کتاب «برگی از خطه کشوین» شرحی بر مبارزات جمعیت جوانان وحدت قزوین نوشته مسعود آتشگران چهارشنبه چهارم مرداد در قزوین رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، «برگی از خطه کشوین» با قلمی روان، نگاهی جامع و رویکردی تاریخی، بخشی از وقایع تاریخ معاصر، بویژه مبارزات مردم ایران را بیان می نماید و به ارائه برشی از زندگی اجتماعی و تاریخ محلی قزوین طی سالهای منتهی به انقلاب 57 می پردازد. نویسنده برگی از خطه کشوین تلاش دارد تا روایتگر تکاپوی جوانان مسلمان قزوین و همت اقشار و توده های مختلف این سرزمین در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) باشد.
 

این کتاب که در چهار بخش تنظیم شده است: بخش نخست به نحوه تاسیس و فعالیت ها می پردازد، بخش دوم:نقش جمعیت در مقابله با غائله کردستان را بازگو می نماید، بخش سوم کتاب به ماموریت های مرزبانی جمعیت در غرب کشور اختصاص یافته و بخش چهارم آن به نقش جمعیت در پدیده جنگهای نامنظم به فرماندهی شهید چمران می پردازد.

 

«برگی ازخطه کشوین» به نحوه شکل گیری تشکل: «جوانان جمعیت حافظ وحدت قزوین» ، شخصیت های مؤثر و موسس، شیوه مبارزه، گستره فعالیت های صورت گرفته توسط جوانان متعهد این تشکل می پردازد، تشکلی که برای حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در گوشه ای از کشور و در منطقه قزوین در بهمن سال 57 تشکیل و به مدت سه سال به فعالیت پرداخت.

 

مسود آتشگرا،  نویسنده اثر و کارشناس دفترمطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری قزوین، با روش تحقیق کیفی و حضور در جامعه مورد تحقیق، با بهره گیری از تحقیق میدانی، تشریح مشاهدات و جمع آوری داده ها، اسناد و مدارک برجای مانده (مستند سازی) و با استفاده از روش مصاحبه گردآوری، اقدام به تنظیم و تألیف این اثر ارزنده کرده است.

 

کتاب«برگی از خطه کشوین» با قیمت 6300 تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.


ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و سفارش خود را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =