ایرنا نوشت:

وزیر دفاع سابق لبنان با اشاره به تشكیل دولت جدید در مصر، از سیاست برخی سران عرب در قبال ایران به شدت انتقاد كرد و گفت: برقراری روابط میان ایران و مصر امروز بیش از هر زمانی دیگر با هدف رویارویی با طرح های فتنه برانگیز رژیم صهیونیستی و آمریكا مورد نیاز است.
عبدالرحیم مراد وزیر دفاع سابق لبنان و رییس حزب اتحاد لبنانی با اشاره به انواع توطئه ها علیه ایران گفت: جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در معرض انواع مختلف توطئه های دشمنان بوده است.
وی افزود: ایران علی رغم این توطئه ها، به مسیر خود در تحقق آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی ادامه می دهد ولی متأسفانه برخی حكام عرب نه تنها از موفقیت های جمهوری اسلامی درس نگرفتند بلكه به دشمنی با آن پرداختند؛ این در حالی است كه ایران در خواستی جز استقلال، آزادی و رشد و شكوفایی كشورهای مسلمان در منطقه و جهان ندارد.
مراد با اشاره به نقش آمریكا و رژیم صهیونیستی در پخش بذر فتنه و تفرقه میان كشورهای عربی و مسلمان منطقه و جهان اظهاركرد: در پشت سر همه نگرانی ها و مشكلات میان كشورهای عربی و ایران، آمریكا و رژیم صهیونیستی قرار دارند چراكه آنها از وجود وحدت میان مسلمان و اعراب منطقه هراس دارند و آن را مغایر با خواسته ها و منافع خود می دانند از این رو تمام امكانات خود را در ایجاد فتنه میان مسلمانان و اعراب منطقه به كار می برند.
رییس حزب اتحاد لبنانی ادامه داد: حكام عرب منطقه باید با ایجاد گفتگو ، تفاهم و مشورت با ایران در راستای حل نگرانی ها و مشكلات میان خود در راستای تأمین منافع ملت های منطقه تلاش كنند.
وی با هشدار نسبت به توطئه آمریكایی - صهیونیستی علیه مصر و مقاومت در منطقه افزود: آمریكا تحت عناوین و شعارهای مختلف، علیه مقاومت منطقه توطئه چینی می كند و تحركات اخیر آمریكا در مصر بخشی از این توطئه ها است.
رییس حزب اتحاد لبنانی با اشاره به ضرورت برقراری روابط میان ایران و مصر تأكید كرد: ما از مسئولان مصری می خواهیم نسبت به توطئه جدید دشمن در منطقه در تغییر نگاه ها به ایران به عنوان دشمن منطقه به جای اسراییل، هوشیار باشند.
وی گفت: بدیهی است كه عوامل مشترك و وحدت میان عربستان، ایران و جهان عرب به مراتب بیش از عوامل تفرقه و جدایی است.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عمار IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    0 0
    تحليل مختصر و مفيدي بود و نشانگر آن است كه اگر وجدان هاي به اسارت كشيده شده حكام كشورهاي عربي بيدار شود ميتوان به آينده اتحاد مسلمانان اميدوار بود و گرنه ملت هاي مسلمان زمينه بيداريشان را فرآهم مي كنند . انشاءا...