رابرت پاتینسن ستاره سری فیلم‌های «گرگ و میش» در فیلم زندگی‌نامه‌ای «ملکه صحرا» نقش تی. ای. لورنس را بازی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم به کارگردانی ورنر هرتسوگ فیلمساز آلمانی درباره گرترود بل، کاوشگر، نویسنده، باستان‌شناس و مشاور سیاسی است که در جنگ جهانی اول با اداره اطلاعات بریتانیا کار می‌کرد.
 

این زن بریتانیایی به خاطر تاثیری که در خاورمیانه گذاشت و بخصوص نقش‌اش در تاسیس کشورهای نوبنیاد مانند عراق و اردن به نسخه زنانه لورنس عربستان معروف است. نقش بل در فیلم «ملکه صحرا» را نائومی واتس بازی می‌کند.
  

رابرت پاتینسن نقش تی. ای. لورنس، باستان‌شناس بریتانیایی را بازی می‌کند که در همان سال‌ها در انقلاب‌های خاورمیانه نقش کلیدی داشت و یکی از دوستان صمیمی بل بود.
 

پیتر اوتول برای بازی در نقش این کاوشگر در فیلم «لورنس عربستان» (دیوید لین، 1962) نامزد اسکار شد.
 

فیلمنامه «ملکه صحرا» را هرتسوگ نوشته است. نیک راسلان به همراه کاسیان الوز این پروژه را تهیه می‌کنند. سازندگان «ملکه صحرا» قصد دارند این فیلم را پاییز امسال در اردن و انگلستان فیلمبرداری کنند.
 

«ملکه صحرا» تازه‌ترین حضور پاتینسن در دنیای فیلمسازی مستقل خواهد بود. این بازیگر 26 ساله بریتانیایی که برای بازی در نقش ادوارد خون‌آشام در سری فیلم‌های «گرگ و میش» مشهور است، تریلر «کاسموپلیس» به کارگردانی دیوید کراننبرگ را آماده نمایش دارد. این فیلم که ماه مه پیش در بخش مسابقه جشنواره کن نمایش داده شد، داستان یک مولتی میلیونر را در ادیسه‌ای 24 ساعته در سراسر منهتن به تصویر می‌کشد.

پاتینسن همچنین قرار است همراه گای پیرس در فیلم مستقل و آخرالزمانی «خانه‌به‌دوش» همین طور تریلر مستقل «ماموریت: لیست سیاه» درباره به دام انداختن صدام حسین، مقابل دوربین برود.
 

هرتسوگ در کنار راینر ورنر فاسبیندر، ویم وندرس، الکساندر کلوگه، فولکر شلندورف و مارگارت فن تروتا از چهره‌های پیشرو سینمای موج نو آلمان در فاصله سال‌های 1960 تا 1980 بود.

او در 1975 با فیلم «معمای کاسپار هاوزر» سه جایزه از جشنواره کن گرفت و سال 1982 برای «فیتس کارالدو» جایزه بهترین کارگردان این جشنواره را از آن خود کرد.

«آگیره، خشم خداوند»، «استروژک»، «نوسفراتو خون‌آشام» و «جایی که مورچه‌های سبز خواب می‌بینند» از دیگر آثار داستانی مطرح هرتسوگ هستند. او در حوزه سینمای مستند هم بسیار فعال است و سال 2009 برای «برخوردها در انتهای دنیا» نامزد اسکار شد.
 

هرتسوگ به تازگی در فیلم «جک ریچر» در کنار تام کروز نقش‌آفرینی کرده است.

هالیوود ریپورتر / 14 اوت / ترجمه: علی افتخاری
 

5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معصومه IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    3 0
    این پاتینسون همون سدریک دیگوریه هری پاترنیست؟؟
    • ؟ IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
      1 0
      چرا همونه
  • بدون نام US ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    2 0
    خیلی بازیگر بدیه، تو فیلم بل امی افتضاخ بازی کرد. نمیدونم این صنعت سینمایی هالیوود چرا اینقدر کم آورده. هم تو داستان هاشون هم تو بازیگر هاشون. ببینید چه کسانی الان رو بورس هستند. واقعا دوران سیاه سینما و موسیقی رو میگذرونیم.