دیروز از حمید رضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش نقل شد که در پاسخ به دلیل واژگونی اتوبوس دانش آموزان و مرگ 26 نفر گفته: "بروید از مسوولش بپرسید".

به گزارش خبرآنلاین؛  چمعه شب اتوبوس حامل دانش آموزان بروجنی در مسیر بازگشت از اردوی راهیان نور، به دلیل لغزندگی جاده، واژگون شد و 26 دانش آموز و همراهانشان در این حادثه جان باختند.

 به همین دلیل بسیاری وزیر آموزش پرورش را مقصر در این حادثه دانستند و خواستار پاسخگویی او بودند که از او نقل شد "بروید از مسولش بپرسید" اما وزیر آموزش و پرورش در گفتگویی این نقل قول را برداشت نادرستی از سخنانش دانسته است.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش از او چنین نقل کرده است: "به نقل از اینجانب در پاسخ به سئوال خبرنگاران عنوان شده بود (بروید از مسوولش بپرسید) که برداشت صحیحی از سخنان اینجانب نیست."

او همچنین هیاتی مرکب از سه معاون وزیر و یک مدیر کل را برای بررسی و تهیه گزارش به منطقه اعزام کرد.

وزیر آموزش و پرورش دراین باره گفت: من در همان ابتدای حادثه هیئتی مرکب از سه معاون وزیر و مدیر کل حراست وزارت آموزش و پرورش را مامور کردم تا در استانهای خوزستان و چهار محال و بختیاری حاضر شده و ضمن بررسی موضوع و مذاکره با مسوولان استانی ستاد راهیان نور و همچنین همکاران آموزش و پرورش استانها و بسیج در خصوص جزئیات ایاب و ذهاب دانش آموزان و علل حادثه ،گزارش دقیقی را تهیه و به اطلاع هموطنان گرامی برسانیم تا مطابق این گزارش که از مسوولان ذیربط اخذ شده است، اطلاع رسانی و گزارش داده شود.

او گفت: اگر چه طبق برنامه ریزی ستاد راهیان نور ایاب و ذهاب توسط همکاران زحمتکش و عزیزان عاشق سازمان بسیج مستضعفین صورت می گیرد، اما وزارت آموزش و پرورش نیز خود را مسوول و پاسخگو می داند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    165 2
    واقعا من نمی فهمم، الان هر جای دنیا که این اتفاق می افتاد، همه کسایی که حتی شاید هیچ دخالتی در برنامه نداشتند، استعفا داده بودند. الان وزیر آموزش و پرورش، میگه همکاران زحمتکش و عزیزان عاشق سازمان بسیج مستضعفین مسئول هستند، ولی ما خودمون را پاسخگو می دانیم! پَ نَ پَ! می خواهید من پاسخگو باشم؟ به نظر من از وزیر آموزش و پرورش و وزیر راه گرفته تا همکاران زحمتکش و عزیزان عاشق سازمان بسیج مستضعفین، باید استعفا بدهند.
    • بدون نام NO ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      82 1
      پارسال اتوبوس دانش آموزان بلژیکی تو سوئیس تصادف کرد که 24 نفر از جمله 12 دانش آموز فوت کردن ، نخست وزیر بلژیک پا شد رفت سوئیس که از نزدیک در جریان باشه... اینجا برادر من به وزیر مربوط نیست!! به هیچ کس مربوط نیست!!! جاده لغزنده بوده همین!مقصر جاده است که باید پاسخگو باشه!!
    • asma IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
      1 0
      این اولین بار نیست که در راهیان نور از این اتفاق ها می افتد مگه دفعات قبلی کسی پاسخ گو بود که حالا بخواهد باشه
  • بدون نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    136 3
    چه گويم كه نگفتن بهتر است زبان در دهان پاسبان سر است درد چيست كه دوا چه باشد؟هنوز چهار هفته از شروع سال نگذشته چه دليلي براي برگزراري اين اردو بود ؟
  • بدون نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    59 3
    فامیلای سمت زن دادش منم به همراه یکی از رفقای خودم در بازگشت از راهیان نور سوختند و عید اون سال خونوادشون عزا شد خدا بیامرزشون
  • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    7 32
    راست گفته
  • پورافضلی PL ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    53 4
    چرا وزیراستعفابده؟ این وزیربایدبارای قاطع مجلس ازسمتش عزل واخراج بشه.استعفایعنی چی
  • مصطفی بروجن IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    31 1
    فقط می تونم به همشهریانم تسلیت بگم و امید وارم دیگه از اتفاقات نیفته
  • سعید IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    17 17
    اردو ها لازم است تردد و مسافرت لازم است و حوادث هم وجود دارد حادثه اخیر هم واژگونی میباشد نمیدانم ارسال چهار معاون وزیر اموزش و پرورش یا نمایندگان مجلس و یا گروه خبره کارشناسان پلیس وغیره چه معنی میدهد اتفاق شده برگشت میکند ؟و یا پاسخ خاصی برای خانواده ها پیدا میکنند/ازبازی دست بردارید..پلیس به جای افعال ایذایی و زشت کمین و کشیک برای جریمه و مخلفات ان جهت یک لقمه نان اگر سیاست گذاری مناسب میکرد (فکرنکند برود از سیاستگذاریهای سایر کشور ها بهره بگیرد)!! اگر بهرکس که ازمادرش قهرمیکند ویک گواهینامه دارد اجازه رانندگی اتوبوس و وسایط نقلیه عمومی رانمیداد واگر گروه 40نفره دانش اموزیک مربی عاقل و یا موثر همراهش بود و یا اگر گنترل های الکترونیگی gpsپلیس کارامدبود...شاید اتفاق نمیافتاد....
  • احسان IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    26 1
    من اهل ایذه هستم اونجایی که تصادف رخ داد از این دست حوادث زیاد رخ میده اما چون اینا دانش آموز بودن زیاد سروصداکرد و تعدادشون هم بالا اوضاع جاده خرابه مسافرا زیادن ولی متاسفانه مسئولیت پذیری مسئولین کمه اگر جاده رو درست میکردن هیچوقت این اتفاق نمیافتاد دوست ندارم اینو بگم ولی منتظر حادثه های اینچنینی در این جاده در آینده باشید
  • بدون نام IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    10 0
    اگه انصاف دازید منتشر کنید: به نظر من گرفتاری اصلی اینه که روز و شب ما شده سیاست. همه توجه مسئولین به اینه که فلان کشور و بهمان کشور چی گفتند و چی شد و همه انتخابهای دولتی هم سیاسیه. اصلا متخصصی در دستگاه های ما وجود نداره. مگه میشه در طی 17 سال از سال 74 که برای دانشجوهای نخبه المپیادی در همین جاده که اتفاق ناگوار افتاد و تا الان که بازهم اتفاق افتاد هیچ مسئولی توجهش جلب نشده باشه؟ مگه اینکه اصلا حواسش جای دیگری باشه
  • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    1 0
    منظورتون از بسیاری چیه؟