فیلم آمریکایی «جانوران محیط وحش جنوب» در چهاردهمین جشنواره فیلم بمبئی برنده دو جایزه شد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم اختتامیه این دوره جشنواره بمبئی پنجشنبه برگزار شد و اولین فیلم بلند بن زیتلین جایزه بزرگ و جایزه بهترین بازیگر مرد (دوایت هنری) را دریافت کرد.
 

«جانوران محیط وحش جنوب» درباره دختری شش ساله به نام هاشپاپی است که همراه پدر فقیر خود در نزدیکی میسی‌سیپی زندگی می‌کند. وقتی حال پدر رو به وخامت می‌گذارد و تغییرات محیط زیست باعث ظهور موجودات پیش از تاریخ می‌شود، هاشپاپی برای پیدا کردن مادرش خانه را ترک می‌کند و...
 

این فیلم پارسال در جشنواره ساندنس در بخش داستانی فیلم‌های آمریکایی جایزه بزرگ هیئت داوران همین طور جایزه فیلمبرداری را برد.
 

«جانوران محیط وحش جنوب» ماه مه نیز در جشنواره کن پیش جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه به انتخاب فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را گرفت و از سوی داوران کلیسای جهانی نیز مورد تقدیر قرار گرفت. این فیلم شنبه گذشته هم در پنجاه و ششمین جشنواره فیلم لندن جایزه ساترلند بهترین فیلم بلند اول را برد.
 

در دیگر بخش‌های جشنواره بمبئی 2012، جولیا گارنر برای فیلم آمریکایی «Electrick Children» ساخته ربکا تامس جایزه بهترین بازیگر زن را به خانه برد.
 

«دره قدیسان» به کارگردانی موسی سید تولید مشترک هند و آمریکا جایزه ویژه هیئت داوران را برد و فیلم هندی «کشتی تسئوس» ساخته آناند گاندی جایزه برتری تکنیکی را برای پانکاج کومار فیلمبردار این پروژه به همراه داشت.

«اینجا و آنجا» ساخته آنتونیو مندز اسپارزا تولید مشترک آمریکا، مکزیک و اسپانیا جایزه بهترین فیلم بلند اول را گرفت.
 

اندی تنانت کارگردان آمریکایی رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره بمبئی بود. ایم سانگ-سو کارگردان کره‌ای، رائول باس بازیدر هنذی، پاسکال شووانس تدوین‌گر فرانسوی و سرجو ماکادو فیلمساز برزیلی دیگر داوران این بخش بودند.
 

«خانم دوست‌داشتنی» به کارگردانی آشیم آلووالیا جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه هند را برد.
 

گری کورتز یکی از تهیه‌کنندگان سری فیلم‌های «جنگ‌های ستاره‌ای» ریاست داوران این بخش را به عهده داشت که شامل جفری گیلمور از جشنواره ترایبکا، کریستیان ژون از جشنواره کن، دکلان کویین فیلمبردار و جولیا لی کارگردان بودند.
 

امسال در جشنواره بمبئی در مجموع 220 هزار دلار جایزه نقدی اعطاء شد.
 

ژانگ ییمو فیلمساز چینی در این دوره جشنواره بمبئی جایزه یک عمر دستاورد را دریافت کرد.
 

جشنواره امسال 18 اکتبر (27 مهر) با فیلم «کتاب بارقه امید» به کارگردانی دیوید ا. راسل با بازی برادلی کوپر، جنیفر لارنس و رابرت دنیرو آغاز شد و با فیلم صامت و سیاه و سفید «سفیدبرفی» به کارگردانی پابلو برگر از اسپانیا به پایان رسید.

جشنواره فیلم بمبئی را آکادمی تصاویر متحرک بمبئی با همکاری شرکت «ریلاینس اینترتینمنت» برگزار می‌کند.
 

ورایتی / 25 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =