۰ نفر
۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰

یک سامانه جدید بارشی از غرب کشور وارد می شود و در استان‌های واقع در شمالغرب و سپس در روزهای آغازین هفته آینده علاوه بر مناطق فوق در استان‌های واقع در نوار شمالی فعال می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، نقشه‌های پیش یابی نشان می دهد که یک سامانه بارشی در روز پنجشنبه به شمال‌غرب کشور نزدیک می‌شود و در استان‌های واقع در شمالغرب و سپس در روزهای آغازین هفته آینده علاوه بر این مناطق در استان‌های واقع در نوار شمالی فعال می‌شود.

بنابراین از عصر پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان رگبار و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و تگرگ و وزش باد شدیی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین جمعه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین و گیلات و به تدریح در مناطق استان‌های تهران، شمال سمنان، مازندران و گلستان آسمان ابری همراه با رگبار، وزش باد، و برخی نقاط همراه با تگرگ و رعد و برق همراه است.

این شرایط به تناوب در روزهای شنبه و یکشنبه ادامه خواهد داشت و دمای هوا در روزهای جمعه در شمال غرب کشور و در نوار شمالی به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

این در حالی است که سازمان هواشناسی طی صدور اخطاریه‌ای نسبت به کاهش 5 تا 10 درجه‌ای دمای هوا در استان‌های غرب کشور و آبگرفتگی به سبب بارش شدید باران همراه با تگرگ اخطار داده است؛ عصر پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی و طی روزهای جمعه و شنبه در برخی از مناطق آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، اردبیل و گیلان به سبب پیش‌بینی می‌شود.

طی روز جمعه در استان اردبیل و آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی و در روزهای شنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان دمای هوا بین 5 تا 10 درجه کاهش خواهد داشت.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =