سفر رسمی مقامات ایران به مصر و اظهارات رئیس جمهور مصر احتمال حضور مرسی در اجلاس غیرمتعهدها در تهران را افزایش داد.

 به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی ستاد برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد از اظهار امیدواری رییس‌جمهور مصر جهت حضور در این اجلاس خبر داده است. محمدرضا فرقانی معاون امور بین الملل رئیس جمهور که به همراه بقایی به مصرسفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرگزاری نم، خاطر نشان کرد که دیدار با رئیس جمهور «در فضایی گرم و صمیمی» در کاخ ریاست جمهوری مصر برگزار شد و آقای بقایی معاون اجرایی رییس جمهور ضمن ابلاغ سلام گرم رییس جمهور و ملت ایران به آقای مرسی، درخصوص روابط دو کشور و راه‌های توسعه آن به گفت‌وگو پرداختند.
از ابتدای انقلاب مردم  مصر، روابط دو کشور همواره مورد سوال رسانه ها بوده است و مقامات ایران اعلام کرده اند ملاحظات مصر را برای تنظیم روابط درک می کنند.
نکته جالب توجه در خبر مخابره شده آن است که فرقانی به نقل از مرسی  اعلام کرده که «پیش از این نیز رئیس جمهوری ایران به صورت تلفنی از وی دعوت به عمل آورده است.»
رییس‌جمهور مصر  سفر هیات ایرانی به مصر در این برهه زمانی را بسیار با اهمیت خواند و اظهار امیدواری کرده این سفر «نقطه آغازی بر گسترش روابط بین دو کشور» باشد.
وی افزوده است: در ماه مبارک رمضان که ماه دوستی مسلمانان می باشد، برای گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور و موقعیت مردم ایران دعا می کنیم.
مرسی در پایان ضمن اعلام آمادگی خود برای حضور در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: در آینده ای نزدیک نتیجه را به صورت رسمی به دولت ایران اعلام خواهیم کرد.
/27212
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    14 6
    حالا امثال مرسی نیاد ایران نه چیزی به دنیا اضافه میشه و نه کم میشه از قدیم گفتن فکرنان کن که خربزه اب است
  • بدون نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    11 3
    هنوز انتخاب نشده رفت عربستان........ حالا ما داریم احتمال سنجی میکنیم تا ببینیم میاد ایران یا نه تفو بر تو ای چرخ گردون تفو..............
  • بدون نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    16 2
    تو رو خدا بیا به کشور ما . التماست می کنم مرسی . ( به چه روزی افتادیم . )*
  • بدون نام IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    10 1
    این آقا منفعت نقد ملتش رو در نظر داره حالا به هر دلیل و به همین خاطر از هیاهوی دور ایران دوری میکنه پس این سیاسیون امورات خارجه ما بیشتر از این مارو سنگ رو یخ نکنن مگر اینکه قرار باشه ما از 2 میلیارد آمریکا بیشتر بدیم !!!
  • بدون نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    13 1
    واقعا سر افراز میفرمایند ، ببین کار ما به کجا رسیده ؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    0 3
    حالا این آقا نیاد مگه آسمون به زمین میاد خبر آنلاین هم این موضوع رو زیاد کشش میده سفرش هیچ اهمیتی ندارد حالا آقا میخاد بیاد یا نیاد
  • علی _بروجرد IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    0 3
    میخواد کلاه بزاره سر مون مث عرفات