درپی اعتراض یکی ازمخاطبین درباره عدم اجرای قانون بازنشستگی پیش ازموعد جانبازان توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریزبا آقای صدوقی معاونت تعاون بنیاد جانبازان و امور ایثارگران و نورالدین عافی کارشناس مسئول واحد ایثارگران این دانشگاه تماس گرفتیم.آنها در پاسخ گفت:« درصورت داشتن اعتبار این قانون لازم الاجرا است»

دکتر غلامحسن هلالی نوشته بود: با سلام ،ضمن تشکرازگردانندگان سایت خبری khabaronline خواهشمند است قوانین مربوط به ایثارگران را از دستگاههای ذیربط پیگیری فرمائید بخصوص قوانین مربوط به بازنشستگی قبل از موعد جانبازان را. با توجه به قوانین مصوب دستگاهها ملزم هستند جانبازان شاغل را با درنظرگرفتن میزان و درصد ازکارافتادگی قبل ازموعد و با اهداء پاداش 30 سال خدمت بازنشست نمایند.علاوه بر آن براساس ابلاغ رئیس محترم جمهور درسال 88 جانبازان می توانند با سابقه 20 سال خدمت بازنشست شوند.اخیراً دانشگاه علوم پزشکی تبریزاز قبول درخواست بازنشستگی قبل ازموعد جانبازان به دلیل کمبود اعتبار خودداری می کند.
صدوقی معاونت تعاون بنیادجانبازان و ایثارگران با اشاره به این قانون گفت:« دراین قانون آمده است تا اعتبارمورد نیازبایدازمحل درآمد های خود دستگاه دولتی تامین و پرداخت شود. ولی برخی ازدستگاه ها نمی توانند اعتبارات مورد نیازرا تامین کنند. این ادارات تا زمانی که اعتبارشان تامین نشود قادربه پرداخت آن نیستند.»وی ادامه داد:«بهرحال این ادارات باید مابه التفاوت سالهای باقی مانده خدمت باز نشسته های پیش از موعد را به تامین اجتماعی بپردازند. ازسوی دیگرآنها باید به این افراد سی ماه نیز پاداش دهند.این درحالی است برخی از ادارات اعتباری برای بازنشستگی پیش ازموعد جانبازانشان ندارند.»
نورالدین عافی کارشناس واحد ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت:« متاسفانه درشرایط کنونی ما اعتباری برای کارمندانی که با 30 سال بازنشسته می شوند نیزنداریم. این اعتبارات را باید ازطریق درآمده های دانشگاه و بیمارستان علوم پزشکی تامین کنیم. اما دوسالی است اعتبار مورد نیازرا نداریم. امسال نیز این اعتبار در نظر گرفته نشده است. وضعیت اعتبار در سال بعد نیز نا مشخص است.»
45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    3 1
    ترابخ خدا همه جانبازها را بازنشست کنید من 23 سال کار کرده ام وبه خدا دیگر روحیه کارکردن ندارم به دانشگاه تهران هم بگویید این بخشنامه رااجرا نماید