آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در پیامی به همایش سراسری دانشجویی مهدویت با عنوان "رهپویان فرج" بیان کرد: سلام بر دانشجویان عزیز، برگزارکنندگان همایش سراسری دانشجویی مهدویت که با طرح معارف مهدوی، حرکت دانشجویان را به کسب علم، معرفت و فتح قله‌های بلند دانش و بینش شتاب می‌دهند، و قلب آقا و مولایشان را از دانشگا‌هیان پاک‌ اعتقاد و دانشجویان نیک‌نهاد و مؤمنان مخلص به آن حضرت، شاد می کنند.

به گزارش خبرآنلاین وی در پیام خود آورده است: دنیای معاصر با همه جلوه‌ها و ظواهر که پیشرفت بشر را در صنایع و تکنولوژی همواره رو به جلو نشان می‌دهد و زندگی مادی را توسعه می‌دهد در معنویت و فضائل رو به عقب می‌رود و تنگناهای روحی و فشارهای باطنی، او را سخت نگران کرده است.

این مرجع تقلید در پیام خود تصریح کرد: اطمینان قلبی، ارزش روحی و امید به آینده و بلکه حال خود را ندارد، تفسیر درستی از حیات ندارد و معنائی برای این تمدن مادی نمی‌یابد و چنان جلوه می‌کند که جاهلیت دوم در حال ظهور است.

وی در این پیام گفت: اکثریت بزرگ بشر نسبت به امور انسانی و ممیزات انسان از حیوان بی‌تفاوت هستند و سرگرمی‌های به اصطلاح سالم و مسابقات آنها که به آن افتخار می‌ کنند و مدال و جایزه می‌گیرند در میدان افتخارات و ارزش‌های اصیل هرگز روح او را قانع نمی‌سازد و به طور موقت او را از نواقص و انحطاطی که در آن سقوط کرده غافل می کنند و این زندگی بی‌معنی، او را ناامید می‌کند.

آیت الله صافی گلپایگانی در این پیام اضافه کرد: چیزی که باعث امیدواری است و بشر را به عالم غیب و شناخت صحیح از زندگی و نجات از سقوط کنونی و انحطاط حیوانی نوید می‌دهد، گرایش‌های مذهبی و وعده‌های خلاص و مژده‌های نجات است.

گرایش مهدویت گرایش به عقلانیت است

وی در این پیام آورده است: گرایش مهدویت، گرایش به عصر عدالت، عقلانیت و فضیلت است و تفسیری که با ایمان به مهدویت و ظهور منجی از عالم می‌شود، نگرانی‌ها را برطرف، و تحیّرها را زایل می‌سازد.

مرجع تقلید شیعیان در این پیام بیان داشت: خلقت عالم بیهوده نیست و حیات انسان و دیدن این همه برنامه‌ها، کسب معلومات و کشف اسرار کائنات، همه سیر، ترقی و صعود است.

وی در ادامه پیام خود گفت: هبوط‌ ها و سقوط‌ ها همه محکوم است و آینده بشر مثل آینده جنین در رحم مادر است که در پی آن محیط تنگ و تاریک، جهانِ وسیع، زمین، آسمان، منظومه‌ها، ماه، مهرها، اقیانوس‌ها، دریاها، کوه‌ها، زیبائی‌ها، باغ‌ها، گل‌ها، شکوفه‌ها و میلیاردها انسان و ... است.

آیت الله  صافی گلپایگانی در پیام خود آورده است: مهدویت، پیش‌بینی پیروزی عدل بر ظلم، علم بر جهل و روشنایی بر تاریکی است و این معنائی است که بشر را راضی می‌کند و به او نشاط و نیرو می‌دهد، این بشارت‌های قرآنی «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»[1]وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»[2]وَعَدَ اللّهُ الَّذِینَ آمَنُوا منکم وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ»[3] و صدها بشارات قرآنی و روائی همه امیدبخش و نشاط‌آفرین است.

اعتقاد به حضرت مهدی(عج) در آخر الزمان غفلت ها را از بین می برد

وی در این پیام اضافه کرد: اعتقاد به ظهور حضرت مهدی(عج) در آخر الزمان همه خمودها، بی‌حرکتی‌ها، بی‌تفاوتی‌ها و غفلت‌ها را از بین می‌برد و این دعوت به اصلاح، دعوت به نظام استوار، صلح و خیر است و این مکتب را باید گرامی بداریم.

آیت الله صافی در این پیام افزوده است: در پرتو آن، همه ضعف‌ها را برطرف می‌سازیم، کشور را آباد می‌‌کنیم، با فسادها مبارزه می‌کنیم، امر به معروف و نهی از منکر می‌کنیم و با این همایش‌ها، فراگیری مفهوم مهدویت را که جهان شمول است تبلیغ می‌کنیم.

این مرجع تقلید در این پیام آورده است: این حرکتی که در جامعه ما در ارتباط با درک معانی مهدویت و التزام منتظران ظهور به اعلاء کلمه اسلام است غنیمت دانسته و مخصوصاً نسل جوان را به وسیله این مکتب ولائی و معرفت‌بخش از خطرات اعتقادی و اخلاقی بیمه می کنیم.

آیت الله صافی گلپایگانی در پایان پیام بیان کرد: اینجانب در خاتمه با تشکر وافر از دانشجویان عزیز و حضرات اساتید محترم دانشگاه که در این همایش و اجتماع نورانی شرکت کرده‌اند، از خداوند متعال برای همه تأیید و توفیق مسألت می کنم.

/30362

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =