"زن باید تابع مرد باشد"به نظر شما این اصل عرفی قدیمی، در این دوره زمانه کاربرد دارد؟

دکتر سعیده هادی، روانشناس و مدرس دانشگاه، مدرس کارگاه های مهارت های زندگی و شناخت پیش از ازدواج در سمینار "انتخاب اصولی، ازدواج پایدار" که کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد برگزار کرد، دراین باره چنین توضیح داد که می بینید؛

4547

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 229833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    53 42
    به نظر میرسه این خانم دکتر هم نشان دادند که به بلوغ واژگان نرسیده اند. اصلا بلوغ فکری یعنی چی؟ یعنی چون ما فکر داریم هر که هرچه گفت بگوییم نه، من نمیخواهم از تو تبعیت کنم؟! فکر کنم شنیدن حرف و تبیعت ازآن وقتی که حساب و کتابش با چهارچوب فکری آدم میسازد بیشتر نشانه بلوغ باشد. از طرف دیگر، اصلا حتی اگر نسازد، مگر ما کم از دکتر، مهندس، آرشیتکت و... تبعیت میکنیم بدون آنکه فکری پشت آن باشد. چرا نمی توان پذیرفت زن و مرد دارای خصوصیاتی هستند که در موارد مختلف هرکدام را شایسته تبعیت میگرداند؟ دیدگاه های انقلابی (به معنی آنهایی که از دَم یک نظریه را رد میکنند) را بهتر است با دقت زیادتری واکاوی کرد تا خدای ناکرده نتیجه هایش بر اساس هیجان و برخی مغالطه های ساده نباشد.
    • بدون نام IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
      33 16
      دوست گرامی! دقیقا چون ما قدرت تفکر داریم تابعیت مفهومی نداره.معنیش این نیست که زن با مرد سر هر مسئله ای مخالفت بکند بلکه درستش این است که انسان تابع تصمیم درست باشد و زن و مرد هم ندارد. مرسی خبر انلاین از این مطلب .صحبتهای خانم دکتر واقعا درست است.
    • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      17 39
      مردی که بخواد با زنش تو امور کلان زندگی مشورت بکنه و زنشو مطیع نکنه ....زندگیش به سمت نابودی میره...اینو من بارها و بارها دیدم...همینطور که امار طلاق تو این دوره زمونه حاکی همین حرف منه
    • بدون نام IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
      5 12
      اتفاقا بسياري از روانشناسان هنينو ميگن در 90 درصد موارد زن و مرد يا تعامل و تفاهم دارن يا بهش ميرسن اون ده درصد بقيه هم خدا زنان رو واجب كرده كه مطيع اوامر و دستورات مردان باشند تا اختلاف پيش نيايد ضمنا اين سوال صحيح پرسيده نشده طرف پرسيده مثل قديم و طبق سنت هاي مثلا 50 سال قبل/اون موقع زنها اصلا حق اظهارنظر نداشتن و اين جواب پاسخ به اون مورد بوده وگرنه در هر صورت زن بايد مطيع مرد باشه و اين نظرات اين خانم هم بيشتر فمنيستي است نه روان شناسانه/نميدونم چرا تا هر كسي دكترا ميگيره خودشو علامه دهر ميدونه
  • منصور نوین IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    52 46
    این حرفها با متن قرآن احادیث ائمه و حتی کتاب های روانشناسان برجسته ایرانی و خارجی در تضاد مستقیم است.... حتی باربارا دی آنجلیس هم که یکی از بزرگترین روانشناسان آمریکایی و جهان است در کتاب هایش کاملا مخالف این خانم کارشناس است
    • مرجان IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      45 39
      چی شد باز یک حرف حساب به مذاق آقایون خوش نیومد؟ حالا اگر این خانم دکتر خلاف این را می گفت همه آقایون تاییدش می کردید .حکایت اون داستانی که دکتر از اتاق عمل میاد بیرون میگه مغز این بیمار باید عوض بشه . میپرسند چقدر هزینه اینکاره ؟ دکتر جواب میده اگه مغز خانم به بیمار پیوند بشه یک میلیون تومن واگه مغز آقا به بیمار پیوندبشه صد میلیون تومن . آقایون شروع می کنند ریزریز بخندند . یکی از خانمها سوال میکنه چرا ؟ دکتر جواب میده آخه مغز آقایون آکبنده ولی مغز خانمها زیاد ازش استفاده میشه.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      15 16
      نمکپاش
  • بدون نام GB ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    53 99
    پیامبر اسلام به گزارش خود خبرآنلاین از کتاب چاپ شده اخیر، فرمودند باید زن تابع مرد باشد. قرآن، زمان نمی شناسد و صحبت های خانم هادی، عین دخالت در دین اسلام، گفته حضرت رسول، و قرآن است.
    • بدون نام IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
      8 29
      شما اصل قانون اسلام را تکرار کردید موافق یا مخالف نباید این واقعیت اسلامی را زیر سوال برد
    • مرجان IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      45 17
      شمایی که دم از اسلام و دین و پیغمبر میزنی آیا به همه تکالیف دینی خود در قبال همسرت عمل میکنی یا قران و دین و حضرت رسول شده برات یک وسیله برای پیش بردن هرآن چه که به نفعته؟
    • بدون نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      23 13
      احاكم دين در جاي خود درست و به جا بوده و هست. اما آيا جامعه زمان حضرت رسول (ص) رو با جامعه امروز به لحاظ سطح پيشرفت علم و دانش و مدنيت (نه ايمان) يكي مي دونيد؟ قبول نداريد كه احكام آن جامعه بايد با احكام جامعه اي كه بعد از 1400 سال زندگي مي كنه متفاوت باشه. در ضمن در قسمتي از كامنتتون فرموديد پيامبر(ص) فرمودند زن بايد تابع مرد باشد بلافاصله فرموديد كه قرآن زمان نمي شناسد! آيا به لحاظ منطقي بين فرموده پيامبر اسلام(ص) و كلام خداوند تعالي تفاوتي قائل نيستيد؟ اگر فرمايش شما صحيح بود و احكام دين قرار بود با جلو رفتن جامعه و بشر به روز نشه هرگز نيازي به اجتهاد نبود. و از شرايط مجتهد اعلم آگاهي به زمانه مطرح نمي شد. و حضرت علي(ع) نمي فرمودند كه فرزند زمانه خود باشيد.
    • بدون نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      10 8
      جالبه...بعضیها سنگ اسلام رو به سینه میزنند تا میرسه به یه قانونی که به مذاقشون خوش نمیاد یا نمیتونند با دلیل و منطق هضمش کنند میگن:"حالا مگه شما به بقیه قوانین درست عمل میکنید که گیر دادید به این"؟!!رعایت نکردن بعضی از قوانین دلیل موجهی برای بی اعتنایی به سایر قوانین نیست...مثلا راننده ای که از چراغ قرمزعبور میکنه نمیتونه بگه حالا که من اون قانون رو رعایت نکردم بذار با ماشین بزنم یه عابر پیاده رو هم لت و پار کنم!!!با خودت روراست باش یا اسلام رو کامل با همه دستوراتش(چه به نفعت باشه چه به ضررت)قبول کن و دستوراتش رو انجام بده یا کلا بیخیال شو نه اینکه هرجا به نفعت باشه سنگش رو به سینه بزنی هر جا به نفعت نباشه بگی حالا بقیه قوانین رو اجرا کن تا بعد!!
  • یک استاد دانشگاه IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    26 50
    در هر حال به نظر من مرد و زن با هم فرق دارند. "تبعیت" زن برای مرد دوست داشتنی است. "توجه" مرد برای زن دوست داشتنی است. زن و مرد نیازهای مختلفی دارند. مثلا زن برای شنیدن کلمه ی دوستت دارم از زبان شوهرش هر کاری می کنه اما مرد واسه شنیدن دوستت دارم حاضر نیست یک لیوان آب بده دست زنش. من خودم هم کتاب روانشناسی زیاد خواندم و ازدواج هم نکردم. اما در مورد همسر آینده ام، توجه را در قبال تبعیت میدونم. اگر همسرم توجه میخواد، که مطمئنا می خواد، من هم تبعیت می خوام.
    • بدون نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      59 13
      به نظرم مجرد بمونيد بهتره آقاي استاد دانشگاه
    • رسول US ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      12 12
      من سطح‌جامعه زمان پیامبر رو از نظر دانش و مدنیت و بلوغ فکری هزار بار بیشتر از جامعه امروز ایران می دونم. در جامعه امروز ما متشکل از عده بی سواد از خود راضی متفرعن هست که فکر می کنند چه گلی به سر دنیا زدند و هر روز هم دارن کار رو خرابتر می کنند. فکر می کنید عرب ۱۴۰۰ سال پیش حاضر می شد بره توی صف مرغ ذلیل کنه خودشه برای کیلویی ۱۰۰۰ تومان مرغ؟ یا اینکه سه تایی می ریختن سر یه بچه بدبخت پیرهنی که یه نجیبزاده بهش هدیه داده بودرو از تنش در بیارن؟ کدام یکی مدنی تر بودن؟ یا مثلا الان علم و دانش ایرانیها خیلی بالاست؟‌ پپسی توی ماهه یا...
    • همان استاد دانشگاه قبلی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
      16 6
      راستش را بخواهید، با این روند زندگی به نظر میاد هم که من حالا حالاها مجرد بمونم. در هر حال، به نظر من اگر قرار است تبعیت و اجازه و چند همسری برای مردان حذف بشه، باید بقیه ی حقوق زنان هم بر اساس معیارهای جهانی باشه. یعنی هزینه ی زندگی بین زن و مرد تقسیم بشه. در ضمن مهریه هم حذف بشه. حق طلاق به زن ها هم داده بشه. یا کلا اسلامی، یا کلا معیارهای جهانی. من خودم از خدام است که بر اساس معیارهای جهانی ازدواج کنم، نه اینکه همه ی حقوق مرد حذف میشه اما مهریه ی 1000 سکه ای سر جاش است.
  • گلي خورسند IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    30 27
    آفرين به خانم دكتر سعيده هادي عزيز ١٠٠٪ با ايشان هم عقيده ام
  • Moin IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    25 20
    خب راست می گه بنده خدا دیگه . حرفش منطقی و حقه .
  • بدون نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    52 15
    واقعا که متأسفم دوستانی که نظر دادند. در جهانی که کشورهای توسعه یافته زن و مرد فارغ از جنسیت در کنار هم برای پیشرفت تلاش می کنند چقدر تأسف برانگیز است که شما هنوز در اینکه کدام باید تابع باشد مانده اید.
  • محمود EU ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    18 35
    الرجال قوامون علی النساء (کتاب خدا)
  • رضا EU ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    20 38
    در روايتي از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم خواندم به این مضمون که فرمودند : اگر قرار بود کسي به کسي سجده کند هر آينه امر مي کردم زنان مقابل شوهرشان سجده کنند .. مطابقت فطرت آدمي است . مرد بر اساس همين فطرت خلق شده است و اگر زن از او اطاعت کند مرد همه زندگيش را فداي او مي کند. صفت فرمانبرداري زن از شوهر تا حدي مهم است که قران کريم معيار صالح بودن زن را اطاعت از شوهر مي داند فالصالحات قانتات زنان صالح فرمانبردارند ( سوره نساء آیه ۳۴ ) .. راستي فميسنسم چه بر سر خانواده ها آورده است !
    • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      28 9
      اگر اينطور است كه شما مي فرماييد چرا مي گيم زن و مرد از نظر اسلام برابرند!؟ اگر قرار باشه يكي بر ديگري سجده كنه پس اين چه مدل تساويه!؟
    • بدون نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      27 9
      باشه بابا شما مسلمون... شما دنبال فرمانبردار !!! برو ایشالا خوشبخت باشی.....اینم بگم واقعا اگر فطرت شما آقایون اینه که زن بگه چشم و شما دلتون قنج بره تا آخر عمرم مجرد بمونم بهتره .... ترو خدا ببین ملاک دل باختن !!!
    • ha IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      19 6
      پیامبر همه انسان ها سیاه و سفید زن ومرد همه رو برابر میدونه.خدا گفته انسان اشرف مخلوقاته نگفته مرد اشرف مخلوقاته شما اقایون درمورده احکامی که به نفعتونه پا فشاری میکنین ولی چیزایه دیگه مثل مهریه که اون هم سخن خدا هست رو قبول ندارین میخواین تغیر کنه به نظره من زن و مرد هردو باید ازهم تبعیت داشته باشن زندگیه مسالمت امیز داشته باشن نمیشه گفت رابطه ی زناشویی رابطه رعیسو کارمنده که یکی از یکی دیگه تبعیت کنه
    • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
      1 11
      عزیزانی که گفته اند زن و مرد در برابر قانون برابرند درست گفته اند اما نگفته اند اولا چه نوع قوانینی ثانیا برابری آیا معنای تساوی می دهد یا عدالت؟ چون برابری در برابر قانون به معنی قوانین موضوعی است حالا چه قوانینی که شرع اسلام حکم می کند و یک آدم متشرع خود را ملزم به رعایت آن می داند یا قاونین وضع شده توسط حاکم اسلامی در این جا زن و مرد ندارد و همه برابرند آما آیا لزوما باید ماهیت قوانین یکی باشد آیا می شود برای بعضی موارد قوانین خاص زنان یا مردان وضع کرد و از آن ها انتظار رعایت داشت؟ بله همین که زن و مرد حق دارند در جامعه ی اسلامی دارای قوانین موضوعع خاص خود باشند یا برای شان قانون نوشته شود یعنی برابری رعایت شده اشت در مورد تساوی و برابری هم مسئله قابل توضیخ زیاد است فقط خلاصه اش این می شو
    • بدون نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
      0 11
      ( اداممه از قبل) فقط خلاصه اش این می شود که برابری به معنی رایج آن یعنی یکی گرفتن حق هر دو به یک میزان و یک شکل عین ظلم است و هیج کجای اسلام منظور تساوی و برابری این نیست بلکه منظور برابری در کلیه حقوق نهاده شده در ذات طرفین است فقط یک سووال می تواند معنی غلط رایج در جواب برابری حقوق زن و مردمی تواند مرز را مشخص کند این که آیا در دانشگاه می شود به صرف برابری حقوق زن و مرد نمره درسی همه را یکسان داد؟ آن هم به صرف این که همه در امتحان شرکت کردند به یک اندازه سر جلسه نشستند و پاسخ سوال نوشتند؟
  • احمد IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    13 44
    هر کی چهار تا کتاب میخونه میشه سخنور و عالم برا خودش! خانم محترم پدر اون اولی ما رو شماها درآوردین و , ماها هنوز داریم غرامتش رو میدیم! بر اساس آموزه های قرانی و کلام رسول اکرم و ائمه اطهار شما تابع مرد باید باشی در اون حد که بی اجازه همسرت نمی تونی از خونه هم خارج بشی... علم بدون توجه به تقوی ادم رو هلاک میکنه!
  • بدون نام IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    34 9
    به نظر من اگر قرار است مدرن و به روز زندگی کنیم و به قول خانم مجری سنتها را نادیده بگیریم باید تمامی موارد را به روز کنیم مثل مهریه، نفقه و غیره. اگر قرار است تابعیتی از طرف خانم وجود نداشته باشد بهتر است هزینه های کمر شکن زندگی نیز همانند جوامع مدرن بین طرفین تقسیم شود.
    • بدون نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      9 8
      به اينكه نشده
    • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      35 11
      فكر كن خانمي رو كه مدير يه شركته و سالها زحمت كشيده بعد چون بايد تابع شوهر باشه شوهمرش بهش دستور مي ده كه شركت رو ببنده! يا يه خانم پزشكي كه سالها دس خونده و كلي تجربه كسب كرده بعد شوهرش امر مي كنه ديگه طبابت نكن! و ... به نظرتون يه كم خنده دار نمي ياد؟!
    • بدون نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      22 3
      خیلی عذر می خوام اما هزینه های کمر شکن همین الانشم عمدتا بین زن و مرد تقسیم میشه وگرنه هشت خیلی ها گرو نهشون می موند... زن اگه به همسرش علاقه داشته باشه برای زندگیش هر کاری میکنه شما می خوای اسمش بگذار فرمانبرداری و بله قربان گویی من اسمش میگذارم همراهی و دوست داشتن شریک زندگیت و پا به پاش رفتن...اما اگر مرد، مردی باشه که از مردونگی فقط سبیل داشتن فهمیده باشه و زن رو به چشم موجود حقیری ببینه که اومده تو زندگیش برای جان فشانی به آقای محترم مربوطه دیگه اون زن خیلی باید ... باشه که بخواد بله قربان گو بشه یا به قول خودم همراهی کنه همچین آدمی رو...
  • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    37 15
    در دنياي امروز هيچ كس نبايد تابعيت تام از ديگري داشته باشد. بعد از هزاران سال تجربه زندگي و توسعه عقل بشري الان ديگر زمان تابعيت نيست زمان همفكري و تعامل است.
  • بدون نام US ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    41 8
    واقعا تو این دوره زمونه کسی به این حرفا توجه نمی کنه. زن و مرد اگه با هم فکر نکنند، زندگیشون ول معطله
  • حقوقدان IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    4 19
    بنظر من در جوامع امروزی با توجه به افزایش سطح اگاهی و دانش و فرهنگ بشری تابعیت کورکورانه و بی چون و چرا رنگ باخته و با توجه به اصل ازادی اراده ها مورد قبول همه کس نیست! اما همانطور که در اسلام و روایات به تبعیت زن از مرد در زندگی مشترک تاکید شده باید ان را جز استثناات بدانیم و به ان عمل کنیم چراکه هدف استحکام کانون خانواده است و به ان نیز سفارش شده که البته تبعیت را باید تنها در این امر محترم شمرد و قابل تعمیم به سایر موارد نیست.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    8 10
    پایه بخث اشتباه است تابعیتی که اسلام مد نظر دارد بسیار متفاوت از مثالی است که گفته می شود ایشان فرض تابعیت را مثل تابعیت گرفتن شخص از یک کشور فرض کرده و گفته حالا باید قوانین و مقررات آن را گردن بنهی حالی که تابعیت زن از شوهر در اسلام هیچ ربطی به این مثال ندارد برای این که اولا همه دستورات اسلام به شرط «قبول» است یعنی اختیار و انتخاب در آن لحاظ شده است پس یک زن بنابه اختیار خود می خواهد که طبق دستورات اسلام نه دستورات شوهر عمل کند این جا می شود پرسید این دستورات چه است؟ در یک کلام دستوراتی است که مطابق فطرت و نهاد انسان است ثانیا همه ی این دستورات مطابق دو واژه ی اساسی «حق» و « تکلیف» است حالا این دو واژه یعنی چه؟ یعنی این که اگر حقی برای یک طرف لحاظ شده است تکلیفی هم آمده است. این طور نیست
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    8 7
    (ادامه از قبل) این طور نیست که قوانین اسلام فقط برای یک طرف حق تعیین و برای دیگری تکلیفی نگذارد در این مثال اگر به مرد حق ولایت بر زن و زندگی و فرزندان می دهد تکلیف تامین معاش و همه ی نیازهای فکری و عاطفی آن ها را نیز مقرر کرده است لذا در این جا می بینم که این حق مرد در واقع حق به معنی امکان برخورداری نیست بلکه به معنی ایجاد تکلیف است حالا چرا چنین شده است بایدبرگردیم به همان نهاد و فطرت متفاوت مرد و زن که خداوند بر اساس آن ظرفیت ها و توانایی ها برای هر یک چیزی مقرر کرده است که در توان او است.در کنار این بردن بخث به سمت مدرنیته و سنت اوج بی اطلاعی جنابان کارشناس و مجری است درسته گفته اند مدرنیته و سنت اما این در همه جا صدق نمی کند اگر هم بشود مقایسه انجام داد آن قدر کار می برد که در حوصله و
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    7 8
    (ادامه) آری اگر هم بشود گفت آن قدر کار می برد که در حوصله آن نباشد و نشود با این چند جمله اطلاق معنی کرد در هر حال آدم خیلی متاسف می شود که یکی بنشیند ودر مقام کارشناس حرفی بزند که به اندازه ی همه عمرش مطلب می خواهد تا اثبات کند مثال اش همین زندگی مدرنی که گفته می شود کی گفته تحصیل کردن زن شاغل بودن اش یا هر نماد دیگر تغییر و تحول مطابق زمان می تواند نسخ گذشته را باطل کند چرا مکمل اش نباشد چرا متمم اش نباشد چرا مقصودش نباشد این ها را بحث نمی کنند و نمی توانند بحث کننند چون انی نسخه آماده راحت تر و قابل دفاع تر است و این عین ظلم به دین فرهنگ و هویت یک ملت است گیرم که صحبت خانم کارشناس درست نهایت این تفکر چه نوع زندگی ایی است آیا رنگ و بوی زندگی ایرانی دار
    • بدون نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      16 6
      جواب حرفهای تو رو دادن مصداق عینی مثل "نرود میخ اهنی در سنگ"است...شما فکر کردی با پیچوندن 4تا جمله و بسط دادن مغلطه های خود سر کی رو میخوای کلاه بذاری؟گذشت اون دوره ای که تو هر شهری یک نفر دیپلم داشت و با 4تا کلمه ثقیل و رنگ و لعاب دار سر همه کلاه میذاشت اینجا خوب یا بد همه دیگه حداقل تا لیسانس درس خوندن و دست راست و چپشون رو تشخیص میدن اونوقت تو میخوای با پیچوندن قضیه"حق" و "تکلیف" مردم رو بپیچونی؟!!بالا بری پایین بیای اصل تابعیت چه مرد از زن چه زن از مرد باطله..در روز قیامت هم خداوند انسان رو فقط و فقط بر اساس عقل بازخواست میکنه کسی نمیتونه بگه فلان کار رو کردم چون همسرم خواسته بود!!کم نیستند مردانی که زنان خودشون رو به تن فروشی یا هزار کار ننگین دیگه وادار میکنند..تابعیت محض باطله عزیز
    • بدون نام IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      3 7
      دوست عزیزی که آسیمه و گریبان دریده این طور جواب نوشتی من خود یک زن ام و جوابم کاملا منطقی است مسئله این است که شما فکر کردید معنی تابعیت آن هم تابعیت محض تابعیت از «امر» مرد است مسلما این طور نیست امر مرد اگر خلاف دین اصول اخلاقی عرف و حتی توافقات فی ما بین باشد فاقد وجاهت و اعتبار است و زن ملزم به رعایت آن نیست لذا آن امری که گفته می شود همان تکلیفی است که برای چون تو زنی حق ایجاد می کند حق این که در قبال رعایت این اصول همه ی نیازهای واقعی ات را مطالبه کنی خدایی چه قدر مطلب را متوجه شدی؟
  • کاوه IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    17 0
    با با یک کم کوتاهتر نظر بدین بشه خوند.نظر بعضی ها مثل پایان نامه ست.
  • ایمان IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    7 0
    با سلام چرا فیلم کامل این جلسات را در اختیار بینندگان سایت نمیگذارید . اگرچه میدانیم وظیفه سایت شما چیز دیگری است اما با توجه به نیاز به اینگونه برنامه های آموزشی برای نسل جوان خیلی خوب میشد اگر فیلم این جلسات را حتی با دریافت هزینه در اینترنت قرار میگرفت .
  • نیوشا IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    2 2
    متاسفانه برای بسیاری از مردان ،تبعیت به معنی عاشق بودن هست. در این موارد هم به نفع خودشون قوانینی که وجود داره رو خوب از بر میکنند! در یک زندگی طرفین باید مساوی هم به هم وفادار و ملزم باشند و زندگی اگه فی نفسه پویا و معمول باشه تبعیت در اون هیچ مفهومی نداره.البته همه چیز نسبیه و این مغایرتی با خودسر بودن نداره.