ایسنا نوشت:

دانشكده آموزش دانشگاه‌ هاروارد چندي قبل تحقيقي در مورد برنامه آموزشي چهار ساله دوره كالج انجام داد نتايج اين تحقيقات نشان داد در حالي كه 70 درصد دانش‌آموزان پس از اتمام دبيرستان وارد كالج شده و يك دوره چهارساله را طي مي‌كنند، تنها نيمي از اين تعداد موفق به اخذ مدرك كالج مي‌شوند.

به نظر محققان هاروارد و بسياري ديگر از كارشناسان آموزشي، آنچه دانشجويان به آن نياز دارند دوره‌هاي جايگزين آموزشي است. در همين راستا "پروژه رويكردهاي شكوفايي" توسط هاروارد مطرح شده و مورد استقبال مقامات آموزشي شش ايالت امريكا قرار گرفت.

اعمال برنامه‌هاي آموزشي محدود براي ادامه تحصيلات دانشجويان با توانايي‌هاي مختلف روش ناكارآمدي است و لازم است برنامه‌هاي آموزشي متنوعي كه متناسب با سطوح مختلف توانايي دانشجويان باشد ارائه شود.

در حالي كه در ابتداي امر تصور مي‌شود اكثر فرصت‌هاي شغلي به تحصيلات دانشگاهي نياز دارند انتظار مي‌رود تنها يك سوم موقعيت‌هاي شغلي آتي به تحصيلات ليسانس و يا بالاتر نياز داشته باشند و به زودي مدارك فني حرفه‌اي يا فوق ديپلم جاي آنها را گرفته و از ارزش و اولويت بيشتري برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، دانشجويان مقطع دكتري هاروارد و روساي طرح مشاغل آينده به زودي از ايالت‌هاي مختلف آمريكا بازديد كرده و نيازهاي نيروي كار و شكاف‌هاي موجود در تحصيلات دانشگاهي را شناسايي و بررسي خواهند كرد.

هدف از اجراي اين طرح، تمركز بر ساخت سيستمي از راهكارها و روش‌هاي جايگزين براي ادامه تحصيل دانش‌آموزان و هدايت آنها به سمت تحصيلات دانشگاهي است.

301301

کد خبر 223950

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =