محمد علی معلم دامغانی به مناسبت درگذشت منصوره حسینی نقاش پیشکسوت و عضو پیوسته فرهنگستان هنر پیام تسلیت داد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، متن پیام رئیس فرهنگستان هنر به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
هر کجا باشی و هر جا برســی آخـرین منزل هستــی این است
خاک در دیده بسی جانفرساست سنگ بر سینه بسی سنگین است
بینــد این منزل و عبـرت گیـرد هـر که را چشم حقیقت بین است

هنرمند گرانمایه نام آور سیده منصوره حسینی نیز به جوار رحمت او پیوست. نامبرده به حسب سال بازماندة سلسله‌ای از هنرمندان این مرز و بوم بودند که دیر و دور بر این پهنه زیستند و آثار قابل توجهی را در نگارگری و نقاشی رقم زدند و از آنجا که هنر آموخته کشور ایتالیا بودند شیوه تازه‌ای را در محاکات طبیعت خصوصاً نقش گل‌ها داشتند.


منصورة حسینی در خانه و گالری شخصی خود در میان باغ و بهشتی از آثار خویش با شیفتگی خاصی که به ندرت اثری را در معرض فروش می‌گذاشت در حصار گل‌های رنگارنگ بدیار باقی شتافت. شاید دلبستگی مفرط ایشان به عالم بر ساختة خویش بود که قرب هفته‌ای با جهان خود فارغ از جهانیان تنها ماند تا سرانجام چنانکه در بایست کار آدمی است، خاکی به خاک و افلاکی به افلاک پیوست.


یادش به خیر باد و زنده به هنر تا آنگاه که خدا بخواهد و امّا به حسب حال بانو حسینی در ساحت اهل هنر و بینش انگار از جاودانه‌ها بود. فارغ از اندوه مرگ محتوم در پناه تبسمی که بشارت زندگی همیشگی بود و شادی و سرخوشی‌ای که پایانی بر آن نمی‌توانستی قائل شد و اگر هر چه هست را گزارش بایستی کرد این خوی و خصلت را با زیردستان و خدمت پیشگان خصوصاً اگر در استخدام او بودند نداشت. با این همه یکی از فرهیختگان هنرمند این سرزمین بود و این مرتبه اندکی نیست. یادش جاودانه باد و در پناه خدای مهربان، رستگار و شادمان در بهشت جاویدان که با روح و جان او نسبتی داشت.»


به گزارش خبرآنلاین، زنده‌یاد منصوره حسینی ماه پیش در منزل خود در تهران در 86 سالگی درگذشت. او دانش‌آموخته رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و آکادمی هنرهای زیبای رم و از نخستین هنرمندان ایرانی بود که در دوسالانه ونیز حضور پیدا کرد.
 

کارهای او در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی مختلف در ایران، ایتالیا، چکسلواکی، یوگسلاوی و از جمله دوسالانه‌های تهران، دوسالانه ونیز، چهارسالانه رم و ... به روی دیوار رفت و جوایزی نیز دریافت کرد.

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد حسینی سه‌شنبه 13 تیر ساعت 9 صبح مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.

5858

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    2 0
    آقای معلم نوشته ی شما بسیار زیبا بود اما تلخی این 17روز آنقدر یاد است که این شیرینی را به لحظه ای می ماند!