قیمت خودرو افزایش یافت و همین کافی بود که اعلام شود متقاضیان خودرو در شهریورماه با قیمت گذشته خودروی خود را تحویل می گیرند و مشتریان خودرو از مهرماه به بعد باید به قیمت جدید خودرو خود را تحویل بگیرند تا بسیاری از متقاضیان خودرودر سردرگمی به سر ببرند که بالاخره باید قیمت قدیم خودروی خود را تحویل بگیرند یا قیمت جدید.

برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: در تاریخ 5/6 / 91 یکدستگاه خودرو تیبا با زمان تحویل آبانماه ثبت نام کردم اما اکنون دعوتنامه با قیمت جدید برای اینجانب صادر شده است. لطفا راهنمایی کنید بالاخره ما باید با کدام قیمت خودرو رو تحویل بگیریم؟ و اگر باید با قیمت قبلی تحویل بگیریم حالا که مابه التفاوت را با قیمت جدید از ما دریافت کردند به کجا باید مراجعه کینم؟
این درحالی است که براساس اظهارات رئیس اداره بازاریابی و فروش تیبا، در شهریور ماه دو نوع پیش فروش تیبا صورت گرفته در قالب پیش فروش قطعی و عادی.
به گفته محمدرضا عباسی، پیش فروش قطعی به صورت پرداخت 11 میلیون تومان صورت گرفته با زمان تحویل آذرماه که البته حسن این نوع پیش فروش این است که متقاضیانی که در شهریورماه پیش خرید قطعی کرده اند تیبا را با قیمت گذشته یعنی 12 میلیون و 850 هزار تومان تحویل خواهند گرفت اما پیش فروش های عادی شامل افزایش قیمت خواهند شد.
وی متذکرشد: ثبت نام ها با در نظر گرفتن سود مشارکت انجام شده و زمان تحویل نیز در این قراردادها مشخص است.
عباسی تاکید کرد: بنابراین ما تا کنون وجه کامل خودرو را از مشتریان دریافت نکرده ایم و درعین حال پایبند به تعهد خود در قبال مشتری بوده ایم.

45/221

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شیرازی EU ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    6 0
    طبق گفته های رییس سازمان حمایت از مصرف کننده و وزیر محترم صنعت ،معدن و تجارت تمام خودرو های ثبت قرارداد قبل از تاریخ 1391/7/12 به قیمت مصوب قبل از این تاریخ تحویل داده می شود و این حرف صراحتا مشخص کرده که چه قطعی و چه پیشفروش باید به قیمت قبل عرضه شود و ثبت قرار داد هم به معنی هر گونه قرار داد هست نه زمان تحویل.وگر نه فروش قطعی که بحثی روش نبوده و خودرو ساز در صورت نبود سازمان حمایت هم موظف به تحویل خودرو با قیمت قبلی بود. پس طبق مصوبه سازمان حمایت ،خودروسازان نه تنها ملزم به تحویل خودرو های فروش قطعی و پیش فروشی تحویل قبل از این با قیمت قبلی هستند بلکه ملزم به تحویل خودروهای ثبت نام شده قبل از مهر ماه به قیمت قبلندو اینکه این قانون را به نفع خودشان جور دیگری تعبیر کرده اند خلاف هست.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    4 0
    لطفا درباره تحویل 206 هم اطلاعات بدید بالاخره کی میخان تحویل بدن
  • حسين US ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    5 0
    براي متقاضيان آبان ماه (فروش غير قطعي) هيچ دعوت نامه اي صادر نشده است به نظر من شما گماشته شده سايپا هستيد ... در حال حاضر سايپا تمامي ماشين هاي خود را احتکار کرده تا گران شدن بعدي ....
  • بدون نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    4 0
    من يك 206 با تحويل مردادماه داشته ام كه هنوز نداده اند و به صورت پيش فروش دو مرحله اي بوده است آيا شامل افزايش قيمت مي شود يا نه؟؟
  • احسان IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    3 4
    آدم باید منطق داشته باشه نه اینکه هر جا به ضررش بود اعتراض کنه... تو قرارداد پیش فروش مشخصا ذکر شده که زمان صدور دعوتنامه باید الباقی قیمت "روز" خودرو منهای پیش پرداخت و سودشو بدید. هیچ قیمتی هم تو اون "قرارداد" ذکر نشده حالا کسی که مثلا سال پیش ثبت نام کرده برای تحویل آبان باید قیمت پارسالشو بده؟ در مورد ثبت نامهای تحویل تابستون قضیه فرق می کنه. خودرو ساز موظف بوده خودرو رو تابستون تحویل بده و حالا که نداده مسئولیت مشکلات پیش اومده هم با خودشه گفتن خودرو های ثبت نام شده برای تحویل قبل از مهر باید به قیمت قبل داده بشه تا این حرف پیش نیاد که کارخونه نگه داشته قیمت بره بالا بعد بده.
    • بدون نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      1 1
      و اما منطق . و تو چه زیبایی منطق . بنده یک دستگاه پراید گاز سوز پیش خرید کردم با این شرایط 5 میلیون پول جلو 4 میلیون وام و مانده حساب 1830 میلیون گفتند ماشین نداریم و اولین تحویل ابان ماه است . خوب چون کارخانه ماشین اماده نداشته من باید 4 میایون اضافه بدهم پس 4 میایون وام یعنی چه؟ شما مشکلتان این است که نمی دانید اصل قرارداد ظلمانه است. هر شخصی بنا بر شرایطش اقدام به عقد قرارداد می کند اگر قرار بود من 147 میلیون ماشین بخرم یا نمی خریدم و یا اقدام به خرید دیگر خودر در ان زمان می کردم . مسئله خیلی ساده است ولی چون خیلی بدیهی است شما هم به شک افتادهاید . در پایان همان مرجعی که جواز افزیش قیمت را داد همچنین گفته است تمام خودروها ی ثبت درخواست شده تا قبل از 12 مهر .
  • سردرگم IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    0 0
    با سلام بنده یک دستگاه تندر 90 e2 lp با کلاس 56050 پیش خرید کرده ام که طبق قیمت گذاری انجام شده 174800000 در سایت سازمان حمایت از تولید کننده! قیمت خورده است(ردیف 70) چنانچه خواهان همین کلاس باشم آیا ایران خودرو به تعهد خود و اجرای قرار داد الزام دارد یا خیر ؟ یا طبق روال همیشگی این مصرف کننده است که باید به خواسته تولید کننده تن در دهد و با تغییر نوع خودرو مواجه شود.چنانچه اینچنین است از چه طریقی باید شکایت و به نتیجه رسید؟
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    سازمان حمایت از تولید کننده است نه مصرف کننده.وضعیت خودرو تو کشور واقعاٌ تاسف آوره.از ساخت گرفته تا فروش و خدمات پس از فروش
  • محمد IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام از طرف ایران خودرو تندر90 e1 کلاس 56052 پیش خرید کردیم با سود 22% .تحویل آخر آذر که خوشبختانه پس از اعلام نرخ جدیدی قیمت ها قیمت نهایی آن 157000000 ریال اعلام شد اما پس از ارسال دعوت نامه کد کلاس آن به 56057 تیدیل شد بدون اطلاع ما ااین عمل صورت گرفت و از ما با احتساب سود مبلغ 179000000 ریال درخواست شد بدین ترتیب آنها با انجام دادن تغییرات جزئی بروی کد کلاس قیمت آن را افزایش دادند . از شما تقاضای اطلاع رسانی و پیگیری داریم. با تشکر
  • محمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    1 0
    اینجانب یک دستگاه رانا در خرداد 91 پیش خرید نموده ام تحویل بهمن ماه میخ واستم ببینم قیمت قطعی قابل پرداخت چند است؟