۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۷

ایرنا نوشت:

 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه روز پنجشنبه ' وائل نادر الحلقی ' را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی کرد.
به گزارش ایرنا در دمشق، وی پیش از این به عنوان وزیر بهداشت در دولت های 'ریاض حجاب' و 'عادل سفر' نخست وزیران سابق سوریه انجام وظیفه کرده بود.

ریاض حجاب اوایل این هفته از سوی اسد از نخست وزیری سوریه برکنار شد.

الحلقی در سال 1964 میلادی در شهر درعا در جنوب سوریه بدنیا آمد و در سال 1987مدرک طبابت خود را از دانشگاه دمشق اخذ کرد.

وی در سال 1991 نیز تخصص خود را در رشته جراحی زنان از این دانشگاه به پایان رساند.

الحلقی پس از آن از سال 2000 تا 1997 مدیر مرکز بهداشتی شهر جاسم در استان درعا بود و از سال 2004 تا 2000 به عنوان دبیر شاخه حزب بعث در درعا انجام وظیفه کرد.

وی مدتی نیز به عنوان رییس سندیکای پزشکان سوریه انتخاب شد و از سال 2010 سمت وزارت بهداشت را در دولت های حجاب و سفر بر عهده داشت.

26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CA ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    38 1
    می‌دونم که چاپ نمی‌کنید اما : ریاض حجاب برکنار نشد ، بلکه به اردن پناهنده شد . محی الدین مسلمانی، رییس دفتر کاخ بشار اسد هم فرار کرده ، همه اینها به خاطر اینه که صدای فرو ریختن دیکتاتوری به گوش میرسه ، کاش شما هم میتونستید آزادانه خبر رسانی کنید . می‌دونم که می‌خواهید اما نمی‌تونید .
    • حمید IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      19 1
      احسنت.
    • حامد DE ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      9 0
      من هم خودم مستقیما از الجزیره و یورو نوز دیدم که نماینده ش صحبت میکرد که به مخالف ها پیوسته!!! چرا تاریخ رو تحریف میکنید؟!!!
    • بدون نام IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      3 11
      آقا، مطمئن باش اسد بره وضع مردم سوریه خیلی خراب می شه. این مردم نیستند که روبروی اسد ایستاده اند، خارجی ها اند. اگر اسد بذاره بره دیگه مردمش نه تنها رنگ آسایش نمی بینند بلکه کشورشون به پایگاه های نظامی خارجی ها و تروریست ها تبدیل می شه. مردم انگلیس هنوز ملکه پیرشون رو دارن و می گن وجود خاندان سلطنتی باعث ثبات سیاسی می شه. حالا این مرم ییچاره سوریه که اسد رو دوست داشتن، ازش راضی بودند و آرامش داشتند. اگه اسد بره روزهای سیاهشون شروع می شه.
  • طالقانی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    1 8
    حضور بشار اسد در راس قدرت تا برگزاری یک انتخابات دمکراتیک و مردمی برای کشورمان بسیار مهم است.خواهشا این موضوع را با دعواهای داخلی و سیاسی خلط نکنیم/اگر از دولت ناراحتیم دلیل نمی شود خیلی از منافع داخلی و خارجی مان را نادیده بگیریم/