رییس جمهور برگزاری اجلاس عدم تعهدها را گامی بلند در راستای برقراری نظم عادلانه و انسانی بر جهان عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری بعد از یک سال، عصر امروز رودروی خبرنگاران داخلی و خارجی قرار گرفت و به سوالات آنها پاسخ داد.
وی با اشاره به اینکه در حال ورود به دوره جدیدی از مناسبات سیاسی،اقتصادی و اجتماعی در عرصه بین المللی هستیم، گفت: جهان در حال حرکت به سوی نظم نوینی در جهان است و نقش ایران در این تحولات، مدیریت آنها و برقراری نظم انسانی آینده جان نقش بسیار موثر و ارشمندی دارد.
رییس جمهور راه و آرمان ملت ایران را راه پاکی و تکیه بر عدالت، دوستی، عشق و محبت بین انسان‌ها دانست و افزود:ملت ایران همواره به دنبال عزت و پیشرفت برای همه ملتها بوده است و برای رسیدن به آن آرزوی بزرگ باید گام‌های بلندی برداشته شود، وقتی عدالت برپا شود، همه فاصله‌ها، فقرها و کینه‌ها برطرف خواهد شد و فضائل اخلاقی به کمال می رسد.
احمدی‎‌نژاد با تاکید براینکه برای پیشرفت باید بر ارزشهای ذاتی ملت خود تکیه کنیم، خاطرنشان ساخت: سرعت حرکت ملت ایران بسیار بالا است و هر روز اخباری از پیشرفت‍‌های علمی، فناوری، صنعتی و اجتماعی منتشر می شود. ما باید به سمتی برویم که دیگر خبری از فقر، محرومیت ،عقب ماندگی و تبعیض نباشد.
وی در ادامه به برگزاری اجلاس عدم تعهدها در ایران اشاره کرد و گفت: اجلاس عدم تعهد در نوع خود بی سابقه بود و 120 کشور حضور داشتند که برای تغییر نظم جهان به نظم عادلانه و انسانی از طریق مشارکت همگانی در مدیریت جهان وفاق ایجاد شد و ادبیات جدیدی تولید شد که یار و یاور همه ملتها برای استقرار نظم جدید است.
وی همچنین به حضور هیات ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان ایران با سرافرازی در این اجلاس حضور داشتند و با تشریح دیدگاه‌های، آرمان‌های و اندیشه‌های ملت ایران در این اجلاس پیام ایران را به جهان رساند.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیان IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    58 0
    فعلا که سرعت پیشرفت کاهش ارزش پول ملی از همه سبقت گرفته است .
  • مهدوی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    48 1
    همش تکرار تکرار تکرار . خسته شده ایم از این فرمایشات تکراری
  • بدون نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    18 0
    سرعت حرکت ملت ایران بسیار بالا است و هر روز اخباری از پیشرفت‍‌های علمی، فناوری، صنعتی و اجتماعی منتشر می شود. ما باید به سمتی برویم که دیگر خبری از فقر، محرومیت ،عقب ماندگی و تبعیض نباشد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    35 0
    شما نظمو به بازار برگردونید فعلا جهان و بی خیال شید استرس مردم هر لحظه بیشتر میشه
  • سوادکوهی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    4 0
    واقعیت با حقیقت خیلی فاصله داره