۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸

کشف هویت یکی از تروریست های کشته شده در درگیری های حلب به شایعه پیوستن برخی از اعضای جنبش حماس به این گروه ها دامن زده است.

به گزارش خبرآنلاین پایگاه اینترنتی سیریا تروث با انتشار گزارشی از کشته شدن یک فلسطینی که گفته می شود از اعضای جنبش حماس در اردوگاه نیرب بوده است در درگیری های حلب خبر داده است.
این پایگاه اینترنتی با انتشار عکس این تروریست کشته شده در حلب که با ارتش سوریه می جنگیده نام او را خالد عاشور اعلام کرده است. خالد عاشور  به ابوهریره معروف بوده و در درگیری هایی در منطقه صلاح الدین الصخور، السکری و چند محل دیگر در حلب حضور داشته است. برخی نیز او را مقیم اردوگاه جندرات در حلب معرفی کرده اند.
عاشور  عصر شنبه در درگیری  بین ارتش سوریه و نیروهای مسلح " پرچم توحید" که وابسته به اخوان المسلمین هستند مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. منابع فلسطینی کشته شدن این مبارز فلسطینی را تایید کرده اند اما از وابستگی او به جنبش اسلامی حماس اجتناب کرده اند.
پیشتر خبرگزاری فرانسه در گزارشی مدعی شده بود که نزدیک به 500 تا 600 نیروی مسلح فلسطینی متعلق به جنبش حماس در مبارزه علیه بشار اسد شرکت دارند. این عده معتقدند که در برهه کنونی جنگ با بشار اسد مقدم بر جنگ با اسرائیل است.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 109
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام FR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    من کاری به اسد ندارم. اما تف به روی این حماسی ها که این همه سال اونجا خوردن و بردن و آخرش این جور کردن. تف به این خباثت و لعامت.
    • بدون نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
      درود بر تو فلسطینی مفت خور جرئتشو دارید مقابل اسرائیل وایسید
    • بدون نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
      اره خدایی. فردا هم یکی دیگ جای ایران رو بگیره به ایران هم خیانت می کنن
    • بدون نام AU ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
      من کاملا بات موافقم و متاسفم برای دولتمردانمون!!
    • حقیقت گو IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
      اولا شما تا حالا چند بار این تف ها تو نثار اسرائیلی های خبیث و لعیم کرده ای که حالا با دخالت برخی اعضای حماس در سرنگونی بشار اسد "کل" گروه حماس رو مورد عنایت تف خودت قرار می دی؟!!! اگه مقدار تف هات کافی بود یک مقدارش هم بگذار برای القاعده و پادشاهان قطر و عربستان "دموکراسی خواه" که سرمایه های امت اسلامی رو تبدیل به سلاح برای کشتن مسلمان ها می کنند!!!
    • بدون نام US ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
      اعراب همینن دیگه دوست عزیز!
    • بدون نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
      من نمی دانم چرا ما 70 میلیون نفر بر عکس یک میلیارد نفر مسامان دیگر رفتار می کنیم . فلسطینی ها منفروزترین مردم نزد مسلمانان هستند .
    • بدون نام IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
      50 10
      لئامت
    • بدون نام IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
      38 73
      این چه طرز حرف زدن تو یه شبکه اجتماعی ادب داشته باشید
    • بدون نام EU ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      120 9
      آقای حقیقت گو این کلمه لعیم را برامون معنی کن ببخشید ماکه مثل شما آکسفوردی نیستیم اگه پابده فلسطینیها با ما صدپله بدتر می کنند من مطمئنم چون دیدم
    • حجت IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      اقای حقیقت گو بیخود رگ غیرتت نزنه بیرون برای هیچی. از همون ماه های اول تحرکات تروریستی در سوریه حماس کاملا بر ضد اسد حضور داشته . نحوه مبارزه اونها قایم شدنشون تو خونه های مسکونی استفاده از امبولانس و یتیم خونه ها برای استفاده از سپر انسانی همه این ها شگردهای مبارزه ای حماس هستند. اسرائیل جای خود دارد تف به روی اسرائیل اما تکلیف مقاومت با اسرائیل روشنه اسرائیل اسرائیله اما حماس حتی یک نفرش نباید به ارمان های مقاومت خیانت کنه متاسفانه ما شاهد سکوت وحشتناکی درباره تغییر رویکرد خیانتکارانه حماس نسبت به ارمان های مقاومت هستیم. اخباری مبنی بر مذاکرات پنهان رهبران اون ها با اسرائیل هم به گوش می رسه که متاسفانه می دونم خبرآنلاین قادر به انتشار اون ها نیست. شما هم بهتره حقیقت و ببینی خودت رو گول نزن
    • حقیقت گو IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      16 54
      آقا حجت! بنده گفتم برای دخالتهای بیجای یک سری از اعضای دست چندم حماس چرا "کل" گروه حماس که این همه شهید و زندانی برای آرمان فلسطین داده است رو باید آماج "تف" های خودمون قرار بدیم؟!! در هر گروه و هر دسته ای آدم نخاله پیدا میشه. ثانیا جالبه که شما میگی "اخباری مبنی بر مذاکرات پنهان رهبران آنها با اسرائیل به گوش میرسه" کاش منبع خبر رو هم میگفتی!! این خبرها رو احیانا همون منبعی که میگه این ایرانیها هستند که دارن توی سوریه برای اسد می جنگند منتشر نکرده؟!! همونایی که کارت پایان خدمت چندتا مهندس ایرانی رو برای اثبات ادعای واهی شون منتشر کردند!! همونایی که شایعه ی مرگ فرمانده سپاه قدس ایران در بمب گذاری دمشق رو به گوش های شما رسوندن؟!! آخه حماسی که مصر رو پیدا کرده چرا باید با اسرائیل مذاکره کنه؟!!
    • امید NL ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      من مخالف اسد هستم و امیدوارم سقوط کنه و این رو همیشه هم در کامنتهایم نوشته ام هرچند که جدیدا منتشر نمیشه ولی در مورد حماس حق با دوستان است. همان زمان که صدام ملعون اعدام شد همین حماسی ها برایش عزای عمومی اعلام کردند و او را سید الرییس و قائد الشهید نامیدند آن زمان هرچه ما به دوستان جو گیر گفتیم حماس به دنبال جیب ماست و فردا هم منافعش اقتضا کند ما را به راحتی میفروشد دوستان ما را متهم به صهیونیستی بودند کردند و حالا خودتان به این نتیجه رسیدید .
    • امید NL ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      26 51
      و اما دوستی که به مه فلسطینیان توهین کرده اند و گفته اند همه اعراب از آنها متنفر هستند این موضوع اصلا درست نیست. تنها بخش هایی از مسیحیان لبنان و برخی از مردم اردن به دلیل برخی اقدامات فلسطینی ها دراین دو کشور و نقش در درگیری های داخلی با انها مسئله دارند. به طور کل بقیه اعراب مشکل خاصی با مردم فلسطین ندارند . من تعداد زیادی دوستان فلسطینی خارج از فلسطین در کشورهای عربی دارم همگی مردمانی متمدن و روشنفکر هستند و بسیار اهل مطالعه . این توهین های نژادی اصلا درست نیست و تعجب میکنم خبر آنلاین اجازه انتشار آنها را میدهد در ضمن حمایت فلسطینیان از مخالفین اسد کاملا طبیعی است و دلایل مذهبی و تاریخی دارد . اما درباره فرصت طلبی حماس هیچ شکی نیست.
    • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      45 7
      آقای حقیقت گو، لعیم نه ولعین. اما: از موقعی که قطر فسقلی میلیاردر ضمانت پشتیبانی حماس را کرده وقرار شده دفتر حماس ار سوریه به قطر بره. وبعد اظهارات تلویحی چند وقت گذشته رهبران حماس که بوی روی گردانی از ایران را به مشام میرساند، واینکه مبارزه با اسرائیل را در اولویت و قرار میدهند!آیا سزاوار تف گفتن نیستند؟ به جماعتی که سالها نمک خوردند والآن نمکدان را نمیشکنند بلکه دارند خورد وخاکشیر میکنند، چه باید گفت؟ حکومت بشار اسد هر چقدر هم که ضعف داشته باشد سزاوار این نارو زدنها ونامرد بازیها نیست. هرچند که عنقریبست دست تا آرنج در عسل ایران که در دهانشان هست را هم گاز جانانه ای بگیرند! می گی نه،می بینیم وتعریف می کنیم.
    • بدون نام EU ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      39 4
      امیدجان حتما درکشورهای عربی زندگی نکردی که بدونی نظراعراب نسبت به فلسطینی ها چیست؟ حتما اعراب را متهم می کنی که از آمریکاپول میگیرند یانوکراسرائیل هستند نه عزیزم دلیلش این نیست دلیلش کارهای خلافی است که دائما درکشورهای عربی می کنند که نمونه هایی ذکرشد ضمنا شما که همه رسانه ها دستتون هست چرا ازخبرآنلاین می خوای نظردیگران راسانسور کنه؟
    • رضا IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      66 2
      زمان جنگ ایران 3000 فلسطینی به اسارت گرفت! اینا قبلا خودشون رو نشون دادن! امیدوارم خبرانلاین نظرم ثبت کنه
    • امید NL ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      3 13
      آقا یا خانوم بدون نام اگر از نام استفاده کنید خیلی بهتر هست. من در کشورهای عربی مدتهای زیادی بودم و دوستان عرب زیادی داریم در بسیاری از کشورهای عربی به غیر از لبنان و اردن و آنهم بخشی از آنها در کل مشکل خاصی با فلسطینیان وجود ندارد و کسی از انها متنفر نیست. بازهم میگویم در مجموع فلسطینی ها مردمانی متمدن و با سواد هستند و اگر من خواهان سانسور نظرات از سوری خبرآنلاین شدم به دلیل مخالفت با بیان اندیشه و نظرات نبود بلکه خواهان حذف نظرات نژاد پرستانه شدم . در همه جای دنیا توهین نژادی و قومیتی جرم است و شما نیمتوانید به بهانه اشتباه تعدادی فلسطینی کل فلسطینی ها را دزد و بی هویت و پست خطاب کنید چنین اقدامی بدون شک توهین نژادی و ملیتی است و در بسیاری از کشورها حتی مجازات زندان را در پی دارد
    • محسن@@@ IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      7 19
      سقوط بشار یعنی خوشحالی وهابیت یعنی خوشحالی اسرائیل آدم اگه عقل داشته باشه از سقوط بشار خوشحال نمیشه!!! شهدای بحرین از تعداد شهدای مصر بیشتره درحالی که جمعیت بحرین حتی یک صدم جمعیت مصر نمیشه!! خیلی ساده است این وسط کسی به فکر دموکراسی نیست موضوع اینه که درمصر انقلاب شده و توازن به هم خورده حالا آمریکا اسرائیل و وهابیون که دشمن سرسخت شیعه ونظام اسلامی ما هستن میخوان توتزن منطقه بهم نخوره ایران ضعیف تر بشه خیلی ساده است
    • محسن@@@ IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      4 6
      این دوستمون حرفه قشنگی زده آفرین منم درخصوص فلسطین خیلی چیزها شنیدم که اینجا جای بحثش نیست!! اما از این حرفا گذشته خودتون کلاهتون رو قاضی کنید کنار رفتن بشار اسد به نفعه اسرائیله یا فلسطین؟ خدایی موضوع خیلی ساده است از بعضی از دوستان تعجب میکنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • اميد IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      20 3
      چند سال پيش كه تازه حماس به قدرت رسيده بود و دولت تشكيل داده بود، خالد مشعل اومد تهران و استقبالي هم ازش شد كه بيا و ببين. وقتي تو دانشگاه تهران يه دانشجوي بسيجي بهش گفت كه ما با موشكهامون اسراييل رو هدف گرفته ايم، برادر مشعل فرمودند: مواظب باشيد موشك هاتونو رو سر ما نريزيد!! بعد از ايران هم رفت تركيه و اونجا گفت كه: الگوي ما در حكومت و دموكراسي، تركيه است! همون وقت بعضي از عقلا پرسيدند كه: اخوي شما چرا پولها رو از ما ميگيري اما الگو رو از تركيه؟! شك ندارم كه اگر شرايط اقتضا كنه به طرفه العيني به ما هم خيانت ميكنند. عزاداريشون واسه اعدام صدام رو هنوز يادم نرفته. اونوقت ما از دهن مردم خودمون ميگيريم ميديم به اونا. زهي بصيرت!!
  • موسی IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    18 75
    اولا ممکن این فرد گذری تیر به آن خورده باشد .مثل زمان انقلاب خودمان که خیلی ها گذری تیر می خوردن! حالا بفرض هم که درمعرکه جنگ هم رفته باشد مگر گروه رجوی ایرانی نبودن سر از لشگر صدام در اوردن.
  • مجيد از(آ.ش)مراغه IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    121 9
    اينها عادت به نمكدان شكني دارند.مگر يادتان رفته هنگام اعدام صدام پرچم سياه افراشته و سه روز عزاي عمومي در غزه اعلام كردند. بار خدايا به ما و مسئولان مان حافظه اي عنايت فرما تا از تجربيات گذشته و حال عبرت گرفته و به اينها دل نبنديم
    • محسن@@@ IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      3 14
      سلام به همگی 1) بحث رو نه سیاسی کنید نه قوم و قبیله ای! 2) وجود یک نفر تازه بر فرض صحت خبر دلیل نمیشه! 3) خود حماس که از قبول عضویتش در حزب اجتناب کرده! 4) از همه مهمتر اگر قرار باشه با یک همچنین دلیل مسخره ای حماس رو محکوم کنیم پس باتوجه به حوادث کهریزگ و کوی دانشگاه و... میشه نظام رو محکوم کرد درصورتی که همه میدونن این منطقی نیست و حقیقت نداره اشتباه یک فرد یا گروه رو نمیشه بحساب کل گذاشت! آدمای عاقل حتما تایید میکنن! یه عده مخالف کمک نظام به حماس هستن حالا بهانه گیر آوردن برای تاختن بر حماس و.... و در آخر باید گفت حرفی رو که از همه مهمتره اگه قرار باشه ازحماس حمایت بشه یا نشه فقط نظر رهبرحکیم مهم هست و بس!!!!! از مدیران سایت هم خواهش میکنم هر نظریو ثبت نکند
  • بدون نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    111 5
    مگه زمان جنگ به عراق کمک نمی کردن؟
  • محمد IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    59 3
    در اینکه حماس به کمک مخالفان آمده شک نکن. شیوه مبارزه مخالفین دقیقا شبیه روش مبارزه حماس است. این درست که بشار معامله خوبی با مخالفین نکرده اما روحیه آنها از ابتدای شروع مخالفتشان تا حتی بعد از پیوستن بخشی از ارتش به آنها اینقدر خشن نبوده است. سربازی که بدلیل خشونت از ارتش جدا شده هرگز دست به بمب گذاری و کشتار هموطنانش نمی زند. په نماز جمعه هایی که از سران حماس حضور داشتند و حتی سخنرانی هم کردند. بینش سیاسی نداریم که اگر داشتیم قبل از رسیدن سوریه به اینجا و خطر از دست دادن آن کمی فشار روی بشار می آوردیم تا سوریه هم به آغوش اخوان المسلمین نرود.
    • حمید IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      63 4
      در یک کلام استفاده از سپر انسانی. این کار صرفا در تخصص حماسی هاست. اونها حتی از بیمارستان ها برای مکان هایی برای حمله به اهدافشون استفاده می کنند. درسوریه یک ساختمان رو به تصرف در می آورند و همه اعضای اون ساختمان رو به عنوان گروگان نگه می دارند از اونها طلب اب و غذا م یکنند و از اونجا به ارتش بشار اسد شلیک و حمله می کند. ارتش سوریه هم بدون کوچکترین تردید و ترحمی اون ساختمان رو هدف می گیره چون نظامی کارش اینه که از جایی که بهش شلیک می شه شلیک کنه در نتیجه هرکی تو ساختمون هست می ره رو هوا. من نمی گم همه این ها حماسی هستند اما این روش کاملا در سوریه از روز اول کاربرد داشته
    • مسعود IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      9 1
      در زماني كه آمريكا تازه وارد عراق شده بود نيروهاي مقتدي صدر در نجف و در حرم مطهر حضرت علي (ع) موضع گرفته بودند و به نيروهاي آمريكايي شليك مي كردند و اينجا بعضي ها مي گفتند اي لعنت بر اين آمريكايي ها كه به حرم حمله مي كنند آيا به صرف اينكه اونها شيعه بودند هر كاري مي كردند درست بود؟ به نظر من عمل هر كسي رو فارق از ديد گاه هاي مذهبي و سياسي مورد قضاوت قرار داد مگه علماي ما نميگن اخلاق نسبي نيست و مطلقه. كار بد هميشه بده حالا از جانب هر كسي ميخواد باشه اگه شما با آمريكاييها بجنگيد و اونها تو كليسا موضع بگيرند و به شما شليك كنند شما مقابله به مثل نمي كنيد؟
  • بدون نام EU ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    115 9
    من از اسد وسیستم حکومتش متنفرم ولی یه چیزی که واقعیت داره وبسیاری از مردم ما ازاون بی خبرند این که فلسطینی ها اگرتمام دستت راعسل کنی وبذاری دهنشون دستت را هم می خورند من بااونها زندگی کردم ومیدونم که دربین عربها هم منفورند وبه همین خاطرازکشورهای حوزه خلیج فارس اخراج شدند
  • محمد US ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    95 14
    خبر آنلاین من یک سوال دارم که جدی میخوام جواب بدین؟ چه کسی معلوم میکنه که گروههای معارض سوری تروریستن؟ مصداق حرکات تروریستی چیه؟ چرا همه به معارضای سوری میگن تروریست؟ اگه نظرو منتشر نمیکنی حداقل یه مقاله ای پاراگرافی جواب مارو بدین
    • حجت IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      29 50
      هر گروه یا حزب یا شخصیتی که برای رسیدن به اهدافش اعم از اجتماعی، شخصی، سیاسی و فرهنگی دست به اسلحه ببره و امنیت جامعه ای رو که توش قانون وجود داره ولو قانون ظلم رو نقض بکنه تروریسته. هرکی می خواد باشه باشه. برهمین اساس همه مخالفان مسلح بشار اسد تروریست هستند و روش های کثیف و نکبت بار مبارزه ای انها که برخی از دوستان دیدم در کامنت هاشون خوب توضیح دادند کاملا نشون دهنده ماهیت خشن و ضد انسانیشون هست. منتهی زیر بار تبلیغات رسانه ای غرب که بمباران شدیدی رو علیه اسد راه انداخته همه چیز چپکی به نظر می رسه. اگه سنتون قد بده یادتون میاد که امام خمینی به شدت با مبارزه مسلحانه علیه شاه مخالفت بود و این مخالفتش کاملا منطقی بود چون اخرش دیدیم که طرفدارای مبارزه مسلحانه همشون شدن همین منافقین خونخوار
    • بدون نام EU ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      75 13
      آقا حجت پس ترورهای زمان شاه کار مادربزرگ من بود یا اشکنه مجنونشون کرده بود؟؟؟؟ هرچند بنده جزءمخالفین سیستم پادشاهی ازهرنوعش هستم
    • حجت IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      20 46
      ببین برادر عزیز کسی نگفت زمان شاه مبارزه مسلحانه نبوده چرا ما دقیق نمی خونیم مطالب رو؟من گفتم امام مخالف جدی این روش بود. خب این نشون می ده که این روش بوده که امام مخالفش بوده دیگه اگه نبود که دیگه مخالفتی وجود نداشت. بعد نگاه کن ببین سرنوشت همه اون هایی که این روش رو پیش گرفتن چی شد؟ عمده اونها یا به نهضت غیر مسلحانه امام گرویدند و یا همون روش خودشون رو حتی در انقلاب هم ادامه دادن و زن و بچه های مردم رو قتل عام می کردن و اخرش فراری شدن و مزدور دشمنان ملت.
    • حقیقت گو IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      22 34
      اولا اگر مشکل دیکتاتوری بشار اسده و "مردم سوریه" دارن باهاش مبارزه میکنن نقش "القاعده" و مامورین امنیت ترکیه و مبارزه کنندگانی از کشورهای خارجی خصوصا لیبی در اینجا چیه؟!!!!!!!!!! اونها هم از دیکتاتوری اسد به تنگ اومدن؟!!!!!! اگه این نیروهای کشورهای سنی برای رفع ظلمی که به ملت فلسطین میره صرف شده بود تا حالا اسرائیل کارش تموم بود. حضور این نیروهای خارجی در مبارزه با نظام اسد اونقدر تابلو بوده که رسانه های غربی هم به کرات به آن اذعان کرده اند. این از نظر شما طبیعیه؟!! القاعده که تا حالا یک عملیات ضد اسرائیل انجام نداده وارد پروژه ی برقراری دموکراسی در سوریه شده و عجبا که دراین راستا به آمریکا و اسرائیل هم هدف شده!!!!!
    • امید NL ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      13 2
      تروریسم از هر نوعش زشت و نکبت بار است میخواهد حماس باشد یا اسراییل میخواهد جندالله باشد یا پ ک ک ! ولی تغیر صورت مسئله نیز به همان اندازه زشت است. آنهایی که فراموش کرده اند در روزها و ماههای اول مردم سوریه بدون اسلحه و در کمال مسالمت به خیابان ها امدن د وهمچون دیگر ملت های عرب خواهان برقراری نظامی مردمسالار در کشور خود شدند ولی با گلوله و برخورد وحشیانه مواجه شدند و سرکوب شدند طبیعی است که بعد از ماهها سرکوب خشونتبار بخشی از مردم دست به اسلحه بودند و همچنین زمینه برای دخالت خارحی و حضور گروه های تروریستی همچون القاعده نیز در سوریه فراهم شد و زمانی که اسد آشکارا از چین و روسیه برای سرکوب مردمش کمک میگیرد مخالفین نیز استدلال میکنند که محق هستند از دیگر کشورها کمک بگیرند.
    • محسن@@@ IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      4 11
      جواب من به آقای محمد@: شما به بمب گذاری چی میگی؟ شما به یه عده ناصبی وحشی که 200 نفر از مردم یک شهر 25000 نفری شیعه نشین رو سلاخی کردن گوش و دماغ و دست و پا سر بریدن تکه تکه کردن!! اینها تروریست نیستن؟ یه سرچ کن اگه تونستی عکس هاشو حتما ببین تا بفهمی اینها از تروریست هم بدترن!! راستی شما که شیعه هستی اگه دستشون بیفتی چکارت میکنن؟؟؟؟؟
  • موری IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    65 4
    متاسفانه سازمان حماس از جمله سازمان های با سبک و سیاق وهابیه که مطمئنن اگر جنگ اسراییل با ایران قطعی بشه همونطور که گهگدار خود نیز به آن اعتراف می کنند قدم از قدم بر نخواهند داشت! اساسا اکثریت اهل تسنن شیعیان و علویون رو حتی اگر تا آرنج دستشون به عسل آغشته باشه دشمن درجه یک می دونن! وای بر امت پیغمبر..
    • بدون نام EU ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      35 2
      کاش فقط قدم از قدم برنمی داشتند شک نکن که به خون ماتشنه هستند این رامن مستقیما ازخیلی ازفلسطینی ها شنیدم که ایران برای ماشده دردسر
  • بدون نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    93 1
    باور کردنش واقعاً سخته. واقعاً شرم آوره. من موندم سال هاست ما داریم از کی حمایت می کنیم؟ می ترسم روزی جنگ با ما را به جنگ با اسرائیل ترجیح بدن.
    • بدون نام EU ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      64 5
      باورش برای توسخته اگه باهاشون مراوده داشتی می دونستی که خیلی ازاین هم که دیدی وخوندی بدترند
  • جواد IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    39 7
    امام على‏ عليه السلام: ما أيقَنَ بِاللَّهِ مَن لَم يَرعَ عُهُودَهُ وذِمَّتَهُ كسى كه عهد و پيمان خود را رعايت نكند ، به خدا يقين ندارد،خداوند لعنت کند این 500الی600نفر که عهد مبارزه با صهیونیست ها را شکسته اند.
  • حسن IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    77 1
    از خالد مشعل چه خبر ؟
    • بدون نام IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      65 2
      گفته می شه که در حال لابی برای تعدیل در مواضع گذشته خودشون نسبت به اسرائیل هستند. باور کنید.
    • بدون نام EU ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      69 2
      این روزا بیشتر با مُرسی می پره فعلا پول ونون اونجاست
  • پرويز IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    61 2
    ما چقدر ساده لوح هستيم كه از اينها انتظار كمك داريم
    • بدون نام EU ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      43 2
      اینهااگه کاری ازدستشون میومد برای خودشون می کردند کی ازاینها توقع کمک داره به قول معروف اگردانی که نون دادن ثوابه خودت بخورکه بغدادت خرابه
    • بدون نام EU ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      47 4
      دلیل این که فلسطینی ها به هیچ عهدی پایبند نیستند نداشتن هویت ملی است مامدتی دریک کشور عربی بودیم درحین رانندگی ورفتاراجتماعی حواسمون بود که بد نکنیم که نگویند ایرانی بی فرهنگه چون هویت ملی برامون ازشخصیت خودمون مهم تر بود حالا فلسطینی ها این هویت را ندارند وگدایی وخلاف درکشورهای عربی همه اش ازفلسطینی هاست
    • امید NL ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      15 41
      خیلی برای من جالبه که خبر آنلاین داره کامنت های این چنینی علیه فلسطینی ها رو منتشر میکنه . در میان هر ملتی خوب و بد وجود دارد. همانطور که برخی از ایرانیان خارج از ایران نیز دست به خلاف میزنند ممکن است فلسطینی ها هم برخی چنین باشند ولی این موضوع عمومیت ندارد. دست از این تنفر نژادی بردارید شما جوری درباره فلسطینی ها صحبت میکنید که هرکی نداد فکر میکند یک اسراییلی دارد درباره انها حرف میزند. مردم فلسطین مردمی با فرهنگ و دارای هویت عربی هستند . پیش از این درباره افغانه مقیم ایران این توهین ها را میکردید حالا نوبت فلسطینی ها شده ؟ شما هم اگر سرزمینتان توسط اسراییل اشغال شده بود و مثل حیوان با شما رفتار میکردند و به کشورهای دیگری پناه میبردید و بعد دیگران به شما میگفتند بی هویت چه حسی داشتید؟
    • بدون نام EU ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      42 5
      امید جان یه کلام عرض کنم کسی که وطن خودش را به پول یهودیها می فروشه هیچ قابل اتکا نیست
    • حجت IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      6 21
      آقای امید چطور وقتی کامنت های ضد سوری و اسد شما رو منتشر می کنه خبرآنلاین خوبه . به ما که رسید شد بد؟؟؟ بعد هم من نمی فهمم شما چطور از یک طرف محور مقاومت که سوریه هست بریدی و مدافع براندازی اسد و روی کار اومدن اسلامگراهای امریکایی اخوان المسلمینی هستی ( تازه در بهترین شرایط اگه سلفی های تروریست جای اون رو نگیرن) بعد از یه طرف دیگه از ارمان های مردم فلسطین دم می زنی؟ واقعا جمع این ها برای من سخته. به نظرم می اومد که تو همیشه طرفدار اسرائیل باشی و خیلی حرص می خوردم کامنتات منتشر می شد.
    • محسن US ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      15 1
      فیلم زوهان محصول سال 2008 رو ببنید. در این فیلم که به نظر مستند هم میرسه به مسائل اسرائیل و فلسطین و همچنین مردمان این دو کشور می پردازه. حتماً ببنیدش تا متوجه بشید فلسطینایها و اسرائیلیها چطور فکر می کنند.
    • امید NL ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      10 0
      جناب حجت شما یک موضوع ساده رو تفکیک نمیکنید. من مدافع آزادی بیان هستم همان اندازه که شما حق دارید از مخالفین اسد انتقاد کنید من هم حق دارم از نظام اسد انتقاد کنم و وظیفه خبرانلاین به عنوان یک رسانه که ادعای ایجاد فضای آزاد گفتگو را دارد انتشا همه این نظرات است و همچنین شما حق دارید از یک گروه و یا همه گروه های فلسطینی انتقاد کنید این یک طرف و توهین به یک ملت و آنهم ملت فلسطین و آنها را بی هویت خواندن و دزد و جنایتکار خواندن طرف دیگر است. با هر منطق و مرام و ایده ای هم که نگاه کنید توهین نژادی ممنوع است و به صرف اشتباهات نیاکان فلسطینی ها و یا اقدامات برخی فلسطینی ها کل فلسطینیان را مورد توهین قرار دادن هم غیر انسانی است و هم غیراخلاقی و هم غیر قانونی.
    • امید NL ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      11 1
      و اما درباره دیدگاه من نسبت به اسراییل. از روز اولی که در این سایت شروع به نوشتن مطلب کردم نه تنها مدافع اسراییل نبوده و نیستم که همیشه نیز به مناسبت های مختلف رژیم اسراییل را رژیمی اشغالگر دانسته ام که دست به اشغال سرزمین های فلسطینی زده است و حتی اگر بخواهیم تاسیس کشور اسراییل را به واسطه رای اعضای سازمان ملل قانونی بدانیم (که من نمیدانم) هرگز نمیتوانیم عدول اسراییل از مرزهای 1948 و اشغال سرزمین هایی را که بر اساس قطعنامه 1948 تحت حاکمیت فلسطینیان قرار گرفته را قانونی بدانیم. اشغال سرزمین های فلسطینی و ادامه آن نمیتواند مورد تایید هیچ انسان آزادی خواهی صرفنظر از اینکه مسلمان باشد یا مسیحی یا یهودی و یا حتی بی دین باشد. شما مثل همیشه درباره من برداشت اشتباه دارید.
    • امید NL ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      5 2
      و من همان اندازه که حمایت روسیه از اسد خشمگینم از حمایت امریکا از رژیم اسراییل و اشغالگری های آن نیز خشمگینم . من همیشه مدافع فلسطین و آرمان فلسطین و حق مردم فلسطین برای زندگی آزادانه در سرزمین هاشان و تشکیل کشور فلسطین با رای همه فلسطینی های داخل و خارج از فلسطین بوده و هستم و به این دیدگاه خود نیز افتخار میکنم. و بین اسد و حمایت از آرمان فلسطین نیز تفکیک قایل میشوم به صرف ادعای اسد بر قرار داشتن در محور مقاومت سبب نمیشود که مجوزی صادر شود برای نظام اسد که دست به هرکاری بزند و ملت خود را سرکوب کند. اگر اینطور باشد صدام نیز در جنگ با اسراییل شرکت داشت و بعد از ان در فرصت های مختلف اسراییل را هدف موشک قرار داده است. این دلیل نمیشود صدام را بر حق بدانم.
    • امید NL ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      3 1
      برای من خط قرمز حقوق ملت هاست چه ملت فلسطین باشد و چه ملت سوریه . و من نه مدافع اخوان المسلمین هستم و نه هیچ گروه سوری دیگر من مدافع دموکراسی و برگزاری انتخابات آزاد در سوریه با مشارکت همه گروه های سوری هستم و نظام تک حزبی و مادام العمر و موروثی اسد را نقض حقوق ملت سوریه میدانم و هرگز هم خواهان براندازی نظام سوریه نبوده و نیستم خواست من کناره گیری اسد از قدرت و واگذاری قدرت به معاون یا یکی از مقامات نظام سوریه و تشکیل دولت انتقالی و برگزاری انتخابات آزاد با نظارت نهاد های بین المللی است و مطمئن هستم آرایی که برخواسته از نظر واقعی ملت سوریه باشد هرگز نمیتواند بر خلاف استقلال سوریه و لزوم بازپس گیری جولان و همچنین بر خلاف منافع ملت فلسطین و یا در حمایت از اسراییل باشد.
    • امید NL ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      5 1
      اکر ما اعتقاد داریم که ملت سوریه در مقابل اشغالگری اسراییل و همچنین دخالت خارجی در کشورش مقاومت خواهد کرد چس باید اطمینان داشته باشیم در هر انتخاباتی که معنی واقعی کلمه آزاد و با حضور اکثریت شهروندان سوری برگزار شود نتیجه ای جز به نفع مقاومت در برابر اسراییل بیرون نخواهد آمد و من بدون هیچ هراسی از این دیدگاه که در سوریه در کنار مقاومت در اسراییل باید نظامی برخواسته از رای ملت سوریه بر سر کار آید ندارم و اگر به دلایل انسانی از حقوق ملت فلسطین دفاع میکنم نمیتوانم همین دلایل را برای ملت سوریه ندید بگیرم امیدوارم دیدگاه من قابل فهم بوده باشد و در نهایت معتقدم برخورد اسد با تظاهرات مسالمت امیز مردم زمینه برای نابودی سوریه و دخالت خارجی را فراهم کرده است.
  • دوستدار قذافی IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    62 7
    عجب نامردایی هستن اینا انگاری مسخ شدن اگه بشار اسد بره مطمئنا این به نفع فلسطین نیست من کلا حرفهای زیادی درباره مردم فلستین شنیدم که گفتنش اینجا جایز نیست ولی فلستینیها خیلی مردم قابل اطمینانی نیستن
    • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      34 5
      لطفاً با این اسم کامنت نذارین. حال آدم بد میشه.
    • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      0 3
      لطفا" تا همه چیز برایتان واضح نشده قذافی را نه تائید کنید و نه تکفیر . تا آنجا که شنیده ام مردم لیبی از لحاظ معیشتی ، داخل یکی از معدود کشورهائی بودند که مردمانشان در رفاه اقتصادی قرار داشتند و انقلاب آنها بر پایه عدم وجود عدالت اجتماعی بود . بسیاری از کشورها در آفریقا و آسیا و آمریکای جنوبی و مرکزی هستند که نه تنها عدالت اجتماعی ندارند بلکه گرسنگی هم در آنجا بیداد میکند ؟ چرا با شنیدن نام رهبران این کشورها حالتان به هم نمیخورد ؟ بنده دوستدار این آقا نبودم و حالا هم نیستم هر چند که معتقدم نباید به این وضع وحشیانه کشته میشد.بیخیال دوست عزیز باز هم از اصل مطلب به حاشیه رفتیم . هم شما و هم من
  • بدون نام IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    41 4
    واقعا اگه در حماس وارد گروههای مخالف اسد شده باشه شرم آوره...دقیقا هیچ فرقی با خودکشی برای حماس نداره. هر چند خیلی بعیده حماس جا پای جنبش فتح بگذاره ولی یادمون نرفته روز 23 فروردین سفارت اسراییل رو به فلسطین دادیم و دو سال بعدش عرفات صدام رو بغل کرده بود...واقعا این فلسطینی ها اندازه سر سوزنی هوش سیاسی ندارند ما سی ساله داریم به خاطر فلسطین هر کاری می کنیم ولی اونها به خاطر اینکه ترکیه(که بارها رزمایش مشترک با اسراییل داشته که از نظر سیاسی اوج همکاری و مطابق بودن اهداف دو کشور رو می رسونه داشته) اسراییل رو مسئول کشته شدن شهروندهای خودش(نه فلسطینی ها) می دونه داره از ایران محبوبتر میشه!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    10 88
    سلام. به دوستان توصیه می کنم شتاب زده اظهار نظر نکنند.فلسطین همیشه برای اسلام فلسطین است .
    • حجت IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      49 7
      اقای محترم بعید می دونم کسی تو این مجموعه ای که کامنت داده از فلسطین بدش بیاد یا به فلسطین توهین کرده باشه. فلسطین همیشه پاره تن اسلام است اما اینکه اهل فلسطین خبط و اشتباه دارند و باید متذکر شد یه چیز دیگه هست. کسی منکر این نیست که قبله اول مسلمانان مسجد الاقصی بوده امام اون هیچ ربطی به مردمش که مفت و مفت اونجا رو دادن به صهیونیست ها نداره پس لطفا شما جو نده برادر
    • امید NL ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      11 20
      این حرف ها چیه جناب حجت ؟ شما آرمان دفاع از ملت فلسطین را تنها به بخشی از خاک فلسطین یعنی بیت المقدس و مسجد الاقصی تقلیل داده اید ؟ نه خیر قربان فلسطین بدون ملت فلسطین معنی ندارد و اگر قرار به حفظ سرزمین فلسطین و مسجد الاقصی باشد که یهودی ها هم میگویند فلسطینی ها بروند و ما مسجد الاقصی و .... را حفظ میکنیم و شما هم باید راضی باشید!!! پیش از مسجد الاقصی بحث ما درباره فلسطین بحث انسانی است. ملتی که از حقوق خود محروم شده است و سرزمین هایش به شکل غیر قانونی به اشغال در امده است و سالها در اوارگی و بی سرزمینی مجبور به کوچ اجباری شده است. اولین دلیل دفاع از فلسطین دفاع از حقوق ملت فلسطین است و بعد بحث تاریخی و مسجد الاقصی به بیراهه نروید حرف های شما دقیقا خواست اسراییل است.
    • حجت IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      13 6
      آقای امید بحث رو خیلی پیچیده اش نکن برادر. برای ما ملت فلسطین تبعه ای از سرزمین مقدس و مسجد مقدس و ارض مقدس است. اجداد اولیه اونها امانتدار های خوبی برای بیت المقدس نبودند و من قبول دارم که نسل جدید اونها بی تقصیرن و مظلوم و مستحق حمایت و کمک هستند اما بدون که ملت ها صرف اینکه یک ملت هستند محترم اند اما نه خارج از چارچوب جایی که زندگی می کنند. مثلا مکه مقدسه پس مردم مکه هم مقدسند؟ کربلا مقدسه پس مردم کربلا هم مقدسن؟ مشهد مقدسه پس مشهدی ها هم مقدسن؟ قطعا همگی محترمند اما این قداست نمی یاره براشون. همینطور است فلسطین. انچه فلسطین را برای ما مقدس می کنه مردمیش نیستن که مظلومن . مردم خیلی جاهای دیگه مظلوم تر از فلسطینی ها هستند. اشتباه نکن. ارمان ما دفاع از مظلومین هست که فلسطینی ها هم توشن.
    • امید NL ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      4 1
      من گفتم مردم فلسطین مقدس هستند ؟ اصلا من در جایی درباره قداست حرف زدم ؟ بنده گفتم مخالف توهین نژادی هستم چه در مورد فلسطینی ها باشد چه در مورد اماراتی ها باشد چه در مورد پاکستانی ها یا آمریکایی ها یا هر ملت دیگری و توهین به همه ملت فلسطین به خاطر اقدامات حماس و برخی دیگر از گروه های فلسطینی عملی است ضد اخلاقی. و در مورد آرمان فلسطین نیز عرض کردم آرمان فلسطین تنها به بازپسگیری مسجد الاقصی خلاصه نمیشود این تقلیل دادن آرمان فلسطین است. آرمان فلسطین شامل بازپسگیری همه سرزمین های اشغال شده و همچنین حق ملت فلسطین برای زندگی شرافتمندانه و آزاد در سرزمین هایش است و حقوق ملت فلسطین در بازپسگیری سرزمین هایش الویت اول است و بازپسگیری مسجد الاقصی و بیت المقدس بخشی از آن است نه همه آن.
  • بدون نام IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    6 19
    ( اداما از قبل)آری جانم این یک توطئه ی عربی اسراییلیه حتی آمریکا را هم دور زدند حالا با این حساب خودتان فکر کنید که چرا ترکیه این همه دارد دست و پا می زند چون فهمیده است چه خبر است می داند اگر نجبند در این تقسم کیک بزرگ خاورمیانه تکه تکه شده خورده می شود چاقو برای بریدن ما هم تیز تیز است فقط آیا تدبیر سیاسی کاری کند یا نکند هر چند خدا نگه دار ما است همواره دعا کنید الهم اشغل ضالمین بالضالمین الهی آمین
    • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      22 4
      فارسی دعا کن، ظالمین نه ضالمین
    • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      14 1
      ظالمین نه ضالمین.
    • بدون نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      6 2
      معذرت می خواهم بی توجه ایی شد اصلاح می کنم ظالمین بعد هم چشم به فاررسی هم حض روی گل شما دعا می کنم که الهی ظلم کنندگان را با خودشان مشغول دار الهی آمین.
    • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      4 0
      آقای عربی نویس عزیز : بابا جون " حظ " است نه " حض " مگر مجبورید عربی بنویسید و غلط . در فرهنگ عمید هیچ معنائی برای " حض " پیدا نکردم .
  • شیرازی IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    49 6
    مرغ شده کیلو 8000 تومان اون موقع شما بحث حماس و فلسطین و سوریه می کنید،
    • بدون نام EU ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      8 22
      ارزون گیرآوردی انت اشتریت بثمن رخیص حالا که عده ای از عربها کاسه داغترازآش شدند براشون عربی نوشتم
  • بدون نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    45 2
    ما برای حمایت دولتمردانمان از حماس و فلسطین و ... در طول این سالها در دنیا مورد تحریم و فشار بودیم و ملت ایران این همه فشار و تحریم رو تحمل می کنند. الآن بهتره که همه چشم هامون رو باز کنیم که آیا ارزششو داشت.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    28 0
    بدون جمله احساسی می گم و یه تحلیله: این خبر نقطه عطفی در سرنوشت این مناقشه ایفا خواهد کرد.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    41 4
    راستی توی سوریه صف خرید مرع وجود داره؟
  • مجيد(آ.ش) مراغه IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    5 9
    جواب آقا محمد=هموطن عزيزم اولا عملشان دوما ايدولوژي شان سوما عرب بودنشان چهارما حاميانشان و هزاران دليل ديگر .درپايان ذكر يك نكته ضروري است كه من طرفدار بشار اسد نيستم
  • سید IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    5 31
    دوستان عزیز ما به عنوان مسلمان مامور به تکلیفیم نه مامور به نتیجه در هر حال قدرت خداوند متعال فوق همه قدرتهاست واین مسائل فقط ظرف امتحان ماست ما از همه مسلمین وبلکه همه مظلومان حمایت می کنیم ورضای خداوند متعال مارابس است شما حساب بکنید توی یک خونواده هم همه بچه ها مثل هم نمی شن وبعضیها موجب اذار پدرو مادر هم می شن چطور می خواهید انتظار داشته باشید همه قدر کار های ما رو بدونن
    • بدون نام GB ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      0 1
      ما مامور به تکلیف هسنیم اما این وسط نباید با منطق و تدبیر به تکلیفمون عمل کنیم؟
  • حسن IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    24 4
    مسئولان کشور نباید از این موضع گذرا بگذرند بلکه باید جدی بگیرند چون زنگ خطری برای ایران هم است جالب است که هنیه هم در سخنرانیش در مصر از تروریستهای سوریه حمایت کرده است
  • علی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    10 7
    گروهایی مثل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در کنار نظام اسد هستند
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    16 27
    اگر واقعا حماس بصورت تشکیلاتی علیه سوریه کار کرده باشه نه شخصی و انفرادی حرومشون بشه این همه کمک بشار و پدرش که اگر به حیوان کمک کرده بودند این جوری جواب نگرفته بودند درود بر علوی های سلحشور درود بر بشار اسد
  • حمید IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    6 20
    و اما در باره این خبر.. ممکن است یک عضو خودسر بوده که حالا در انجا کشته شده..اما منابع وابسته به اسراییل که می بینند عن قریب است جنگ به نفع اسد تمام شود برای چیدن میوه های بعد جنگ قصد ایجاد اختلاف بین اسد و حماس را دارند... اگر فرض را بر صحتش بگذاریم چه؟ 1. اصلی ترین خط مقاومت در برابر اسراییل ما وحزب الله لبنانیم...بعد از ما جهاد اسلامی فلسطین و بعد هم اسد و حماس..بدیهی است هر چه از خورشید دور شویم در تاریکی فرو می رویم... 2. ذات شیعه تنها چیزی است که می توانی بر ان مخالفت ابدی و ازلی با استعمارگر و اشغالگر را بنا کنی..اهل تسنن هم فقهی و هم تاریخی سابقه درخشانی!!! در ترجیح مرجوح بر راجح داشته اند از ترجیج خلفای سه گانه بر دردانه هستی علی تا تمکین بر معاویه و یزید صدام و مبارک و.ضدیت بااسد
  • حمید IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    3 21
    3. قطر و عربستان در بخشی از حماس نفوذ کرده اند..طبیعی است این رفتارهای غلطشان..گوششان را به موقع می پیچانیم..بچه زدن نداره
    • بدون نام EU ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
      12 1
      آخ گوشم!!! آخه جنابعالی چه کاره ای که گوش کسی رابپیچی؟؟؟ بابا بلوف بسه واقعیات راببینیم
  • امیر IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    31 3
    دوستان فراموش نکنید که دردنیای سیاست چیزی به اسم دوست ودشمن ثابت وابدی وجود ندارد.همین عراق بزرگترین جنایات رادراین کشورانجام داده اما حالا یکی ازبه اصطلاح دوستان ما می باشد.!!!!نکته ای که باید برای سردمداران گوشتزد کرد این است که همیشه باید فقط روی مردم خودشان حساب کنند. رضایت مردم شرط اساسی موفقیت هرحکومتی است.
  • محمد IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    30 1
    خدمت برخی دوستان متوهم باید عرض کنم که روابط سیاسی براساس منافع تعریف می شود نه رفاقت و نمک و نمکدان! منافع امروز این گروه ایجاب می کند که با حاکم سوریه بجنگد. این تصمیم درون گروهی آنهاست. خنده دار است که این تصمیم برایتان سخت آمده است. شاید ترسیده اید که فردا روزی در مقابل ایران هم بایستد. چرا که نه! اگر منافعش ایجاب کند مطمئن باشید همین کار را خواهد کرد. همه کشورهای همسایه مان همینطور هستند. همه کشورهای دنیا همینطور هستند. فقط افراد متوهمند که انتظار دارند روابط براساس دوستی و علاقه و عشق دوطرفه و نمک و نمکدان تعریف شود! کاش ایران هم روابط بین المللش را براساس منافع ملتش تعریف می کرد.
  • حمید IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    20 1
    حکومت حق الهی ملتهاست چه خوب باشند چه بد و همراهی با این حق عزت می آورد حماس اگر قصد مبارزه با اسرائیل هم داشته باشد ناچار به همراهی با ملت سوریه هست . غربیها بزرگترین نوکرهای حاکم خویش چون مبارک و بن علی را قربانی این واقعیت کردند ما در سوریه باید طرف اکثریت ملت را میگرفتیم و درخواست رفراندوم آزاد را می کردیم
  • حاجی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    26 0
    وقتی که بین ایران و عراق جنگ شده بود ( سازمان آزادیبخش فلسطین به رهبری یاسر عرفات که از کمکهای مالی ایران بی بهره نبود ) از یاسر عرفات در خصوص این جنگ و جانبداری از یکی از طرفین درگیری سوال کردند ایشان در جواب گفتند : [امام]خمینی دوست من است اما صدام برادر من است .
  • یاشار IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    14 0
    بلکه کنار دشمنان ایران قرار خواهد گرفت
  • مهدی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    28 0
    چیزی که توی کامنتهای دوستان دیده نمیشه توجه به منافع هویتی گروه حماسه. موضوع کاملا ساده است ایران به درست یا غلط بخاطر منافع و نفوذی که در طول سه دهه در سوریه داشته و اون رو در حال از دست دادن میدونه از نظام اسد حمایت میکنه. حماس لزوما نمیتونه و نمیخواد مثل ایران فکر بکنه. حماس از دید هویتی و مذهبی خودش رو به مردم سوریه نزدیکتر میدونه تا نظام سکولار اسد بخاطر همین هم بود که از همون ابتدای شروع بحران موضع خودش رو در حمایت از مردم سوریه مشخص کرد. این موضوع منافاتی با اهداف این گروه برای تاسیس کشور فلسطین نداره. اشتباه ما اینه که فکر میکنیم سوریه واقعا در محور مقاومت بوده فراموش نکنیم که این دولت در قبال ژستهای ضد اسرائیلیش تو این سی سال کلی کمک مالی از ایران دریافت کرده
  • m IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    32 1
    آقا یه سوال: اگر گروه های مبارز سوری وابسته به اخوان المسلمین هستند چرا ما از روی کار اومدن اخوان المسلمین در مصر خوشحال هستیم اما از حضور آنها در سوریه نارضی و ناراحت هستیم و بهشون میگیم تروریست ؟؟ تو رو خدا منو از این پارادوکس بیرون بیارید!!
  • علی رضا GB ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    5 28
    مسلمونها شدن الت دست امریکا همه رو به جون هم انداخته..به قول بزرگواری اگه این همه هجمه و پول نیرو که داره بر علیه دولت سوریه هزینه میشه...اون قسمتش که از طرف مسلمونهاست... بر علیه اسراییل هزینه میشد الان اسراییل به تاریخ نداشته اش پیوسته بود...
  • اسلام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    8 4
    چقدر شما احساساتی هستید؟؟ بابا سیاست همینه دیگه.........!!!!! من که به همه ی بشریت بدبینم حالا میخواد از هر کشور و قومیتی باشه!!!!!!!!!!!!
  • ارمین IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    4 0
    ایراد از اونا نیست به نظر من نمکهای ما نمک نیست یه مشکلی تو نمکهامون است!!!!!!!!!!!!!!!
  • حقیقت گو IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    اون دو تا آقای بدون نامی که از بنده معنای واژه ی "لعیم" رو پرسیده اند. بنده آنها را به متن کامنت آقای بدون نامی که اولین کامنت را گذاشته اند و با پاسخ بنده به کامنتشان مواجه شده اند ارجاع می دهم. جالب است که در کامنت ایشون واژه ی "لعامت" بکار رفته و هیچ کس از ایشون در مورد این واژه سوال نکرده و 512 مثبت بهشون هم داده شده!!! بنده واژه های "خبیث و لعیم" رو عینا از کامنت ایشون برداشته ام و فقط به جای حماس اونها رو برای اسرائیل به کار بردم. معنایش را هم یک زحمت بکشید در گوگل جستجو کنید (به جای اینکه زحمت بکشید برید از آکسفورد مدرک بگیرید)!!! خنده دار اینه که از قضا تا این لحظه 512 تا مثبت هم به کامنت حاوی واژه ی "لعامت" ایشون داده اند (احتمالا به خاطر واژه ی آشنای "تف"!!!!!)
    • بدون نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      0 1
      آقای حقیقت گو : اینقدر سخت نگیر . لعین که به معنای لعنت شده هست و لئیم که فرومایگی را معنی میکند میتوانند در جمله شما و یا آن آقای بدون نام درست باشند . هردو صغت بدی را نسبت میدهد فقط توجه کنید که " لئیم " صحیح است .
  • حسن اسدی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    2 3
    دوستان عزیز که دراین خصوص مطالبی را ارئه داده اند به این موضوع توجه نداشته اند که سازمان حماس به عنوان گروهی سیاسی این حق را دارد که با عنایت به سرفصل های مبارزاتی ومنافع جمعی که برای خود در نظر دارد به اتخاذ موضع بپردازد و از قضای روزگار به نظر من یکی از بهترین ومردانه ترین گروه های سیاسی می باشد که بدون مکر و ریا کارش را به انجام می رساند واینکه مواضع آنها به مذاق ما خوش نمی آید درست نیست و یا این حق را به ما نمی دهدکه در خصوص آنها هرگونه که دلمان خواست نظر ورای بدهیم مگر خود جناب بشاراسد نبود که حدود بیست ماه پیش که موضوع جزایر سه گانه ما در خلیج فارس مطرح شد به صورت علنی موضع به نفع امارات گرفت در همان زمان هم من گفتم که اسد خوب کاری می کندکه مواضع خودرا علنی مطرح می سازد
  • محمد IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    7 7
    سید بزرگوار سید حسن نصرالله هم در سخنرانی چند روز پیش خودمظلومانه از حماس گله کرد..فرمود :موقعی که همین حکام عرب حتی از دادن غذا به شما امتناع میکردند این ما بودیم و همین سوریه که شما را تجهیز میکر د وگرنه اسرائیل شما را بلعیده بود
    • حسین IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
      1 19
      حماس یه گروه سنیه وغیرازاین ازش انتظارنمی ره.ولی حزب الله به عنوان گروه شیعه مواضع خوبی درمقابل سوریه داره.
  • برزین IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    3 5
    واقعا متاسفم که هنوز اکثر شما ها متوجه نشدید که محدوده جغرافیایی نشون دهنده حق یا باطل بودن نیست؛هنوز مطلق انگاری؛فرقی نمیکنه عرب باشی یا غیر عرب ؛ایرانی یا فلسطینی؛مسیحی یا مسلمان؛سنی یا شیعه؛این خیلی امر پیچیده ای نیست که در این قرن افکار و انگیزه های انسانیه که مارو در یه جبهه واحد قرار میده؛شیخ احمد یاسین یه سنی بود فلسطینی هم بود ولی از همه ما مسلمان تر و شیعه (بیشتر پیرو حق) بود؛بی خیال متاسفانه توی ایران اکثر اونایی که به اینترنت دسترسی دارن و مدعی روشنفکری هستند از درک افکار عمومی جهان اسلام خیلی عقب هستند
  • مجيد(آ.ش) مراغه IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    5 0
    محمدجان چون خبر آنلاين حرف هايم ناقص چاپ كرده براي شما اين تصور ايجاد شده كه ما سياست را بر اساس تهوم و نمك و نمكدان مي سنجيم . من با شما كاملا موافقم كه مسئولان ما بايد سياست خارجي را اساس منافع ملي ايران پايه ريزي كرده و عمل كنند نه با حماس و اسد و مرسي
  • مسعود IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    17 3
    این نامردها زمانی که صدام جانی اعدام شد عزای عمومی اعلام کردند اینها یه مشت وهابی مسلک دشمن شیعه هستند من کاملا موافق سرکوب اینها توسط اسراییل هستم .
  • خلیج فارس IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    5 3
    من مطمئن هستم که سران کشور ما هم با بیشتر این نکاتی که ذکر شده موافقند ولی مسله اصلی امنیت ملی است که سیاست هیچ چی نمی شناسه پس جوش نزنین، راستی مرغ کیلویی 4700 تومان بدو تا تموم نشده ول کن خبر انلاین رو......
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    20 3
    باید این گروه از اسد ظالم که مردم خودش را بی رحمانه می کشه انتقام بگیره
  • حامد IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 11
    دوستان سلام یک نکته مهم هست که باید به آن دقت شود . هدف ایران از حمایت از فلسطین لبنان و عراق و دیگر کشورها چیست ؟باید به نکته ها توجه کنید ، مطمئنا هدف این نیست که اگه ایران یه روزی کمک خواست اونا به ایران کمک کنند .ایران در هشت سال جنگ فقط به خدا و رهبری و مردم خودش متکی بود . فقط یه جمله از رهبری عزیزی که فرموده بودند ما امروز مرزهای خود را از خاک خود فراتر برده ایم.
  • علی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    1 2
    دوستان عزیز..موضوع از نمک و نمکدان و ... خیلی فراتر است ...1- توازن قدرت به نفع غرب بعد از حوادث منطقه نبوده است .2 اقتصاد اروپا و آمریکا دچار بحران شده ==> باید دست بکار می شدند 1.تغییر نظام سوریه و حفظ امنیت بیشتر اسرائیل 2.تضعیف ایران بخاطر سقوط بشار 3.فشار بر روسیه (گاز روسیه (انرژی برای اروپا) معادلات سیاسی در توازن قدرت ) بهترین گزینه سوار شدن بر موج مذهبی سنی و شیعه و دامن زدن بیشتر بر این اختلافات . قطر= صدور گاز به اروپا بعد از کنار رفتن اسد ،تضعیف محوریت تشیع سیاسی در منطقه ترکیه = هماهنگی برای امنیت اسرائیل ،کسب امتیاز از ناتو و آمریکا عربستان = کنترل و مهار بیشتر تشیع و تضعیف رقیب قدیمی یعنی ایران روسیه= احساس خطر از دست دادن قمری از اقمار خود و نزدیک تر شدن موشکهای ناتو
  • هادی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 10
    این خبر که مخابره شده از اساس دروغ است و هیچ نیروی عضو حماس با سوریه در جنگ نیست
  • جابان IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    12 7
    این اقا قبلا عضو حماس بود با به حکوت رسیدن حماس در غزه واجرا نکردن قوانین اسلامی (یعنی تشکیل ندادن یک حکومت اسلامی ) بسیاری از جوانان مبارز عرب از این گروه جدا شدند که نضال خالد عاشور هم یکی از انها بود به گروه (جند الاسلام) سربازان اسلام پیوست ودر انقلاب سوریه برای جهاد به انجا رفت وحلا هم شهید شده است خداوند علو درجات را به او ببخشد
  • سایبر IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 0
    ای کسانی که حرفهای نژادپرستانه میزنید امیدوارم وقتی کسانی را در قالب قومیت و نژاد خاصی مورد اهانت و ناسزا قرار میدهید خداوند شما را از هرچه پست میپندارید پست تر گرداند!!!!! البته شوخی کردم نگران نشید آدمای نژاد پرست نیازی به دعا ندارن چون همینجوری هم از همه چی پست ترن!!!