کتاب «بازنمایی ایران و اسلام در هالیوود» نوشته عبدالله بیچرانلو که به مساله چگونگی تصویر مسلمانان و ایرانیان در سینمای هالیوود می‌پردازد، از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «بازنمایی ایران و اسلام در هالیوود» اثر عبدالله بیچرانلو منتشر شد. پس از انقلاب اسلامی ایران و به طور خاص پس از تسخیر سفارت آمریکا،‌ سیاست آن کشور در قبال ایران، تغییری شگرف داشته و در سه دهه گذشته، هالیوود نیز موضع تندتری در قبال ایران، اتخاذ کرده است. درخصوص اسلام و مسلمانان نیز، به‌ویژه پس از حوادث مشکوک یازده سپتامبر 2001، شاهد همین رویکرد بوده‌ایم.

 

کتاب «بازنمایی ایران و اسلام در هالیوود» به دنبال بررسی دقیق و علمی این مساله است که ایران و ایرانیان و همین‌طور اسلام و مسلمانان در فیلم‌های سینمایی هالیوود چگونه بازنمایی شده‌اند. موضوعی که شناخت دقیق آن‌ می‌تواند به خط‌ مشی‌گذاری و طراحی سازوکارهای مناسب مدیریت فرهنگی در‌ مقابل این محصولات و رسانه‌های سازنده آن‌ها منجر شود.

 

آنطور که روباط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گزارش داده، یکی از ویژگی‌های این کتاب‌ تلاش نویسنده برای معرفی طیف وسیعی از فیلم‌ها و مستندهای ساخته شده در غرب، به‌ویژه در آمریکا، درباره ایران و اسلام است تا محققان و علاقه‌مندان، به اطلاعات مناسبی درباره متون تصویری مربوط به موضوع دست یابند.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات کتاب «بازنمایی ایران و اسلام در هالیوود» را در 210 صفحه و بهای پنج هزار و 500 تومان منتشر کرده است.

 

 ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

کد خبر 236629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =