کتاب «10 قصه تصویری از هزار و یک شب» به روایت «حسین فتاحی» برای مخاطبان نوجوان منتشر شد.

فارس گزارش داد: عناوین کتاب «10 قصه تصویری از هزار و یک شب» به روایت «حسین فتاحی» شامل«ماهیگیر و دیو»، «حکیم رویان و ملک یونان»، «شاهین و پادشاه»، «علاءالدین و چراغ جادو»، «جزیره‌های که نهنگ بود»، «دره الماس‌ها»، «بچه شیر و آدمیزاد»، «چشمه جادویی»، «دراج و لاک‌پشت‌ها» و «قاضی پنج ساله» است. نویسنده در این اثر تلاش کرده تا داستان‌های «هزار و یک شب» را با زبانی ساده و روان برای مخاطبان کودک و نوجوان بیان کند.

«حسین فتاحی» نویسنده کتاب «10 قصه تصویری از هزار و یک شب» این اثر را با قصه «ماهیگیر و دیو» آغاز و روایت می‌کند که بخشی از این داستان از نظرتان می‌گذرد: روزی روزگاری، ماهیگیر فقیری بود که هر روز به دریا می‌رفت. تورش را به دریا می‌انداخت. چند تا ماهی می‌گرفت و با فروختن آنها خرج زندگی‌اش را در می‌آورد.

روزی از روزها، ماهیگیر قصه ما به دریا رفت، تورش را به آب انداخت اما هر چه منتظر شد حتی یک ماهی هم صید نکرد. ماهیگیر بیچاره خسته و کوفته، رو به آسمان کرد و گفت: «خدایا، راضی نشو که دست خالی به خانه برگردم، خودت که خبرداری اگر دست خالی به خانه بروم، بچه‌هایم گرسنه می‌مانند».

او باز هم منتظر شد و ناگهان حس کرد که تورش سنگین شده است، آن را از آب کشید، دید که خمره بزرگی در تورش گیر کرده است، خوب به آن نگاه کرد در خمره محکم بسته شده بود و مهر حضرت سلیمان (ع) روی آن دیده می‌شد.

ماهیگیر خوشحال شد، فکر کرد داخل خمره پر از طلا و جواهر است، با خود گفت: «گنج بزرگی پیدا کردم». با چاقو در خمره را باز کرد، ناگهان دود سیاهی از دهانه خمره به هوا رفت و از میان دود، دیو بزرگ و تنومندی ظاهر شد.

دیو با دیدن ماهیگیر، به حرف آمد و گفت: «سلام ای حضرت سلیمان! به من رحم کن و گناهم را ببخش!». ماهیگیر با تعجب گفت: «چه می‌گویی؟ حضرت سلیمان کجا بود؟ مگر نمی‌دانی که سال‌هاست فوت کرده و از میان ما رفته است؟!».

دیو گفت: «یعنی تو سلیمان نبی نیستی؟»

ماهیگیر گفت: «نه! من ماهیگیر فقیری هستم».

دیو گفت: «پس آماده باش که می‌خواهم تو را بکشم!».

ماهیگیر با ترس گفت: «مرا بکشی؟ برای چی؟ من تو را از ته دریا نجات دادم!»

دیو گفت: «می‌دانم که مرا نجات دادی، اما باید تو را بکشم!».

ماهیگیر با التماس و گریه و زاری گفت: «آخر برای چه؟ مگر گناه من چیست؟».

دیو گفت: «تو گناهی نداری، اما من سرگذشت عجیبی دارم!».

ماهیگیر گفت: «چه سرگذشتی؟».

دیو گفت: «من در زمان حضرت سلیمان (ع) زندگی می‌کردم، او از من خواست به خدا ایمان بیاورم، اما قبول نکردم/ سلیمان هم مرا در این خمره زندانی کرد و به دریا انداخت. 700 سال که گذشت، با خودم گفتم: اگر کسی مرا آزاد کند، هر آرزویی داشته باشد برآورده می‌کنم، اما کسی پیدا نشد و مرا آزاد نکرد.

700 سال دیگر گذشت، با خود گفتم اگر کسی مرا نجات دهد، تمام گنج‌های روی زمین را پیدا می‌کنم و به او می‌دهم، اما باز هم کسی پیدا نشد که مرا آزاد کند و نجات دهد. 400 سال دیگر هم گذشت، این بار با خود گفتم: اگر کسی مرا نجات دهد، او را می‌کشم البته هر طور که خودش بگوید، حالا بگو چطوری تو را بکشم؟!»...

 

انتشارات «قدیانی» کتاب «10 قصه تصویری از هزار و یک شب» به روایت «حسین فتاحی» و تصویرگری «فرهاد جمشیدی» را در 126 صفحه و با قیمت 12500 تومان منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.
 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب که برای سال اولی ها و آغاز مدارس مناسب است و همچنین هر محصول فرهنگی دیگر (در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره 20- 88557016 تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =