پاسخ به پرسش​هایی در خصوص چگونگی رفتار با مدیران و مواجهه با انتقاد و تلخی آنها، در کنار راه​های اساسی دیده شدن تلاش​های شما در کنار حفظ جایگاه شغلی و دوری از تنش ها در این کتاب کشکول مانند عنوان شده است.

«رئیس‌تان و انتظاراتش را کامل می‌شناسید یا به مرور زمان تنها بخشی از آن‌ها را شناخته‌اید؟ وقتی نتیجه ارزیابی عملکردتان مطلوب نیست یا حس کرده‌اید زحمت‌ها و تلاش‌هایتان نادیده گرفته چه کرده‌اید؟ وقتی رئیس‌تان بی‌توجه به ارتقای شماست یا با افراد هم سطح شما رفتار بهتری دارد چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟ وقتی رئیس‌تان از شما انتقاد می‌کند چه حسی به شما دست می‌دهد؟ ستایش و تمجید رؤسا به چه معناست؟ شما در برابر تعریف و تقدیر ازکارتان چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟ تا به حال حس کرده‌اید که رئیس شما به دلیل ناکامی در جای دیگر شما را سیبل قرار داده و پرخاشگری می‌کند؟ آیا همیشه با رئیس‌تان موافق هستید؟ در چه مواردی باید مخالفت کرد؟ هنگام هجوم مشکلات، نگرانی‌ها یا تنش‌های پیچیده شغلی به چه کسانی باید رجوع کرد و کمک خواست؟ حتما با کسانی برخورد کرده‌‌اید که معتقدند همیشه تغییر شغلی عامل موفقیتشان بوده‌است. استعفا چه زمانی آخرین تیر تعالی محسوب می‌شود؟»

 

بررسی این سئوالات و پاسخ به همه آنها با بهره‌گیری از آیات قرآنی، احادیث، اشعار بزرگانی چون مولوی، نظامی و حافظ و سخنان «جک ولش، انیشتین، ارسطو، مادر ترزا، هلن کلر، جبران خلیل جبران» و دیگر صاحب‌نظران عرصه‌های مختلف در کتاب «فونیکس، پرنده کارکنان در آسمان مدیران» درج شده است. کلمه فونیکس در اصل نام پرنده‌ای افسانه‌ای به نام «ققنوس» است که از خاکستر خود متولد می‌شود و نجات خود را در تولد دوباره می‌یابد.


به گزارش خبرآنلاین، انتشارات سرآمد برای حل مشکلات کارمندان و کاهش اختلافات مدیر و نیروهای تابع کتاب «فونیکس» را به همت داود صابر منتشر کرده است. نویسنده معتقد است که حسن ارتباط مدیران و کارکنان، عامل مهمی برای سازمان‌ها در دستیابی به موفقیت است. برای محقق کردن اهداف استراتژیک سازمان، هر دو طرف باید به یکدیگر احترام بگذارند. برای ایجاد چنین فضایی در سازمان، ابتدا هریک از کارکنان یا مدیران باید خود را بشناسند، به حقوق خود واقف شوند و حقوق دیگران را نیز درک کنند و مهارت‌های برقراری ارتباط موثر را فراگرفته و آن ها را در رفتارهای روزمره خود به کار گیرند. در چنین شرایطی است که افراد با انگیزه فراوان به کار می‌پردازند، کار تیمی شکل می‌گیرد، کارکنان یکدیگر را حمایت می‌کنند و بهره‌وری در سازمان رو به افزایش می‌گذارد.

 

این کتاب کاربردی با قیمت 4هزار تومان منتشر شده است.


ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و سفارش خود را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.


6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =