اقدام روانپزشک عرب تباری که به نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه نظامی فوت هود در ایالت تگزاس آمریکا شلیک کرد دستاویز تازه‌ای برای رسانه‌های اسلام‌ستیز آمریکایی شده است تا بار دیگر موجی از اسلام‌هراسی را در این کشور به راه بیندازند.

نگاهی به نحوه پوشش خبرهای مربوط به این حادثه که به کشته شدن 13 و زخمی شدن 30 نظامی دیگر آمریکایی منجر شد، نشان می‌دهد که رسانه‌های آمریکایی از جمله شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز به شدت به جنبه‌های حاشیه‌ای این اقدام از جمله مسلمان بودن و عرب بودن این روانپزشک تأکید کرده‌اند.

این نحوه پوشش خبری جانبدارانه از این حادثه، اعراب و مسلمانان آمریکایی را با احتمال رو برو شدن با حملات لفظی و فیزیکی از سوی آمریکایی‌های خشمگین مواجه کرده است. این روانپزشک که والدینش مهاجران فلسطینی و خود او متولد آمریکا است روز پنج شنبه در پایگاه نظامی فورت هود بسوی گروهی از نظامیان تیراندازی کرد که بر اثر آن 13نفر کشته و 30 نفر نیز زخمی شدند و در پی این اقدام گمانه‌زنی‌ها فوراً در شبکه‌های تلویزیونی و پایگاه‌های اینترنتی درباره انگیزه وی از این حمله و اینکه آیا وی به دلیل زمینه فکری خود مرتکب چنین عملی شده است، آغاز شد.

اندرو گرانت توماس نایب رئیس مؤسسه مطالعات قومی و نژادی دانشگاه ایالت اوهایو در این خصوص می‌گوید در گزارش این حمله بیش از اندازه به موضوع مذهب و‌نژاد این فرد اشاره شده است.

وی افزود برخی از سیاستمداران از این حادثه برای دامن‌زدن به نگرانی‌ها درباره افراط گرایی استفاده کردند و حتی الن سوت ژنرال بازنشسته ارتش، از پنتاگون خواسته است تا اقدامات بهتری را برای پیشگیری از وقوع افراط گرایی اتخاذ کند.

از سوی دیگر برخی گروه‌های عرب و اسلامی نگران واکنش‌ها نسبت به این موضوع هستند و این در حالی است که یکی از سخنگویان وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است بخش حقوق مدنی این وزارتخانه هیچ اطلاعاتی درباره وقوع حادثه‌ای خشونت‌آمیز بر ضدآمریکایی‌های عرب تبار و مسلمان از زمان وقوع این حادثه تیراندازی دریافت نکرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 23618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =