جمعی از کاربران خبرآنلاین ازکاهش سرعت اینترنت همراه اول گله مند بودند. زارعیان مدیرروابط عمومی شرکت مخابرات ایران در این باره توضیح داد و عنوان داشت:« سرعت اینترنت درایران براساس مصوبه شورای عالی فرهنگی است»

مهدی نوشته بود:« با سلام وخسته نباشید. همراه اول ماهی 100000می گیره و اینترنت به گوشی وصل می کنه، اینترنتی که نشه یک ایمیل باهش چک کرد یا یک خبر گزاری ایرانی چک کرد به چه درد می خوره؟واقعا این همه مشترک پولش کجا میره ؟کسی نیست جواب.گو باشه»
فرشاد نیز نوشته بود:« خبرآنلاین ترو به قرآن این مشکل اینترنت رو به مخابرات بگو. به خدا برای اومدن به سایت شما هم مشکل داریم سرعت دانلود که افتضاحه هزینه اینترنتم که بالاست تو بگو این مشکل رو میشه نادیده گرفت؟ من 60 درصد از کار روزانه ام با اینترنته وهرروز با سرعت اینترنت کلافه می شم قسم ات می دم به خدا که مشکل اینترنت رو یکاری کنی حل بشه
زارعیان در گفت و گو با خبر آنلاین گفت:« براساس مصوبه شورای عالی فرهنگی سرعت اینترنت 128 کیلو بایت تعیین شده است. پس این سرعت معمولی است. اگر کاربران ما سرعتشان از این میزان تعیین شده کمتر شده و یا دچار اختلال شده اند می توانند با شماره 2828 تماس بگیرند تا به مشکل اینترنت آنها رسیدگی شود.»
وی درباره شرایط داشتن سرعت هایی بیش ازاین میزان نیز گفت:« کسانی مانند دانشجویان و کسانی که قصد دارند کارهای تحقیقاتی انجام دهند.می توانند با مدارک مورد نیاز به دفاترمخابراتی مراجعه کنند و درخواست خود را ارائه دهند.»
زارعیان در باره مشکل یکی ازمخاطبین درباره کاهش سرعت اینترنت گوشی های تلفن همراه نیزگفت:« با استفاده ازاین گوشی های تلفن می توان ازهرسرعتی که مجاز به آن باشند استفاده کنند. اما اگرازاین سرعت تعیین شده نمی توانند استفاده کنند. باید علت را درقابلیت های گوشی های خود جست و جو کنند. زیرا مواردی چون مودم ، قطعات و یا نوع گوشی در این موضوع تاثیر گذار هستند.»
45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    8 0
    این پاسخ مخابرات اصلا قابل قبول نیست ... سوال من این است که چرا همین سرعت مجاز از طرف شورای عالی رو با قیمت مناسب ارائه نمیدین ؟؟؟ کجای دنیا اینترنت 128 رو به این قیمت میدن ؟؟؟ اینترنت در ایران از همه جای دنیا گران تره ... مشکل اصلی قیمته .. من به عنوان یک دانشجوی ارشد میتونم از سرعت بالاتر استفاده کنم . ولی قیمت ها کلا نا امیدم میکنه .. با تشکر از خبر آنلاین
  • رحیم IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    3 0
    حالا ما چی بگیم که تو روستا زندگی میکنیم و باید ناچارا از اینترنت همراه استفاده کنیم.با کلی هزینه یک مودم باکیفیت همراه خریدم و هر ماه باید شارژ سیمکارتم پرداخت کنم.بعد که هوا ابری میشه هیچ دسترسی به اینترنت ندارم.هم پولم رفته هم به کارام نمیرسم.حالا ما که تو شمال هستیم و هوا بیشتر سال ابریه...پس دوستان خدا را شکر کنید واسه همون 128 تا.سرعت دانلود من گاهی اوقات به 0.5 کیلوبایت هم نمیرسه.
  • علي IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    5 0
    من هزينه اينترنت 512 ADSL رو ميدم ولي هر وقت با نرم افزار و سايتهاي سرعت سنج چك كردم بيشتر از 128 نبوده البته غالبا خيلي كمتر از 128 هستش اگه خواستيد از نتيجه تست عكس ميگيرم و ميفرستم خدمتتون.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    3 0
    گول تبلیغ همراه اول را نخورید من یک اینترنت طلایی نا محدود ماهی 10000تومان خریدم بعد از یک هفته 26000تومان در فیش تلفنم منظور شد با کلی گرفتاری اشتراک را قطع کردم و هیچکس جوابگو نبود ودر نهایت بمن گفتند شما نمیتوانید اینترنت را قطع کنی پس هزینه منظور میشود که البته من نفهمیدم نا محدود یعنی چه
  • علی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    2 0
    طریقه تست سرعت خیلی مهمه شرکتها میگن از یک نرم افزار شتاب دهنده دانلود استفاده کنید و ببینید سرعت دانلود چنده که عملا این کار به نوعی کلاه گذاشنته چون این نرم افزار ها با تکنیکهای خاصی که دارن یوزر را به سیستم فعال نشون میدن که باعث میشه سیستم پهنای باند بیشتری از حالت عادی که صفحه گردی میکنید به شما بده!! و نکنه دیگه اینکه طبق آیین نامه مقررات رادیویی ضریب اشتراک برای اشتراکهای با دانلود نامحدود 10 هست یعنی برای سرعت kb/s128 یک چیزی حدود kb/s12.8 میشه که خیلی کمتر از kb/s56 خطوط دیال آپ هست!!! در نهایت هرچقدر پول بدی آش میخوری بلاخره باید یک تفاوتی بین یک 128 3000تومنی و یک 128 10000تومنی باشه یا نه!!؟؟
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    3 0
    من همراه اول استفاده نميكنم...اما با اين شرايط اعتراضات گمان نميكنم سرعت 128 حقيقي باشه...
  • بدون نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    1 2
    تو گرگان که تا 512 رایگان میدهند! مگه بقیه جاها 128 میدن! من با 256 مشکل دارم اعصاب خوردیه چه برسه به 128
  • بدون نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    7 0
    همین !؟ شورای انقلاب فرهنگی 10 سال پیش سرعت 128 کیلو بیت رو تصویب کرد و این سرعت عادی شد؟! تو این زمان که تو کشورای مختلف ماه به ماه سرعت ها داره بالا میره ما باید به همین سرعت بسنده کنیم؟ چون تصویب کردن؟ الان تو کره اشتراک 100 مگابیت تبیدیل به یک اشتراک عادی خونگی شده! اونوقت ما!! الان همه کارا با اینترنت انجام میشه همه تلوزیون ها و گوشی های موبایل با اینترنت پر سرعت کامل میشن ولی ما اجازه نداریم ازش استفاده کنیم پون شورای انقلاب فرهنگی گفته!؟
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    2 0
    راجع به سرعت اینترنت موبایل جواب قانع کننده که نیست هیچ خنده دار است و واضح است که قصد از سر باز کردن دارد.
  • بدون نام US ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    4 0
    بیشتر شرکتهای خدماتی دولتی پاسخگوی مردم نیستند . مخابرات که اصلا جواب خودش را هم نمیدهد هر کاری دلشان خواست انجام میدهند . اعتراضی هم به خدمات آنها بشود بهانه همیشگی " امنیت " را علم میکنند دیگر کسی جرأت حرف زدن نکند .
  • Moshtarak IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    3 0
    اگه 128 واقعی بده هیچ مشکلی نیست ولی علاوه بر اشتراک آن با 8 نفر اصلا 128 هم نیست میگین نه اندازه گیری کنید!
  • Arash IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    3 0
    صد در صد به خط مربوطه چون من هم سیمکارت همراه اول دارم هم ایرانسل . با ایران سل سرعت بسیار خوب و مناسب برای استفاده با هزینه بسیار کمتر ولی همراه اول جان می کند تا یک صفحه باز شود . روی یک گوشی دو اپراتور مختلف پس به گوشی ربطی نداره .
  • امیر IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    3 0
    جوابش اصلاً قانع کنده نیست و خلاف واقعیت گفته
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    4 0
    سرعت دانلود رو اوردین رو 300 بایت در ثانیه اونوقت میگین عیب از گوشیه؟چه خدمتی میکنین به مردم شما از جیب ما حقوق بگیرها.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    4 0
    بازم فرافکنی همه همراه اولیها مشگل اینترنت دارند من هر کی را دیدم اینترنت موبایلش پایینه خودم با چند تا گوشی عوض کردم حتما زادعیان میگه ایندفعه سیم کارتت را عوض کن بهتر میشه
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    5 1
    128 کیلو بایت بود که باز خوب بود (یعنی 1 مگا بیت). خبر جون اصلاح کن اون بالا رو. باید بنویسی 128 کیلو بیت. یا علی.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
    3 0
    لابد اگه یک گوشی آیفون نو هم بخریم مشکل از گوشی است که سرعت ها پایینه!!!!
  • شوان IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    2 0
    شما میگید سرعت اینترنت به خاطر کاربران زیاد پایینه خوب فرض کن قبول کردیم. تماسهای مکالمات همراه اول چی؟ باید سه چهار بار شماره گیری کنی تا یه بار موفق بشی مکالمه رو انجام بدی. یا صدای شما نمیره ، یا صدای طرف نمیاد ، یا خط رو خط میشه و ... تورو به خدا بس کنید ، نه که هزینه خدمات خیلی ارزونه بایداین هزینه های اضافی هم بیاد روش.
  • بدون نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    2 0
    خبرآنلاینی های عزیز شما که زحمت کشیدین از مسئولین همراه اول (مخابرات) این سؤالارو پرسیدین خب این سؤال من رو هم که 16 مرداد براتون نوشتم و تا الانم جوابی نگرفتم می پرسیدین دیگه! متن سؤالم این بود: میخواستم از مسئولین محترم شرکت همراه اول بپرسید چرا در بسته های GPRS این شرکت راهی برای مشاهده میزان داده های باقیمانده از بسته وجود ندارد؟ آیا این شرکت برنامه ای برای رفع این مشکل دارد یا خیر؟ ضمنا این را هم بگویم که شرکت ایرانسل کدهایی را قرار داده است که افراد می توانند با گرفتن این کدها از میزان داده های باقیمانده بسته GPRS خود باخبر شوند. با تشکر فراوان از زحمات بی منت شما عزیزان سایت وزین خبرآنلاین. منتظر پاسخ هستم. موفق و سربلند باشید.
  • مهدی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    4 1
    من اینترنت مخابرات دارم و طی این چند روز سرعتم خیلی کم شده اینم بررسی کنید