درپی اعتراض یکی ازخوانندگان خبرآنلاین درباره بلاتکلیفی پرداخت هزینه های تحصیلی دانشجویانی که دارای سهمیه شاهد و ایثارگرهستند. آقای معینی کارشناس مسئول اداره آموزش عالی این بنیاد پاسخ داد.

یکی از خوانندگان نوشته بود:«سلام: به اطلاع می رسانم بعد از گذشت بیش از یکسال ازتصویب قانون تحصیل رایگان ایثارگران در دانشگاه ها این قانون برای دانشجویان شاهد و ایثارگر پردیس ها و واحدهای بین المللی دانشگاه ها اجرایی نشده است و این دانشجویان مرتب بین وزارت علوم و بنیاد شهید پاسکاری می شوند و این دو نهاد هنوز نتوانسته اند برای رفع این مشکل به توافق برسند و مراجعات مکرر حضوری ما هم فایده ای نداشته است.خواهشمندم پیگیری بفرمایید.»
معینی کارشناس مسئول آموزش عالی بنیاد شهید و امورایثارگران در پاسخ مشکل این خواننده با اشاره به نحوه کاراین اداره برای دانشجویان عنوان داشت:« روال کار درگذشته اینگونه بود که اداره آموزش عالی بنیاد شهید پرداختی دانشجویان شاهد و ایثارگررا دررشته های بین الملل به شکل درصدی محاسبه و پرداخت می کرد. به عنوان مثال درمقطع ارشد رشته های بین المللی و پزشکی به دلیل هزینه های بالایی که داشتند برای مجرد ها 75 درصد و برای متاهلین 80 درصد محاسبه وازطرف بنیاد پرداخت می شد. اما از یکسال گذشته بودجه این گروه ازدانشجویان شاهد و ایثارگر به وزارت علوم و بهداشت پرداخت شده است. آنها نیزشیوه های پرداختی خودشان را برای رشته ها فوق دارند.»
ازاین رو دانشجویان شاهد و ایثارگری که دررشته های بین المللی وپزشکی تحصیل می کنند برای بررسی مشکلاتشان باید با وزارت بهداشت و وزارت علوم تماس بگیرند. زیرا بودجه درنظر گرفته شده برای آنها به این وزارت خانه ها پرداخت شده است.

اما وزیر علوم روز دوشنبه  در همایش مدیران فرهنگی وزارت علوم در مورد این مشکل با تاکید بر اینکه هیچ مسئول دانشگاهی حق ندارد دانشجویان شاهد و ایثارگر را به دلیل نداشتن شهریه ثبت نام نکند، می گوید:اگر فداکاری این شهدا نبود اصلا تو رییس دانشگاه و من وزیر وجود نداشتیم.

45235

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    12 0
    اینجانب که مشکل فوق را مطرح نمودم با تقدیر و تشکر فراوان از سایت وزین خبرآنلاین که بلاخره مسئولان بنیاد شهید را به پاسخگویی واداشت فکر می کنم پاسخ آقای معینی اظهارات بنده را در خصوص پاسکاری دانشجویان شاهد و ایثارگر به زیبایی اثبات نمود و در واقع مشکل را از بنیاد شهید به وزارت علوم پاس داد!!! جالب است که من بارها به وزارت علوم مراجعه کرده و آنها هم بنیاد شهید را مسئول پرداخت شهریه می دانند. اگر واقعا وزارت علوم مسئول است پس چرا در این خصوص بخشنامه ای صادر نمی کند تا فرزندان شهدا و ایثارگران از این بلاتکلیفی خارج شوند. خواهشمندم وزارت علوم پاسخگو باشد.
  • reza IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    9 0
    "وزیر علوم روز دوشنبه در همایش مدیران فرهنگی وزارت علوم اذعان کرده است هیچ مسئول دانشگاهی حق ندارد دانشجویان شاهد و ایثارگر را به دلیل نداشتن شهریه ثبت نام نکند و افزوده است :اگر فداکاری این شهدا نبود اصلا تو رییس دانشگاه و من وزیر وجود نداشتیم." علی رغم گفتهای فوق وقتی دانشجویان شاهد و ایثارگر به پردیس های بین المللی دانشگاه ها مراجعه می کنند به آنها گفته می شود که بخشنامه ای در این خصوص وجود ندارد. از وزیر محترم علوم خواهشمندیم مشکل دانشجویان شاهد و ایثارگر پردیس های بین المللی دانشگاه ها را حل کنند. از سایت وزین خبرآنلاین هم برای طرح این مشکل تشکر فراوان می کنم.
  • محمد1 IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    8 0
    سلام از مسؤولین سایت متشکرم که این مشکل را انعکاس خبری دادند...واقعا انسان در میماند از اینکه میبیند یک قانونی تصویب میشود و در بوق و کرنا میکنند که فرزندان ایثارگران از پرداخت شهریه معافند اما بعد در مقام عمل وضع را به کلی متفاوت میبیند...به استحضار شما و خوانندگان گرامی میرسانم دانشجویان ایثارگری که به اعتماد به خبرگزاری ها و جراید و قانونی که تصویب شده در مقاطع شبانه در دانشگاههای معتبر پذیرفته میشوند هنگام ثبت نام با مشکل شهریه مواجه میشوند.اینجانب از کسانی بودم که با وجود اینکه رتبه ی قبولی در مقطع روزانه را داشتم به دلایلی و با اعتماد به این قانون شبانه را انتخاب کردم اما دیدم مسؤلین دانشگاه ثبت نام من را منوط به پرداخت شهریه میدانند و وقتی از امور ایثارگران و بنیاد شهید مکررا موضوع..
  • بدون نام IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    8 0
    را پیگیری میکردیم جواب سربالا داده اشکال را به مجلس و دولت و این و آن حواله میدادند.بسیاری از دانشجویانی که وضع مشابه من را داشتند با توجه به مهلت محدود ثبت نام شهریه را تمام کمال به نحو اینترنتی پرداخت کردند. ما به کجا باید دادخواهی کنیم که اینطور با آبرویمان بازی میشود؟آقایان خوب شعار میدهند مرحمت کرده سری به دانشگاههای معتبر تهران زده وضع را جویا شوند..اگر خود شما جای ما بودید چه میکردید وقتی دانشگاه به شما میگفت به ما بودجه نمیدهند و باید خودتان شهریه را بدهید و ثبتنامتان نکنند..خواهش میکنم یا این قانون را لغو کنید و بیش از این با آبروی ما بازی نکنید یا این مشکل تامین بودجه را سریعا برطرف کنید که لااقل برای بعدی ها تکرار نشود.
  • مهدی EU ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    2 0
    باز هم شعار و وعده ی پوچ!یک سال از این پیگیری میگذرد و نه بنیاد نه وزارت علوم پاسخگو هیچکدام نیستند.بنده در مهر ماه 91 متقاضی پردیس بین المللی شریف بودم و مراحل ثبت نام ابتدایی آن را انجام دادم و در آزمون زبان نیز شرکت کردم و قبول شدم.اما هنگام ثبت نام قطعی مسئولان دانشگاه مرا به بنیاد شهید بندر لنگه(مربوط به کیش) پاس دادند و آنان نیز به دانشگاه!!!!مگر چه تعداد فرزند جانباز و آزاده متقاضی اینگونه دانشگاه هاست که اینان ما را پاسکاری میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
  • رسول IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    دروغ نگویید