العالم نوشت:

فراکسیون حزب الله لبنان در مجلس این کشور از اقدام گروه 14 مارس مورد حمایت آمریکا، در فرستادن یادداشتی علیه سوریه به رئیس جمهور لبنان و سکوت این گروه در قبال حملات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان هدف گروه 14مارس از فرستادن این یادداشت علیه سوریه به میشل سلیمان را سرپوش گذاشتن بر دست داشتن و مشارکت این گروه در حمله به سوریه دانست.

محمد غریب خبرنگار شبکه العالم در لبنان در گزارشی گفت: محمد رعد از نمایندگان مجلس لبنان معتقد است اقدام گروه 14 مارس در فرستادن یادداشت علیه سوریه به رئیس جمهور لبنان یکی از اقدامات این گروه علیه حزب الله لبنان است و هدفش آن است که بر دست داشتن و مشارکت این گروه در جنگ علیه سوریه سرپوش گذارد.

محمد رعد در سخنانی در مجلس لبنان گفت: هدف این یادداشت سرپوش گذاشتن بر دست داشتن گروه 14 مارس و مشارکتش در حمله به سوریه است. این گروه با پول، سلاح، جنگجو، تحریک رسانه ای و ارتباط مستقیم با گروههای مسلح در سوریه در حمله به این کشور دست دارد.

غریب افزود: شاید زمان پاسخ به تبلیغات گروه 14 مارس فرا رسیده است.

حزب الله لبنان تأکید کرده است: گروه 14مارس در یادداشتش حملات اسرائیل را به لبنان نادیده گرفته است.

این حزب از رئیس جمهور لبنان خواسته است به خطرات، اهداف و محتوای این یادداشت توجه کند و با مسئولیت کامل در قبال این یادداشت عمل کند .

ناصر قندیل رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه گفت: در این یادداشت بندی در خصوص استقرار نیروهای یونیفیل ( نیروهای بین المللی مستقر در جنوب لبنان) در مرزهای لبنان با سوریه دیده می شود که ربطی به بحران سوریه ندارد بلکه هدف اجرای یکی از بندهای قطعنامه 1701شورای امنیت سازمان ملل متحد است که بر استقرار نیروهای بین المللی در مرزهای لبنان با سوریه صحه گذاشته است تا مقاومت محاصره شود و از رسیدن سلاح و تجهیزات به مقاومت جلوگیری شود.

غریب گفت: به نظر می رسد مواضع گروه 14 مارس در قبال مخالفانش در لبنان ناشی از موضع گروههایی است که با این گروه ائتلاف کرده است. گروههایی که با 14 مارس ائتلاف کرده اند با دمشق سر دشمنی دارند و تلاش می کنند مناطق مرزی با سوریه را تحریک کنند تا از گروههای مسلح سوری حمایت و مرزها را به روی آنها باز کنند تا در داخل سوریه عملیات انجام دهند .

غریب گفت: حزب الله لبنان و بیشتر لبنانی ها معتقدند هدف نیروهای گروه 14 مارس از تحرکات گذشته و کنونی راضی کردن برخی اعراب و برخی طرفهای خارجی است که برای ضربه زدن به سوریه و مقاومت در لبنان طرحهایی تهیه کرده اند.
 

26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =