مرسدس بنز در تلاش برای افزایش ایمنی سرنشینان عقب خودرو، کمربند ایمنی تازه‌ای را طراحی کرده که در هنگام تصادف مانند کیسه هوا عمل می‌کند. افزایش حجم بخش نواری این کمربند باعث می‌شود از شدت ضربه ناشی از تصادم کاسته شود.

محبوبه عمیدی: مرسدس بنز اولین‌بار از کمربند ایمنی Beltbagدر نمونه مفهومی ESF2009 رونمایی کرد؛ اما این‌بار تصمیم دارد این کمربند ایمنی را در طراحی و تولید خودروهای لوکسی که هنوز ناشناس باقی‌مانده‌اند، استفاده کند. این خودروساز آلمانی پس از فورد دومین شرکتی است که به تولید کمربندهای ایمنی روآورده که مانند کیسه هوا بر اثر برخورد پر از گاز شده و شرایط ایمن‌تری را برای سرنشینان فراهم خواهند کرد. کمربند ایمنی Beltbag نیز مانند کمربند ایمنی با قفل فعال تنها برای سرنشینان عقب خودرو در نظر گرفته شده است.

به گزارش گیزمگ، این کمربند نیز مانند نمونه طراحی شده توسط فورد، به سادگی و درست شبیه کمربندهای ایمنی دیگری که در خودروهای متعدد می‌بینیم، بسته می‌شود؛ اما طراحی بخش نواری آن متفاوت است و از لایه‌های متعددی تشکیل شده که می‌توانند توسط گاز تولید شده به وسیله ژنراتور تولید گاز از یکدیگر فاصله گرفته و حجم آنرا تا 3 برابر بیشتر کنند. ژنراتور تولید گاز زمانی وارد عمل خواهد شد که حسگرهای خودرو برخورد شدیدی را در قسمت جلوی آن دریافت کنند. در این صورت کمربند که از گاز پر شده فضای بیشتری را پوشش خواهد داد و می‌تواند از قفسه‌سینه سرنشینان و اندام‌های داخلی آنها در برابر ضربه بهتر محافظت کند.

کمربند ایمنی Beltbag

به این دلیل که با استفاده از ماکت‌های کنونی امکان اندازه‌گیری میزان کاهش شدت ضربه توسط این کمربندها وجود ندارد، دایملر مدل‌های مجازی انسانی را به کار گرفته تا به کمک آنها فشار بیومکانیکی ناشی از ضربه را ارزیابی کند. این مدل‌ها پیش از این برای ارزیابی عملکرد کمربند ایمنی با قفل فعال که هدف مشابهی را دنبال می‌کند و برای بهبود ایمنی سرنشینان در عقب خودرو طراحی شده، استفاده شده‌‌اند. کارشناسان این شرکت می‌گویند کیسه هوا می‌تواند هنگام برخوردهای شدید ایمنی دو سرنشین جلوی خودرو را تأمین کند و به همین دلیل آنها نیازی به این کمربندهای تازه ندارند. این نمونه جدید به زودی در خودروهای لوکسی که کلاس آنها هنوز اعلام نشده، به کار گرفته خواهد شد.  

 53273

کد خبر 230150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر US ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    عمرا بپای پراید برسه!!!
    • بدون نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      41 2
      ایول !
    • بدون نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
      48 2
      احتمالا در مدل ‹ پراید۹۹۹ › از این تکنولوژی استفاده میشود. باز افتخاری دیگر در زمینه ...
  • حسین IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    53 6
    پس سر چی؟
    • بدون نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      28 2
      سر برای شما. قکری به حالش بکن.
    • بدون نام IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      35 1
      سرو ول کن تنت سلامت
  • بدون نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    53 2
    کیسه شن هم البته جایگزین بسیار کار امد و در عین حال ارزانی برای کیسه هوا است
    • دلال مرکزی IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
      3 2
      کیسه شن یا پر از آجر یا بتن آرمه تو محصولات امسال ایران خودرو و سایپا قرارداده میشه ، چون هم ارزون تره ، بومیه و تحریمی هم نیست.
  • بدون نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    51 6
    پیکان بهتر از پراید بود
  • بدون نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    15 1
    میرسههههه
  • بدون نام US ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    0 25
    فرقش با کمربندهای معمولی چیه؟ باد توش به چه دردی میخوره؟
  • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    26 0
    کسی نیست فکری به حال انحصار طلبی و عقب ماندگی شدید خودروسازهای داخلی بکند؟ حالا این خودروسازها عقب مانده هستند به کنار. اینکه این همه سال تعرفه واردات خودور 90 درصد و مالیات و عوارض آن 30 تا 40 درصد است، قباحت دارد به خدا.
  • بدون نام AE ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    30 5
    میدونید زمان شاه درسی از شرکت بنز به ایران تعلق داشته ؟
    • محسن EU ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      0 0
      نه میشه یکم بیشتر توضیح بدید
    • امیر IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      0 0
      الان هم در صدی از مرسدس بنز به ایران تعلق داره