مهدی سنایی در تذکری آیین​نامه‌ای نسبت نحوه نظارت دیوان محاسبات بر بودجه​های استانی انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس بعد از ارائه گزارش رییس دیوان محاسبات در خصوص عملکرد چهار ساله این دیوان، مهدی سنایی نماینده نهاوند در تذکری با استناد به ماده 218 آیین نامه داخلی مجلس از عملکرد دیوان در بررسی نحوه تفریغ بودجه استان ها انتقاد کرد.
وی گفت: هرچند عملکرد دیوان محاسبات قابل تحسین است اما نظارت بر بودجه تنها مربوط به بوجه کلان کشور نیست و باید به بودجه های تفکیک شده استان ها و شهرستان ها هم توجه شود.
سنایی با بیان اینکه  دیوان در استان ها تعاملی با نماینده ها ندارد، تاکید کرد: ابزار نظارتی مجلس دیوان محاسبات است ولی این دیوان تاکنون یک صفحه گزارش از بودجه استان ها ارائه نداده است.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با رد این سخنان سنایی عنوان کرد دیوان تاکنون گزارش های مبسوطی ازبودجه های استانی ارائه داده است. اما به نظر می رسد شما ملاحطه نکرده اید.
وی از رحمانی فضلی خواست درباه این تذکر سنایی توضیح ارائه دهد.
رحمانی فضلی نیز با بیان اینکه دیوان علاوه بر گزارش های کلان و دستگاهی تاکنون 31 جلد گزارش استانی نیز ارائه داده است، عنوان کرد: دیوان همچنین از  سال 88 گزارش های سه ماه ضمنی را از اجرای بودجه جاری در اختیار همه نمایندگان قرار داده است.
بنا به گفته رحمانی فضلی دیوان محاسبات بارها خواستار برگزاری جلسات مجامع استانی در محل دفاتر دیوان در استان ها شده است که این پیشنهاد در جهت افزایش تعامل با نماینده ها بوده است.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =