«31 قصه تصویری» نوشته فریبا کلهر به 2 زبان فارسی و انگلیسی و مجموعه داستان کودکانه‌ «پیتیکو پیتیکو» از فرهاد حسن زاده به بازار کتاب کودک عرضه شد.

ایسنا گزارش داد: فرهاد حسن‌زاده از انتشار مجموعه داستان کودکانه‌ «پیتیکو پیتیکو» خبر داد و گفت: این مجموعه شامل سه داستان کوتاه برای گروه سنی ب و ج است.

این نویسنده گفت: این مجموعه سه داستان با نام‌های «پیتیکو پیتیکو»، «باد دوچرخه‌سوار» و «دو لقمه چرب و نرم» دارد که داستان اول ماجرای کره اسب سرکشی است که دوست ندارد در قاب نقاشی زندانی باشد. داستان دوم داستان بادی است که دماغش باد دارد و دیگران را اذیت می‌کند. داستان «دو لقمه چرب و نرم» هم ماجرای دو گوسفند است که فکر می‌کنند در خطر خورده شدن از سوی گرگ هستند.

مجموعه داستان «پیتیکو پیتیکو» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با تصویرگری علی خدایی منتشر شده است.

 

همچنین براساس گزارش مهر، «31 قصه تصویری» نوشته فریبا کلهر به 2 زبان فارسی و انگلیسی توسط انتشارات قدیانی منتشر شد. «31 قصه تصویری» نوشته فریبا کلهر جلد نخست از مجموعه کتاب‌های نارنجی انتشارات قدیانی است که به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده و سحر حق گو، راهله برخورداری و بنفشه احمدزاده تصویرگری آن را برعهده داشته‌اند.

مترجم کتاب سعید مادح خاکسار بوده که داستان‌های کلهر را به انگلیسی برگردانده است.

سرآشپزی که هم‌زدنش گرفته بود، گیره لباس و ماه، مردی که یک روز راه رفته بود، صدایی که دو نفر منتظرش بودند، دختر موفرفری، یک قالب صابون چه کارها که نمی‌کند!، روباتی که سیم‌هایش قاتی پاتی شد، گربه عمه قلیانی، دستی که درد می‌کرد، پیاز دراز و ... برخی از داستان‌های کتاب است.

در بخشی از داستان «یک قالب صابون چه کارها که نمی‌کند!» می‌خوانیم: «کلاغی یک قالب صابون پیدا کرد. آن را برداشت تا به لانه‌اش ببرد. اما وسط راه صابون از لای منقارش لیز خورد و افتاد. صابون پایین آمد و لای شاخه و برگ درختی افتاد. صابون گفت: واه واه چه درخت کثیفی! چه برگ‌های خاک‌آلودی! خواست زود دست به کار شود و برگ‌ها و شاخه‌های درخت را بشوید. از لای برگ‌ها به آسمان نگاه کرد. دید پر از ابر است. گفت: دو سه روز صبر کنم باران می‌بارد...»

نکته جالب این مجموعه این است که برای هر فصل از سال یک کتاب در نظر گرفته شده و جلد نخست مجموعه ویژه فروردین ماه است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =