یکی از خوانندگان خبر آنلاین نوشته بود:« سلام.سوال من از " همراه اول " هست.این شرکت طبق چه قانونی خط موبایلی رو که حدود 500هزار تومان بابت اون ،اون هم 10سال پیش، از ما گرفته،بابت بدهی 12500تومانی قطع میکنه و بعد از وصلش هم 2000 تومان هزینه وصل میگیره؟هیچ سازمانی تو مملکت نیست بررسی کنه این درآمد چندصد میلیارد تومانی دوماهانه ی همراه اول چه مبنایی داره؟مثل اینکه گفته میشد مبلغ بدهی از مقدار خاصی که تجاوز کنه، مشمول قطع میشه.آیا 12500 تومان توی اون معیار قطعی قرار میگیره؟
زارعیان درپاسخ به سئوال این خواننده به آئین نامه واگذاری تلفن های ثابت و همراه گفت:«طبق آئین نامه واگذاری تلفن ثابت و همراه که درهنگام خرید به امضای خود مشترک و سازمان های نظارتی و تنظیم مقررات رسیده است این کار انجام می شود. دراین آئین نامه آمده است اگر مشترکی پس از پایان دوره دو ماهه اش هزینه کارکرد تلفنش را به هر مبلغی که باشد نپردازد شرکت مخابرات می تواند تلفن آن مشترک را قطع کند. یعنی حتی اگر مشترک هزار تومان از هزینه اش را پرداخت نکرده باشد هم درشرایط قطع خط تلفن قرار دارد.»
رئیس روابط عمومی شرکت مخابرات افزود:«اما شرکت مخابرات هیچگاه تلفن مشترکینی که کارکردشان پائین است را قطع نمی کند. اگر این هزینه افزایش یافت ابتدا اخطار داده می شود و سپس تلفنشان یک طرفه می شود. اگر بازهم ترتیب اثرداده نشود تلفنشان کاملاً قطع می شود.»
وی ادامه داد«ازسوی دیگر اگر تعداد دفعات قطع تلفن افزایش یابد تلفن آنها به طور کامل قطع می شود. زیرا اینطوربه نظر می رسد که گویا این افراد نیازی به خط تلفن ثابتشان ندارند. این اتفاق درباره تلفن های همراه نیز می افتد و پس از سه دوره حق مالکیت این افراد سلب می شود.»
45235
یکی ازخوانندگان ازشرایط قطع تلفن های همراه اول گله مند بود. روابط عمومی شرکت مخابرات درباره شرایط قطع تلفن های همراه و ثابت گفت:« قطع تلفن بر اساس آئین نامه واگذاری تلفن های ثابت و همراه انجام می شود»
کد خبر 244235
نظر شما