۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۹

خودروساز آلمانی دایملر که روی C2X، شبکه ارتباطی خودروها کار می‌کند، 120 خودرو و زیرساخت‌های ترافیکی بخشی از این کشور را به آن مجهز کرده تا بزرگترین آزمون میدانی خودروهای اجتماعی را شکل دهد.

محبوبه عمیدی: فناوری ارتباطات از راه دور سیار و وجود شبکه‌های اجتماعی که باعث شده شیوه ارتباطی میان انسان‌ها متفاوت شود، بسیاری از خودروسازان مانند آئودی، جنرال موتورز و دایملر را به گسترش و بهبود شیوه‌های ارتباطی میان خودروها با یکدیگر و زیرساخت‌های ترافیکی تشویق کرده است. گسترش این شیوه‌های ارتباطی در نهایت به بهبود انتقال و دریافت اطلاعات میان خودروهای گوناگون و زیرساخت‌های ترافیکی مانند چراغ‌های راهنمایی منجر خواهد شد که می‌تواند امنیت، بهره‌وری و آرامش بیشتری را برای رانندگان به ارمغان بیاورد. خودروساز دایملر در راستای این هدف بزرگترین آزمون میدانی شبکه ارتباطی خود را که C2X نام دارد با اتصال 120 خودرو به یکدیگر در منطقه‌ای در آلمان آغاز کرده است.

به گزارش گیزمگ، این شبکه که مبتنی بر فناوری‌های ساخت دایملر مانند Network on Wheels و پروژه Fleetnet است، اتصال گسترده‌ای را میان خودروها شکل خواهد داد که نه‌تنها از طریق آن می‌توانند با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند، بلکه امکان ردوبدل شدن داده‌ها با زیرساخت‌های ترافیکی مانند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی وجود خواهد داشت. هدف اصلی این سیستم آگاه کردن رانندگان از خطرات احتمالی است تا بتوانند سرعت خود را به موقع کاهش داده یا مسیر را تغییر دهند. یکپارچه شدن با سیستم هدایت چراغ‌های راهنمایی نیز می تواند در صورت نیاز و برای روان شدن ترافیک به کار گرفته شود. این سیستم در طول زمان می‌تواند به کمک اطلاعات ترافیکی امکانات دیگری را مانند راهنمای بهترین مسیر برای رسیدن به نزدیک‌ترین پارکینگ موجود در اختیار رانندگان قرار دهد.

شبکه اجتماعی خودروها

این آزمون میدانی به عنوان بخشی از پروژه تحقیقاتی simTD یا «آزمون میدانی حرکت هوشمند امن در آلمان» انجام شده که با همکاری بین خودروسازان این کشور، بخش‌های تدارکاتی، شرکت‌های ارائه‌کننده ابزارهای ارتباطی، مؤسسات تحقیقاتی و بخش دولتی کشور آلمان انجام می شود. این آزمون که تا پایان سال جاری میلادی (دی ماه 1391) ادامه خواهد داشت، تلاش می‌کند تحقق سیستم C2X را در دنیای واقعی و شرایط ترافیکی گوناگون بررسی کند تا میزان اعتبار آن برای استفاده در زندگی روزمره سنجیده شود.

دایملر که پروژه DRIVE C2X را طرح کرده و از سوی دیگر یکی از اعضای کنسرسیوم CAR 2 CAR است، تلاش می‌کند با استاندارد کردن این سیستم امکان استفاده از این فناوری را در سراسر قاره اروپا فراهم کند.

این شرکت از اواخر سال 2006 میلادی / 1385 آزمون‌های میدانی سیستم C2X را آغاز کرده و در حال حاضر دارد تحقیق روی این سیستم را در سایت پالوآلتو در کالیفرنیا ادامه می‌دهد. در اینجا تناسب سیستم C2X با خودروها بررسی و آرام‌آرام این سیستم تازه برای ورود به بازار ایالات متحده آماده خواهد شد.

53273

کد خبر 234603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    6 27
    هر کسیکه عضو فیسبوک بشه اطلاعات شخصی رو در اختیار سیا قرار میده
    • نادر IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      21 0
      نیست حالا همه هم راست میگن؟ طرف نه عکس مال خودشه نه اسم نه مشخصات نه علائق اصلا طرف پسره با مشخصات دخترونه اومده تو فیس بوک حالا هی سیا و موساد و ... اطلاعات جمع کنن. ایرانی رو دست کم گرفتی داداش.
  • بدون نام IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    13 2
    از رضا بپرسين اطلاعات شخصي ماشينا! دقيقا به چه درد سيا مي خوره؟
  • رضا IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    1 8
    IP شما و بقیه اطلاعات شخصی در اختیار سازمان سیا قرار و و توانایی در اختیار گرفتن کامیپوتر شما رو دارند و به موقع ازش بهره ببرند..
  • بدون نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    5 1
    فیسبوک چیه؟!!
    • ترنم IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      7 0
      چیز بدیه یعنی جججججججیزه
  • بدون نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    6 0
    بحث کسایی که نظر دادن نسبت به مضوع مقاله خیلی جالبه !