تندروها و افراطی هایی که خود را عین قانون و عین اسلام می پنداشتند، تکان دهنده بود.
ممکن است عده ای مصداق این فرمان را خودسری های شخصی قلمداد کنند و رفتار نیروی انتظامی را قانونی بنامند، این در حالی است که مفاهیم این فرمان در همان دوران نیز برخوردهایی را نشانه می رفت که توسط برخی جریان ها و نهادهای به اصطلاح غیر رسمی انجام می گرفت. امروز نیز همان برخوردهای غیر اسلامی به شیوه ای سازماندهی شده و رسمی به نام گشت ارشاد صورت می گیرد .
آنچه از برایند طرح نیروهای انتظامی در برخورد با عموم مردم مشاهده می شود، ضرورت بازخوانی دوباره این فرمان توسط سیاستگذاران ناجا را دو چندان می کند.
برخی بندهای فرمان هشت ماده ای امام خمینی در سال 1361 را به یاد آوریم:

1- هیچ کس حق ندارد کسی را بدون حکم قاضی که از روی موازین شرعیه باید باشد،بازداشت و توقیف کند یا احضار نماید،هر چند مدت توقیف کم باشد. توقیف یا احضار به عنف جرم است و موجب تعزیر شرعی است.

2- هیچ کس حق ندارد به تلفن یا نوار ضبط صوت دیگری به نام کشف جرم یا کشف مرکز گناه گوش کند و یا برای کشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگ باشد, شنود بگذارد و یا دنبال اسرار مردم باشد و تجسس از گناهان غیر نماید یا اسراری که از غیر به او رسیده ولو برای یک نفر فاش کند. تمام این ها جرم و گناه است و بعضی از آن ها چون اشاعه فحشا و گناهان از کبائر بسیار بزرگ است و مرتکبین هر یک از امور فوق مجرم و مستحق تعزیر شرعی هستند و بعضی از آن ها موجب حد شرعی می باشد.

3- هیچ کس حق ندارد در خیابان ها کسی را جلب کند یا به نام کشف جرم یا ارتکاب گناه تعقیب و مراقبت نماید و یا نسبت به فردی اهانت نموده و اعمال غیر انسانی ـ اسلامی مرتکب شود.
 

4- هیچ کس حق ندارد هتک حرمت مسلمان و تعدی از ضوابط شرعیه نماید. فقط باید به وظیفه نهی از منکر به نحوی که در اسلام مقرر است عمل نمایند و حق جلب یا بازداشت یا ضرب و شتم را ندارند و تعدی از حدود الهی ظلم است و موجب تعزیر و گاهی تقاص می باشد.

5- باید ملت از این پس که حال استقرار و سازندگی است احساس آرامش و امنیت نمایند و آسوده خاطر و مطمئن از همه جهات به کارهای خویش ادامه دهند و اسلام بزرگ و دولت اسلامی را پشتیبان خود بدانند و قوه قضائیه را در دادخواهی ها و اجرای عدل و حدود اسلامی در خدمت خود ببینند و قوای نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران و کمیته ها را موجب آسایش و امنیت خود و کشور خود بدانند. و این امور بر عهده همگان است و به کاربستن آن موجب رضای خداوند و سعادت دنیا و آخرت بوده و تخلف از آن موجب غضب خداوند قهّار و عذاب آخرت و تعقیب و جزای دنیوی است...."
 

حالا نیز همچنان این پرسش ها درباره برخوردهای امروزین گشت ارشاد مطرح است:
1-
اگرحق نداریم به نام ارتکاب گناه، دیگران را بازداشت و احضار کنیم، پس با کدام حکم و بر اساس کدام ادله فقهی در برخورد با حجاب، دختران و زنان در خیابان ها بازداشت می شوند و مادران و پدرانشان برای آزادی آنان احضار می شوند؟
2- شیوه برخوردهای نیروهای گشت ارشاد با بازداشت شدگان، مصداق اهانت و اعمال غیر انسانی و اسلامی نیست؟ آنهایی که معتقدند نیست، بد نیست همراه بازداشت شدگان به بازداشتگاه ها یا داخل ماشین های گشت ارشاد بروند و نوع برخوردها را از نزدیک ملاحظه کنند.
3- آیا بازداشت زنان و دختران در خیابان ها به شیوه گشت ارشادی و بعدعکاسی از چهره و ایجاد پرونده، هتک حرمت آنان محسوب نمی شود؟ این در حالی است که دایره بازداشت شدگان در هفته های اخیر وسعت دو چندان گرفته و حتی به هنرمندان و نخبگان جامعه نیز هتک حرمت شده است.
4- به راستی در شرائط سخت و ناگوار اقتصادی و گرانی کنونی که فشارهای آن، خانواده ها را از هم گسسته است، در شرائط گسترش این همه ناامنی اجتماعی از اعتیاد و دزدی، کیف قاپی و قتل و تجاوز و ... تا اختلاس های بزرگ در کشور، در شرائطی که پذیرش ساده ترین معروف ها، برای مبلغان دین دشوارتر از همیشه شده است، عقل سلیم دینی ما، برخوردهای سلبی و نظامی و چکشی را برای نهی از منکری مثل حجاب باید بپذیرد؟ و عقل سلیم سیاستگذاران نیروی انتظامی آنان را واداشته تا به جای رسیدگی و برخورد دائمی با گسترش مواد مخدر در مدارس تا دانشگاه ها و پارک ها، برخورد با کیف قاپ ها که هر روز گسترش بیشتری می یابند و دزدی و گران فروشی و احتکار و ده ها کار اصلی دیگر، پتانسیل وسیعی از نیروهای خود را در شهرها برای رسیدگی به مو و مانتوی زنان سازماندهی کنند؟
5- در نهایت به قول حضرت امام خمینی گهمواره با طرح ها و کارهایی که می کنید باید بپرسید آیا با این طرح و اقدام می توانید در قیامت پاسخگوی مردم و خدا باشیم؟


پیشنهادهایی برای فرمانده نیروی انتظامی
حالا اگر فرض کنیم این کار ویژه نیروی انتظامی درست تعریف شده باشد، باید بپرسیم آیا روش اجرایی آن هم درست هست و برخورد با بدحجابی و بی حجابی به عنوان نهی از منکر در جامعه، با شیوه ای اسلامی دنبال می شود؟
بی شک اگر سیاستگذاران نیروی محترم انتظامی تعریف درستی از ارشاد را در دستور کار خود قرار بدهند و در این راستا اگر روش رفتاری گشت های ارشاد را به گونه ای دیگر تغییر بدهند، می توان به نتایج مطلوب دیگری دست یافت که پیشنهادهای زیر به ذهن می رسد:


پیشنهاد اول:
اگر قالب همین گشت ها را درست بپنداریم آیا نمی شود به جای بازداشت و توهین و برخوردهای زننده با دختران و زنان این سرزمین - حتی به عنوان فرد خطاکار و مروج منکر- نیروهای این طرح، با شیوه های دیگری ارشاد کنند؟ فرض کنید همین نیروهای گشت ارشاد در خیابان ها در رویارویی با زنان بی حجاب و بد حجاب ، بروشورها یا اطلاعیه هایی از پیش طراحی و چاپ شده را که حامل جملاتی زیبا از آیات و احادیث و روایات هستند به همراه یک شکلات یا آب معدنی خنک به آنها هدیه می دانند.به نظر شما چه با این روش نقش اجتماعی و فرهنگی را برای نیروی انتظامی و اخلاق در جامعه رقم می زدند؟ حتی اگر اینگونه بپنداریم که این کار سودی در باحجاب شدن زنان نداشت و حتی اگر آن بروشور یا پیام کاغذی را همانجا پیش چشمان ما دور می ریختند، آیا در بلند مدت این شیوه اثر اجتماعی خود را به بار نمی آورد؟ به راستی تاثیر بازداشتی چند ساعته در بازداشگاه یا واگن انتظامی بیشتر است یا هدیه یه پیام کاغذی به همراه یک لیوان آب یا شربت خنک؟ آنگونه امنیت اخلاقی جامعه بالا تر می رفت و مردم، اخلاق کارگزاران حاکم را در پیاده سازی احکام اسلام می ستودند یا شیوه کنونی؟
 

پیشنهاد دوم:
به راستی آیا نمی شد در کنار میدان های اصلی شهرها غرفه یا خیمه حجاب برپا می شد که در آن نوای سامی یوسف یا هر موسیقی دیگری برای گسترش جنبش حجاب پخش می شد؟ آنوقت در آن غرفه به معرفی انواع شیوه های پوشش مناسب به شکل تصویری می پرداخت و از کتاب ها و بروشورها و پیام های تبلیغی گرفته تا انواع هدبندها و ساق دست زنانه و دیگر ملزومات تزئینی برای ترویج حجاب عرضه می شد. آیا این غرفه ها اگر پایدار می بود، تاثیر بهتر و بیشتری در میان زنان و دختران جامعه ما نداشت؟ و نیز اگر در این غرفه ها کارشناسانی می نشستند تا با موارد خاص بی حجابی و بدحجابی، گفت وگوی دوستانه و مسالمت آمیز می کردند، تنیجه بلند مدت این جریان در جامعه به امنیت اخلاقی بیشتر منجر نمی شد؟
 

پیشنهاد سوم:
اما نکته دیگری هم هست که باید به فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داد تا کار گروهی را از خبرگان دین و جامعه شناسان معین کند و مجموعه ای از سیره و روش برخورد پیامبر اکرم(ص) ، امام علی(ع) و دیگر اهل بیت( درود خدا بر آنان باد) را استخراج کنند تا ببینیم آیا آنان نیز برای نهی از منکر( آن هم در حد امری مانند حجاب زنان) مردم را بازداشت می کرده اند و به بازداشتگاه می برند؟ یا روش های دیگری رابرای تبلیغ و ارشاد دینی در پیش می گرفته اند؟ ما که هرچه متون و منابع دست اول دینی را زیرو رو کردیم اثری از گشت ارشاد ندیدیم. شما اگر دیدید ما را هدایت فرمایید.


... و حقیقت تلخ دیگری هم هست
ناگفته پیداست که تا پای اینگونه سخنان پیش آمده، سیاستگذاران نیروی انتظامی جا خالی کرده اند که اینگونه برنامه ها و برخوردها ربطی به نیروی انتظامی ندارد و این کار دستگاه های فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری و وزارت علیه فرهنگ و ارشاد و... است. درست هم می گویند البته. اما مگر هدف گذاری برای جلب نظر مردم و فرصت فعالیت های شبه سیاسی روئسای این سازمان ها برای به کرسی ریاست جمهوری نشاندن رئیسانشان، فرصتی باقی می گذارد که آنان به فکرپیاده سازی فرهنگ دینی و اصلاح فرهنگ عمومی مردم باشند؟ .... بگذریم که خواجه دنبال نقش ایوان است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 119
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهاب IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    بسيار كامل و دقيق بود رفتار پليس با مردم و خانم ها غيرقانوني و غير اخلاقي است
    • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      ....و غیر شرعی....
    • بدون نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      314 6
      من خودم بیماری قلبی دارم و آسم هم دارم که بر اثر فشار عصبی هر دوش عود میکنه.در نوشته قبلی آقای مهاجری نظر دادم که البته خبر آنلاین منتشر نکرد و بعید میدونم این یکی رو هم منتشر کنه نحوه انتشار کامنتها خودش برای من جالب شده من هیچ وقت از خط ادب دور نشدم:| برخورد با بدحجابی بسیار بده .اون هم برای من که به قول این آقا نه موضع گیر سیاسی هستم نه عامل فساد!تنها به علت اینکه کمی روسریم عقب رفته بود آنچنان برخوردی بدی با من شد که چند دقیقه بعد اورژانس رفتم.اگر منو با خودشون میبردن که فکر کنم مرده بودم.انقدر تحقیر و فشار تنها برای بیرون بودن کمی مو؟نه آرایشی داشتم نه مانتو تنگ یا کوتاهی.و چه فایده وقتی ذهنیت من رو دیگه از این به بعد نسبت به پلیس و حجاب عوض میکنید؟و من رو از نام پلیس میترسونید؟
    • بدون نام PL ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      350 7
      هی ما فکر مون رو متمرکز فساد مالی 3 هزار میلیارد تومن می کنیم دوستان نمی گذارند!!!
    • رضا م IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      85 2
      خبرآنلاین عزیز لطفآ در این مورد نظریه چند روانشناس را که این کار از نظر رفتار چه اثری دارد و اصلآ این برخوردها از نظر آنها برای حل مسئله مناسب است را بگیرید .متشکرم
    • الیاس IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      138 6
      برخورده یه پلیس مرد جوان با یک دختر ... واقعا دور از شرع و دین اسلامه
  • محمد122 IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    هر چی سخت بگیرن بدتر میشه باید شیرینی دینو بهشون نشون بدن تا خودشون درست بشن نه با زور
    • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      290 5
      اگر این همه نیروی انسانی و این برخورد ها را با دزدان و اراذل اوباش میکردند،الان شاهد این همه دزددیو قتل وتجاوز و.... نبودیم!
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    624 9
    ممنون خبر آنلاین عزیز حرف دل اکثر جوونای این مرز و بوم رو زدی
  • علی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    568 3
    جالب اونجاست که همین برخورد ها هم کاملا سلیقه ایست در میان ماموران.مثلا مصادیق نیروی انتظامی برای بدحجابی مانتو کوتاه و تنگ و بالا زانو بود! اما همین عکسهای اخیر برج میلاد را مشاهده کنید تفاوت فاحش را احساس میکنید...یا بعضا مشکل با رنگ هایی که استفاده میشه! و در جای دیگر پیشنهاد چادر رنگی !!! داده میشه.و یا نمایشگاه مدکس و لباسهای اسلامیه بانوان کاملا رنگی و تزیینی است, و شاید در خیابان همان مدل روسری و مانتو نمایشگاهی هم خلاف عرف محسوب شود! این همه تضاد دلیلش چیست واقعا؟!
    • بدون نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      بي فرهنگي
  • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    644 4
    ماموران گشت ارشاد حرف های زننده ای رو به زنان و دختران ما می زنن وقتی به اصطلاح میخوان ارشادشون کنن بعد هم با نهایت بی احترامی اونا رو می برن آیا در اسلام توهین به زن یا مرد مسلمان از گناهان کبیره نیست ؟ آیا مامورین ارشاد با این کار خودشون نیاز به امر به معروف و نهی از منکر ندارن ؟ از زحمات خبر آنلاین در مورد این متن بسیار سپاسگزارم
  • lمرتضی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    465 3
    من کاملاً موافقم چون این برخوردها نشون داده نه تنها وضع بهتر نشده بلکه بدتر هم شده. رفتار نیروی انتظامی واقعاً در شان شهروندان ایرانی و اسلامی نیست و باعث میشه این برخوردها سوژه ای بشه برای مخالفین کشور در دنیا. ولی کو گوش شنوا.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    409 3
    کو گوش شنوا
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    484 5
    مقاله عالی بود ! به یاد دارید دهه 60 جه برخوردهایی با نسل جوان شد طوریکه دست مردان با پیراهن آستین کوتاه را رنگ می کردند؟ نتیجه آن چه شد؟
  • محمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    335 7
    من خودم موافق حجاب در جامعه هستم ولی تجربه نشون داده برخورد و بگیرو ببند کاری رو از پیش نمیبره و اوضاع رو بدتر میکنه .. بیشتر افرادی که بازداشت شدن برای بار چندمشون بوده که گشت اونها رو میگرفته پس نشون میده این اقدامات تاثیری نداشته و بعضی اوقات باعث لج کردن افراد و بدتر شدن اوضاع میشه
  • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    435 3
    خيلي ها رو اصلاً اجازه نمي دن با كسي تماس بگيرند! جالبترش اينه كه اگه ون پر نباشه منكرات تحويل نمي گيره. مجبورند دوباره بچرخند و چند نفري رو دستگير كنند تا ون پر بشه.
  • حامد IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    400 2
    تیتر اخبار را نگاه کنید در تهران در روز روشن زنان و دختران مورد تعرض و تجاوز اراذل و اوباش قرار می گیرند .
  • بهداد US ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    322 2
    به زور نمیشود مردم را با حجاب کرد پلیس وقتی می تواند موثر عمل کند که در سایر حوزه های فعالیت خود هم موفق عمل نماید نه اینکه تو روز روشن مردم را خفت گیری نمایند یا بزنند شیشه ماشینها را خورد کنند و پلیس هم یا نباشد یا دخالت نکند
  • پیمان IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    308 6
    آقای اسدزاده، کو گوشِ شنوا؟ میخ فولادی در سنگ فرو نرود. ----------------------------------------------------------------- متاسفانه چیزی نمیشه گفت. اول اینکه منتشر نمیشه. دوم اینکه همه ی حرفها رو شما زدین. سوم اینکه هرچی و هرچقدر هم بگیم فایده ای نداره (کو گوش شنوا؟).
  • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    303 2
    متن بسیار خوبی بود . بنظرم مسئولین اینها را می بینند و می دانند ولی اگر واقعا هدف مبارزه با بد حجابی باشد! متن بالا می توانست اجرائی باشد ! عکسهائی که در خبرانلاین برای مبارزه با بدحجابی در برج میلاد گذاشته بودید واقعا آنها بدحجاب بودند ؟
  • بدون نام US ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    خطاب به نگارنده، بسیار خوب تشریح کردید اما چند نکته به جا ماند، مهمترین علت برخورد با این شرایط بالا رفتن آمار ایدز و روابط جنسی‌ که عامل شیوع این بیماری در جامعه ما می‌باشد، است. این برخوردهای چکشی گاه به گرفتن نمونه خون هم منجر میشود و نکته دیگر آن که این ماموران ماموریتی جز برقراری امنیتِ اخلاقی‌ ندارند و به هنگام کیف قاپی (که این جانب در میدان صنعت شاهد بودم) ندارند و زمانی‌ که سوال میشود چرا اقدامی انجام ندادید (حتا با مجروح شدن خانم صاحب کیف) با این جمله روبرو میشوید: در حیطه وظایف ما نیست
    • پیمان IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      331 2
      یعنی ماموریت این ماموران بدرفتاری و بی احترامی به دخترها و زن های مردمه؟ مگر خود این افراد جزوی از جامعه نیستن؟ برخورد زشت این ماموران به هیچ وجه قابل توجیه نیست. دشمن رو که دستگیر نمی کنن.
    • بدون نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      52 2
      عزیز نمونه گیری خون برای بیماریهای مسری در وظایف مراکز درمانی است و باید با رضایت فرد باشد این جزء اصول اخلاق است
  • وحید IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    205 7
    به پیشنهادا یکی اضافه می کنم اونم بحث و مناظره تو دانشگاهها بین موافق و مخالفاس در شرایط آزاد
    • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      211 4
      جز ستاره دار شدن دانشجو چه فایده ای داره؟ کی تو این مناظرات دانشجویی نفعی دیدی شما
    • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      47 2
      نظرات مردم مشخصه اونايي كه مشكلي ندارن ميگن بايد برخورد بشه و يه عده اي هم ميگن نه نبايدبرخورد بشه البته در اين بين هستند افرادي هم كه نظرات منطقي دارن متاسفانه اينقدر خودخواهيم كه دنيا رو فقط از دريچه خودمون ميبينيم و دوست داريم همه مثل خودمون فكر كنن و حتي لباس بپوشن كسي منكر حجاب نيست اما اين برخورد چيزي جز بي حرمتي به بانوان نيست
  • نرگس IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    از مسئولین نیروی انتظامی و گشت ارشاد تشکر میکنم امیدوارم این کار تا ریشه کن شدن بدحجابی ادامه داشته باشد
    • جواب AM ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      318 6
      نرگس خانم خواهر من؛ لا اکراه فی الدین.حالا ما جوونهای این مملکت عاشق دینمون هستیم و اونو پذیرفتیم.اما این بی قانونیها چیه؟ کجای تاریخ گفتن با زور این مورد یا اون مورد رو حل کردن؟ مالزی رو ببینید که خودشون مسلمانند و آزادی تو کشورشون هست.هر نوع دینی حتی بودایی که یه فرقست رو هم تو کشورشون دارند.و به همه ادیان هم احترام میزارن.اما اوناییکه مسلمان هستند عاشق دینشونن و حجابشونم رعایت میکنن.کشورشونم که روز به روز داره پیشرفت میکنه.پیشنهاد من به شما اینه که از دریچه افراط وارد نشین.
    • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      102 3
      به چه قیمتی ؟
    • نادر IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      156 6
      نرگس جان چقدر مخالف داری
    • نادر IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      164 9
      نرگس جان احتمالا شما جروه 85 درصد از موافقان طرح مبارزه با بدحجاب هستید
    • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      120 4
      به نظر شمت واقعا افاقه كرده؟ چند سال اين طرح داره اجرا ميشه؟بابا جان با زور هيچ كاري پيش نمي ره
    • بدون نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      154 4
      نرگس خانوم حتما ً خود شما یکی از اونها هستی... داری در مورد هم وطنت حرف می زنی نه دشمنت.... از کی اینقدر با هم خودی و غیر خودی شدیم ؟ از کی این قدر از هم جدا شدیم ؟
  • بدون نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    200 5
    مشگل بزرگ اینجاست که کسی بر نحوه اجرای قانون نظارت نمی کند. چون پلیس دارد این برخورد ها را انجام می دهد پس 100% درست است. پلیس که اشتباه نمی کند.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    383 3
    شما با این کارهای خودتون عملا نسل بعدی رو نابود می کنید فکر میکنید یه دختر با تمام حساسیتهای زنانه وقتی به بازداشتگاه پلیس بره فکر میکنید چه اثری روی روح و روانش بزاره ؟؟؟؟؟؟؟؟ هیچ فکر کردید دختران امروز مادران فردا هستند؟؟؟؟؟؟
    • شهاب IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      208 3
      آفرين نكته خوبي بود آيا مسوولان پليس و از آنها بالاتر هم اين نظرات رو مي خونن ؟
    • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      119 3
      چه بسا که تعدادی از این خانمها باردار هم هستن. اگه در این بگیر و ببندها به جنینشون آسیبی برسه کی جواب میده؟
  • بدون نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    نقد بسیار عالمانه ای بود مخصوصا از این جهت که این پرسش را مطرح می کرد که آیا سیره پیامبر و امامان ما هم همین گونه بوده است و ایا نیروی انتظامی می تواند جلوتر از این عزیزان حرکت کند؟ امیدوارم این نقد را به اطلاع رئیس نیروی انتظامی برسانید. ولی یک مسأله هست در مورد مستندات قانونی و آن تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی است که می گوید: زناني که بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ‌ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و يا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ريال جزاي نقدي محکوم خواهند شد. بنابراین نیروی انتظامی مستند قانونی دارد ولی مستند فقهی نمی دانم.
    • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      123 1
      دوست من متن قانون رو بخوان..... بدون حجاب شرعی !! یعنی بدون مانتو روسری !!!!! این کسانی که گرفتنشون بدون مانتو و روسری بودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ متن قانون چیزی راجع به بد حجابی نداره.....
    • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      36 7
      پس احتمالا قانون هم به یک بازنگری نیاز داره.این مال زمانی بوده که تعدا د بد حجابی معدود بوده و نه الان که اکثر خانواده ها باهاش درگیرند.هدف ارتقای کیفی حجابه ولی وسایل و لوازمش مرتب با شرایط موجود در آن دوره تغییر میکنه.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    8 475
    یه دوتا مثل شما تو مملکت اضافین. نمیدونم چی بگم. ولی از این سایت انتظار نداشتم. مملکت اسلامیه پس باید قوانین اسلام هم توش رعایت بشه. حلا چطورش رو بزار به عهده کسایی که بیشتر از منو شما به فکرن. کار ساده ایه که بشینی پشت کامپیوتر تایپ کنی ولی اونایی که طرح اجرا میکنن بهتر میدونن چیکار کنن و شاید این راهش باشه.
    • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      282 2
      شایدم بر عکس، چرا فکر می کنید که بقیه اضافه هستن؟
    • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      115 1
      میشه لطفا متن قانون را برامون بگی ببینیم تو کدوم کتاب یا مرجع اسلامی چنین رفتاری توصیه و تاکید شده است؟
    • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      102 3
      بهتره حرف از شاید ها نزنیم و حرف از باید ها بزنیم!شما که خودت مطمئن نیستی بذار اونهایی که مطمئنن نظر بدهند
    • بی نام US ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
      8 0
      فقط ایران اسلامیه؟
  • آدم IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    204 0
    فرمانده محترم نيروي انتظامي : اگر باور به حجاب در انديشه و قلب انسان ها ايجاد شد ، حجاب جسم به خودي خود به وجود مي آيد و گر نه ، نه ! به خداوندي خدا تا قيامت هم به تعداد هر نفر يك ون بگذاريد نمي شود كه نمي شود . اگر دنبال طرح جايگزين هستيد نيم نگاهي به كشورهاي مالزي و تركيه هم داشته باشيد .
  • رجائی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    159 1
    درود،عالی بود
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    214 1
    در تمام آیات قرآن فقط یک آیه به حجاب و نوع پوشش مستقیما اشاره کرده. اما در سراسر آیات قران چندین ایه در زمینه رعایت میزان و پایمال نکردن و از بین نبردن حق دیگران وجود داره. با این وضعیت بهتر نیست برای اجرای معروف بندگان خدا رو تحقیر نکنیم (چه بسا این خانم ها توسط افراد خانواده هم با فشار و بعضا تحقیر مواجه بشن) و جلوی این اختلاس ها و... وحشتناک رو بگیرم.(حتما خدا هم این طوری راضی تره)
    • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      102 0
      این همه نیرو نان می خورند؟ نتیجه عکس هم می دهد و این پایمال کردن بیت المال همین مسلمین است.
  • سوا IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    213 2
    چند وقت پیش گفتند چون اقایون موقع دیدن فوتبال فحش میدن خانمهاتنبیه میشن ونباید فوتبال ببینن (توی سینماها)!!خوب حالاهم که خانمها بد پوشش هستند اقایون تنبیه بشن وبیرون نیان!!!!!چقدر منطقیه !!!
  • بهزاد IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    227 0
    طرحي كه هدفش ارتقا امنيت اجتماعي است اما خود مخل امنيت اجتماعي و رواني است
  • هادی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    سلام.در متن مقاله مقایسه های نادرستی شده بود که من فقط به یکی اشاره میکنم.در احکام شرعی نماز و روزه وخمس داستانشان با احکامی اجتماعی مانند حجاب تفاوت دارد و نباید تخلف آنها را یکسان دید به دلیلی که واضح است . و یک نکته دیگر اینکه حجاب غیر از بحث شرعی یک قانون کشور است و هر کس آن را رعایت نکند متخلف می باشد و مستحق برخورد . در نتیجه فرمان مرحوم امام هیچ مخالفتی با این اعمال ندارد .
    • شهاب IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      181 7
      درباره نظر امام خميني ( ره ) در خصوص حجاب، لطفا به سخنان ايشان در ابتداي انقلاب اسلامي مراجعه كنيد دوست عزيز
    • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      59 1
      در مواجهه با انجام ندادن احكام اصلي اجتماعي همچون خمس و زكات هم چنين برخوردهاي قهر آميزي نمي شود جواب جمله اول ، جواب جمله دوم حجاب قانون كشور است و تخلف از آن مستحق برخورد قابل توجه دوست عزيزم مجلس شوراي اسلامي كه وظيفه قانون گذاري مملكت را بر عهده دارد قانوني براي بازداشت مردم به دليل داشتن حجاب اشتباه وضع نكرده كار من درآوردي پليس معلوم نيست منشأش كجاست و نيز بايد خدمتتان عرض كنم كار فرهنگي و اخلاقي با اموري چون دزدي و قتل و زنا و خيانت و تهمت و غيره فرق دارد و بايد كار ريشه اي در تصحيح آن انجام داد ، مثل اينست كه بگوييد به زور ميتوان به مردم گفت چطور فكر كنند و در ذهن خود چه بگذرانند! همينطور بايد اضافه كنم موضوعاتي همچون حجاب بستن كمربند ايمني نيست كه با جريمه اشخاص مجاب به رعايت شوند.
    • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      154 4
      وقتي خواهر يا همسر و يا حتي بچه ات رو هم به جرم بد حجابي گرفتن و ديدي فقط مانتوش تا پايين زانوش نبوده كه گرفتن و يه پرونده براش درست كردن.اون وقت هم دوست دارم قيافت رو ببينم
  • درخت IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    كاري رو كه بهشون دستور دادن انجام ميدن با برنامه از پيش تعين شده پس بحثي وجود نداره
    • X IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      47 3
      آره راست مي گي بحثي وجود نداره! پس نمي خواد بيشتر از اين نظر بدي شما... برو خبرايي كه جاي بحث داره اونجا نظر بده.
  • علی رام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    48 81
    به عنوان فردی که در یک محیط کاملا مذهبی رشد پیدا کرده ام و از این بابت بسیار شاکر خداوند هستم ، معتقدم که برخورد با بیحجابی ، بد حجابی و اخیرا کشف حجاب برخوردی شدید اما اصولی و منطقی باید صورت گیرد . استفان کاوی مطرح می کند که نگرش رفتارهای ما را در جامعه شکل می دهد . به مانند دو کودکی که وارد یک اتوبوس آرام می شوند و با شیطنت هایشان محیط آرام اتوبوس را به هم بزنند . حال اگر ما بدانیم که این کودکان ساعتی قبل مادرشان را از دست داده اند آیا همان رفتاری را با آنها خواهیم نمود که قبل از دانستن این موضوع با آنها داشته ایم (آیا با زدن و تهدید این دو کودک ، آنها را آرام خواهیم کرد ؟؟) !!پاسخ با مسئولان نیروی انتظامی و شما سروران عزیز.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    62 3
    اسلام دین مهربانی است و وطیفه پیامبران به فرموده خدا تنها دعوت و ارشاد مردم بوده نه اجبار مردم ! بهشت و جهنم بدون آزادی و حق انتخاب بین عمل به دستورات خدا یا سرپیچی از اون مصداق نداره و برای همین خدا به انسان حق انتخاب داده وگرنه فرموده اگر میخواستم همه انسانها رو یکدست می آفریدم . منتها با موافقان این طرح ها که صحبت میکنی وقتی از نظر دینی با توجه به آیات قرآن نمیتونن دلیل قانع کننده بیارن میگن عرف جامعه هست ! که اونهم غلط هست چون هر جامعه ای باید برای همه مذاهب و عقاید آزادی عمل داشته باشه نه اجبار به بی حجابی خوب هست نه اجبار به حجاب ! باید هرکس آزاد باشه تا خودش انتخاب کنه و خداوند هم همین رو فرموده و پاداش و جزا رو در مورد اموری که شخصی هست با خودش و در روز حساب است
  • اکبر IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    186 1
    خبرآنلاین لطفا در این مورد نطرسنجی کن
  • dariush IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    6 146
    به نظر من اگر به كساني كه عرف جامه اسلامي را رعايت نميكنند خدمات ارايه نشود وبجاي برخورد با بد حجاب برخورد جدي با ارايه كنندگان خدمات به انها صورت پذيرد اين معضل حل ميشود مثلا مركز خريدها يا رستورانها ويا هتل هاوموزه ها متروو...مجبور شوند تا به بدحجابها خدمات ندهند
    • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      50 2
      واقعا که مغز متفکری دارید.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    45 3
    شما اگر پوشش اسلامی با رنگ روشن! رو به زنان بسیج و فرماندهان بسیج بپوشونین که جمعیت بالایی دارن این پوشش دوباره میتونه تو جامعه عرف بشه و جز عده ای خاص که در همه جوامع هستش مابقی از پوشش درست و اسلامی برخوردار میشن.....
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    117 2
    آدم تو حيرت كار اين سيستم مي مونه اين همه هزينه و تلاشي كه گشتهاي ارشاد براي به قول خودشان بدحجابي گذاشتند اگر براي ريشه كني مواد مخدر مصرف مي شد ريشه مواد مخدر تا حالا در كشورمان كنده مي شد.
    • هادی IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      3 72
      سلام.لطفا مسایل را با هم قاطی نکنیم . هر چیز به جای خویش نیکوست !
  • محمود IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    111 1
    هزار تا گناه و بزه کاری اتفاق می افته اشکالی نداره... اختلاس ، دزدی ، حرام خوری ، تجاوز به عنف و تجاوز به حقوق دیگران ، اوباش گری ، احتکار ، گران فروشی ، وضعیت بد فرهنگی و... بیش از ده ها مورد دیگر... هیشکی کاری به اینا نداره اون وقت تمام معضل جامعه ی ما شده موی خانم ها و نوع پوشیدن لباسشون... واقعا متاسفم
  • علیرضا GB ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    6 164
    خیلی هم خوبه. تا کی تسامح؟ بعضی جاها باید ترمز رو کند.
    • رضا IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      42 2
      جناب عليرضا آيا واقعآ معني تسامح يا تساهل ومصاديق آنرا ميداني؟ بياييد بيشتر مطالعه كنيم تاديگران از عدم آگاهي ما به بيراهه نروند.
  • ugd IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    93 2
    در تمام كشور ها يا بي حجاب داريم يا با حجاب فقط در ايران است كه بد حجاب داريم!!!
  • مهدی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    50 1
    سلام واقعا پیشنهادهای منطقی و عملی هستند اما مثل همیشه بین سیاسی بازی آقایان این پیشنهادات کارساز که نیاز امروز ما هستند گم می شه و آدم نا امید ولی باز ممنون بابت وقت و حوصله و دقت در نوشتنتون
  • respect IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    75 1
    عزیز دلم درسته قانونه ولی وحی منزل که نیست؟ هست؟ تو را به وجدانت قسم بشن یک بار دیگه با عقلت این مقاله را بخون نه با احساست این ظالمانه است که ما زنان و دختران را مجبور کنیم حجابشان را به اندازه ی دین پسرانمان تنظیم کنیم.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    5 186
    برخورد بسیار ضعیف است باید قاطع تر شده و بسیاری از آنها مجازات حد و شلاق و زندان در موردشان اعمال شود تا مایه عبرت دیگران شوند چرا در حال حاضر قانون اجرا نمیشود؟!!!؟
    • باکری IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      70 4
      یاد جمله ای از امام افتادم طرف ازشون پرسید وضعیت دیدن موی زنان خارجی در تلویزیون چه حکمی داره امام هم گفت مشکلی ندارد و فرد سماجت کرد که محرک است ایشون هم گفت پس خودت مشکل داری برو دکتر
  • رضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    107 2
    متاسفانه ما با تمام اشكالي كه به غرب به دليل نگاه ابزاريش به زن مي گيريم، خودمون از اونا بد تر شديم و به زنان خودمون فقط به عنوان عاملي براي انحراف اخلاقي مردان نگاه مي كنيم. به همين دليل برقراري امنيت اجتماعي رو خلاصه كرديم به برخورد تهاجمي با زنان و دختران. عملاً داريم نيمي از جامعه رو عامل فساد نيم ديگه مي دونيم بدون اينكه حتي گوشه چشمي به وضعيت پوشش و رفتار مردان و پسران همين جامعه بندازيم. آيا عامل عربده كشي و زورگيري هم دختران هستن كه واسه برقراري امنيت اجتماعي فقط با اونهابرخورد ميشه؟
    • بدون نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      34 2
      ممنون از نظر درستت
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    7 101
    حلالت باشه هون شيري كه مادرت بهت داد ما خودمون هم از بي بندو باري بدمون مياد ولي از هون بد تر وقتي هست كه ميبينيم با يك خانم بد حجاب جلوي 100 ها انسان با اون بر خورد ميشه ناراحت ميشيم وقتي با زبون ميشه رفتار كرد چرا بر خورد من اينجا جا داره از پليس هم به خاطر زحماتشون سپاس گذاري كنم
  • کورش IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    110 4
    سلام.گشت ارشاد من رو سه بار دستگیر کرده::: دو بار تابستان سال 90 و سومین بار هم همین چند وقت پیش بود. واقعا گشت ارشاد سلیقه ای عمل میکنه.بار اول عینک آفتابی روی تی شرتم بود و روی تی شرت شعری از مولانا بود.یکی از مامورین گیر داده بود که عینکت رو چرا رو تی شرت گذاشتی؟مد روزه؟این چیه رو تی شرتت نوشتی؟چرا تی شرت زبان فارسی رو با شلوار لی مارک دیزل پوشیدی؟من رو سوار ون کردن و مسئولی که تعهد میگرفت و رسیدگی میکرد خودش تعجب کرد چرا من رو گرفتن.سری دوم هم که ظاهرا طرحی بود تو میدان انقلاب که از بیخ گوشم گذشت.و البته این آخرین بار هم برخورد گشت فوق العاده زننده بود.در کل کار کاملا اشتباهیه.اصلا فکر دلیل بدحجابی نیستن فکر برخورد هستن.به جای برخورد با پخش کننده مصرف کننده رو میگیرن...
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    107 2
    به نظر من نه حجاب نشان دهنده پاکی کامل یک زن است و نه بی حجابی نشانه ناپاکی یک فرد . این ما هستیم که باید از این ظواهر بیرون بیاییم و حکومت هم از زندگی خصوصی مردم. این خانواده ها هستن که بیشتر از حکومت در فکر آینده فرزندانشان هستند و باید حکومت بپذیرد که تربیت را به خانواده و جامعه بسپارد و خود وارد مسائل کلان مانند تامین معیشت مردم،مبازره با مفاسد کلان مالی،حفظ تمامیت ارضی کشور،حفظ امنیت ملی و شهروندان ،ایجاد رابطه سازنده و موثر با تمامی کشورهای جهان،جلوگیری از رانت خواری و ویژه خواری عناصر فرصت طلب،ایجاد یک نظام اقتصادی پویا در تعامل با کشورهای مختلف جهان و....شود.
  • PARISA IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    4 93
    با سلام من یه سوالی واسم پیش اومده که می خوام اینجا مطرح کنم و دوستان اگه پاسخ بدن خوشحال میشم. اگه بگیم زن حجابشو رعایت نکند جامعه به انحطاط کشیده می شود چقدر درست است؟
  • ساره IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    170 1
    من خودم چادر ي هستم ولي اصلا اين رفتار شون را نمي پسندم رفتار بد اينها باعث شده تا مردم با نفرت به ما نگاه كنند(مخصوصا توي مكان هاي عمومي) فكر كنن هر كي چاد داره مثل اونهاست من كه نمي بخشمشون
  • سارا IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    111 1
    آیا در همه جای مملکت و در همه امور موازین اسلامی و عدالت داره کاملا رعایت میشه و همه چیز درسته که گیر دادین به حجاب ملت؟؟؟ از خودتون شروع کنید.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    69 1
    طبق نظر قرآن هر حکمی که فوق طاقت جسمی یا روحی انسان بشود، ملغی است. طاقت و وسع هم به حسب زمان‏ها فرق می‏کند. لذا اگر به حسب مرور زمان حکمی از احکام اسلامی قابل‎تحمل برای مردم نبود ولو از نظر روحی آن حکم ساقط است.» حداقل به چیزی که می پرستید احترام بگذارید
  • علی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    77 0
    حالا هی شما بگو ، گوش شنوا کجاست ؟ اونا کار خودشونو می کنن
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    8 201
    به نظرم كار نيروي انتظامي درسته بايد تكليف حجاب تو كشور ما روشن بشه
    • بدون نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
      23 2
      روشن بشه ولی مثل آدم روشن کنن!! رسم ها و فرهنگ اقوام و اعتقادات مردم و خیلی چیزای دیگه....
  • بدون نام GB ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    133 2
    پس سه هزار ....... چی شد ای کاش کمی برای اون حساس بودید یا تورم مثلا 22 درصد
  • مصطفي IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    87 1
    بسيار عالي بود ،كاش سياستگذاران را گوش شنوايي بود
  • مهران IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    74 4
    آن 8 ماده ای را باید با طلا نوشت . روحش شاد. اکنون وظیفه کیست؟
  • b IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    حجاب زینت زن است. حجاب بر زیبایهای زن می افزاید.
    • بدون نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      51 3
      حجاب به معنای پوشش مناسب و عدم نمایشگری نه حجابی که مردم را بسختی بندازه
  • مهدی US ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    128 2
    تعداد رای خوانندگان به نظرات دیگران نشان دهنده وضعیت عمومی نظرات در جامعه است
    • فربد IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      4 68
      اينقدر طوطي وار هر چيزي رو تكرار كردن خوب نيست!
  • کوشیار رودی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    73 1
    احسنت دمت گرم واقعا
  • بدون نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    90 1
    فوق العاده بود اين يادداشت، يكي از بهترين يادداشتهايي بود كه در مورد مسئله حجاب خوندم. اي كاش گوش شنوا براي اين حرف ها باشه...
  • صدرا IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    79 1
    خیلی منطقی بود
  • رضا IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    64 10
    خيلي خوب بود. مخصوصا يادآوري پيام امام
  • آرش US ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    57 2
    یکی از هزاران مشکل لاینحل!!! تا بوده همین بوده و تا باشد همین باشد!
  • احمد IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    93 1
    من هم موافقم این کارها باعث میشود مردم با نظام قهر کنن و از اسلام زده شوند چون تجربه نشون داده این کارها نتیجه عکس دارد واز دلسوزان نظام خواهشمندم جلو این کارها را بگیرند.
  • بدون نام US ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    65 2
    ممنون از تحلیل جالب و فصیحتان اما کو گوش شنوا برای فرمول درست نمیدونم چه کسانی این فرمولهایی که جواب عکس داره و بزهکاری و درگیری رو زیاد میکنه طرح میکنه و اغجرا ولی تنها میشه گفت متاسفم................
  • محسن IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    88 3
    پس چرا آمار تجاوز به عنف و اعدام اینقدر بالاست
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    77 2
    چه فایده این همه حرف و حدیث؟ کی بشنوه و عمل کنه؟ :(
  • متین IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    94 1
    خدا کند فرمانده نیروی انتظامی این یادداشت را بخواند
    • فروغ GB ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
      29 0
      و البته نظرات و کامنت های کاربران سایت (نظر مردم).
  • شمیسا IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    81 2
    جانا سخن از زبان ما گفتی یا بهتر از بگویم زبانا سخن از جان مردم ما گفتی
  • مهدی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    81 3
    فلکه دوم آریا شهر یک مادر جوانی را با دختر کوچکش کنار ون پلیس نگه داشته بودند تا ارشادش کنند. نمی دانم زن چه گفت که با عتاب و پرخاش افسر نیروی انتظامی روبرو شد و بعدش آن دختر کوچک به گریه افتاد. هرچند عاقبت آن زن را بدون آن که حتی به داخل ون ببرند، رها کردند، اما با خودم فکر کردم این اتفاق چه تاثیری بر آن دختر بچه گذاشته است؟
  • متولد 58 IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    63 2
    خدا شاهده ظاهر ادما نجابتشون تعیین نمیکنه این همه سال سختگیری شد بعد ول کرن حالا دوباره سختگیری دستگیری جریمه نهایتا زندان به جای ترسوندن و مجبور کردن و زور باید این فرهنگ رو گسترش داد که خانمی که پوشش صحیحی نداره (حتی اگه به حجاب معتقد نباشه)توسط جامعه پذیرفته نیست گشت ارشاد وسط میدون ونک؟آخه اگه کسی بخواد لباس تحریک کننده بپوشه یا .... که دیوونه نیست بیاد وسط میدون ونک راه بره یا بیاد بره پارک ملت جلوی اون همه مامور به خدا اگه جوونا احساس ترس و ناامنی کنن از تو خیابون به داخل خونه ها و جاهای خیلی خلوت میرن که این خیلی خطرناکتره نسل من گواه این حقیقت تلخه
  • امید IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    43 1
    حقیقت مطلب ! عالی بود عالی...حرف همه همینه
  • بدون نام US ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    79 1
    من به عنوان یک زن محجبه ، دلم از دست این قبیل حرکات به ظاهر ارشادی و به زعم من زننده و فراری دهنده از دین ، خون است ! البته یک بار دیگه هم برای مطلب دیگری نظری در این باره گذاشتم که خبر آنلاین عزیز تایید و منتشرش نکرد !
  • بدون نام NL ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    57 1
    واقعا" دمت گرم حرف دل ملت رو زدی ولی کو گوش شنوا نمیدونن که این رفتارهای گشت ارشاد فقط بازخورد معکوس داره.وزارت ارشاد باید وارد این قضیه بشه و متولی اصلی این کارباشه. پلیس هم به جای اینکه عمده نیروشو بذاره برای مبارزه با افرادی که بد نیستن بد حجابن بذاره برای دزد و کیف قاپو قاتل.اصلا" یه نظر سنجی بذارین ببینیم دزد خطرناک تره یا بد حجاب ؟قضیه بدحجابی فقط و فقط با کار فرهنگی و محیط دوستانه حل میشه
  • سعید IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
    14 1
    فکر می کنم هر مشکلی را می توان با یک رفتار سازنده اصلاح کرد مخصوصا اگر آن مشکل یک موضوع فرهنگی باشد. اما برای من ، شاید مهمتر از اثر رفتار گشت ارشاد بر روی سایر افراد جامعه ، مسئله ای خطرناک تر در حال شکل گیری است و آن اثر مدل رفتاری گشت ارشاد بر روی خود نیروی انتظامی است. از دید پلیسی که به کار خود اعتقاد دارد این افراد مجرم هستند و لازمه برخورد انتظامی با انها رعایت کرامت انسانی نیست. چون پلیس ظرافت های فهم فرهنگی موضوع را ندارد و صرفا مامور است. مثال : زوج جوانی در خ شریعتی بالاتر از سه راه طالقانی در مانتو فروشی ها و دست در دست هم در حال حرکت اند. مامور جوانی به عمد در مقابل آنها می ایستد و آنها مبهوت از این کار پلیس و با آزردگی خاطر مجبور می شوند از هم فاصله بگیرند تا او رد شود.
  • bas IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
    3 60
    با تشکر وسپاس بی کران از برادران و خواهران گشت ارشاد و سپاس از رفتار مناسب در امر به معروف و نهی از منکر
  • ss IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
    35 4
    والا به خدا هیچکس موافق بد حجابی نیست همه چی به اندازش درست و خوبه اما این برخورد نیروی انتظامی هم درست نیست فکر میکنید این همه گشت گذاشتید و جوانان رو میگیرید مشکلات حل شده؟ والا نشده تازه با این بگیر بگیر ها باعث شده واسه گیر نکردن رابطه ها در جاهای مخفی ادامه پیدا کنه و این خیلی بده من که ظاهرم سادست اما وقتی گشت رو میبینم دست و پام میلرزه خیلیم دیدم که به زور و با کتک دخترارو میگیرنو میکنن توو ماشین به خدا با این محدودیتا که از اول انقلاب روز به روز بیشتر شده بد حجابی بدترم شده خواهشا فکر اساسی بکنید با این بگیر بگیرا و کتک زدنا و بی احترامی ها هیچی درست نمیشه
  • دمییر IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
    27 1
    یادداشت خبر آنلاین نوشته آقای اسدزاده نه تنها واقع بینانه بود بلکه حرف دل اکثریت مردم نیز هست. آقای اسدزاده بسیار خوب و صحیح نظر جامعه را در مورد این گونه برخوردها منهکس کردند و من شخصا از ایشان متشکرم
  • مهدی US ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    23 0
    دقیق و کاملا منطقی بود. از نویسنده تشکر میکنم و این نکته رو یاد آور میشم, که در هیچ برهه از زمان, زور برای انسان نتیجه نداده و نخواهد داد. همیشه امر به معروف و نهی از منکر در زمان صدر اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(س) هم با رعایت ادب و مهربانی همراه بود.
  • اولادعلی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    2 63
    با سلام نقد شما غیرکارشناسی و غیر منصفانه است، پاسخ خود را در این لینک جستجو کنید....http://news.police.ir/NCMS/FullStory/?Id=225105
  • محمود IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    6 0
    سلام.بايد به بهبود امور اقتصادي و رفاه مردم بپردازيم چون از درجه اهميت بالاتري نسبت به اين مسائل برخوردار است
  • - IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    8 0
    سلام ممنون از مقاله بسیار خوبتون - من وقتی این طرز برخورد رو از ماموران گشت میبینم واقعا خندم میگیره ما ادعای ادب و احترام به دیگران رو داریم وقتی خشونت ماموران خترجی رو در اخبار نشون میدن ما از کوه کاه نشون میدیم کاش گوشه ای ازین برخوردهارو نه سانسور شده نشون بدن با این طرح ها کار به جایی برده نمیشه باید طرح جامه ای بیندیشید .
  • آرتان A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    5 6
    گشت ارشاد با حجاب خانوما کار داره. آخه به ما چ کار دارن. تازه ی بار هم منو گرفتن. گفتن یقه لباست خیلی بازه و لباست هم تنگه. آخه این شد دلیل؟؟؟