در ادامه انتخاب نمایندگان ناظر مجلس در مجامع و شوراهای عالی کشوری، تکلیف چند ناظر دیگر مجلس در این هیات​ها و شوراها مشخص شد.

به گزارش خبرآنلاین، از مجموع 241 رای ماخوذه، سیدجلال یحیی زاده با 112 رای و غلام محمد زارع با 104 رای به عنوان عضو هیات نظارت بر مسافرت های خارجی کارکنان ‌دولت انتخاب شدند. عبدالحسین ناصری نماینده گرگان و آق قلا، سلیمان عباسی نماینده رامیان و جلیل جعفری نماینده خلخال نیز برای عضویت در این هیات کاندید شده بودند که رای لازم را کسب نکردند.

انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر کمیته اجراء و پیگیری و هماهنگی لازم جهت حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین دستور کار بعدی مجلس شورای اسلامی بود.ناصر سودانی نماینده اهواز، احمد سالک نماینده اصفهان، مجتبی رحماندوست نماینده تهران، باقری بنابی نماینده بناب، سیدراضی نوری نماینده شوش، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت، سیدفتح الله حسینی نماینده پاوه برای عضویت در این کمیته کاندیدا شده بودند که در نهایت از مجموع 240 رای ماخوذه سودانی با 125 رای و سالک با 86 رای، ناظر مجلس در این کمیته شدند.

 کامران و احمدی به عضویت دبیرخانه کنفرانس بین المللی فلسطین درآمدند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین دو عضو مجلس در دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های بین‌المللی فلسطین را انتخاب کردند.
حسن کامران نماینده اصفهان و وحید احمدی نماینده کنگاور و هرسین کاندیداهای معرفی شده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای عضویت در این کمیته بودند. محمد اسماعیلی نماینده زنجان و محمد صالح جوکار نماینده یزد نیز در صحن علنی کاندیدای حضور در این کمیته شدند که در نهایت از مجموع 227 رای ماخوذه، حسن کامران با 118 رای و وحید احمدی با 110 رای به عضویت این دبیرخانه درآمدند.
گفتنی است اعضای مجلس در این کمیته لزوما باید از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتخاب می شدند.

 توکلی و حسن نژاد ناظران مجلس در شواری پول و اعتبار شدند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز در راستای اجرای ماده 89 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه دو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار را تعیین کردند.
براین اساس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات علی محمد احمدی نماینده دهلران و احمد توکلی نماینده تهران را برای عضویت در این شورا پیشنهاد داده بود که احمد توکلی با 134 رای انتخاب شد. کمیسیون اقتصادی نیز ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و محمد حسن نژاد نماینده مرند را برای عضویت در این شورا به صحن معرفی کرده بود که در نهایت حسن نژاد با 102 رای دومین ناظر مجلس در این شورا شد.

انتخاب دو عضو ناظر مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی
انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات به عنوان عضو در هیات امنا صندوق توسعه ملی دستور بعدی مجلس بود که از بین موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، جعفرقادری نماینده شیراز، عبدالله زاده نماینده قائنات و شیری نماینده هشترود، در نهایت عبدالله زاده با 125 رای و موسوی لارگانی با 193 رای به عنوان ناظران این صندوق انتخاب شدند.

با رای نمایندگان مجلس همچنین دوگانی نماینده فسا با 189 رای و رجبی نماینده کلاله به عنوان ناظران مجلس در شورای عالی آمار انتخاب شدند.

 3 عضو ناظر مجلس در شواری رقابت

انتخاب سه نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن به عنوان ناظر در شورای رقابت در راستای اجرای قانون سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (44) هم در جلسه علنی امروز انجام شد.نادر قاضی پور نماینده ارومیه، احمدی، اسماعیل مددی و امامی برای عضویت در این شورا کاندیدا شده بودند که در نهایت قاضی پور با 209 رای، امامی با 219 رای و مددی با 110 به عنوان ناظر این شورا انتخاب شدند.

5 عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها

اما انتخاب سه نفر از اعضاء کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و دو نفر از اعضاء کمیسیون اصل نودم قانون اساسی به عنوان ناظر در هیات مرکزی نظارت بر امر انتخابات شوراهای اسلامی کشور دستور کار بعدی مجلس بود .

کولیوند، رمضان شجاعی کیاسری و محمد ابراهیم رضایی کاندیداهای معرفی شده کمیسیون شوراها و داوود محمدی و امیرآبادی فراهانی کاندیداهای کمیسیون اصل نود برای حضور در این هیات بودند. همچنین دارایی از کمیسیون شوراها و دخیل عباس زارعی از کمیسیون اصل نود در صحن علنی کاندیدا شده بودند که از 213 رای ماخوذه کولیوند با 163 رای، رضایی با 143 رای، دارایی با 131 رای، امیربادی با 172 رای و داوود محمدی با 168 رای به عنوان اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا انتخاب شدند.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =