دو کتاب کاربردی و آموزشی «سخنرانی کنید و موفق شوید» نخستین راهنمای جامع آموزش سخنرانی حرفه ای نوشته احمد حلت و «از کارمندی به مدیریت» نخستین راهنمای جامع قوانین پیشرفت شغلی در ایران» نوشته شهرام فخار روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات جهان دانش کتاب «سخنرانی کنید و موفق شوید» با عنوان فرعی نخستین راهنمای جامع آموزش سخنرانی حرفه ای نوشته احمد حلت، رئیس بنیاد سخنرانان حرفه ای ایران و رضا یادگاری، دبیر بنیاد سخنرانان حرفه ای ایران را منتشر کرد.

آیا سخنرانی در حضور جمع را دوست دارید؟، آیا اعتماد به نفس صحبت کردن در حضور چندین نفر را دارید؟، آیا می توانید خواسته های خود را در حضور جمع مطرح کنید؟، اگر این نیاز را در خود احساس می کنید، این کتاب به شما کمک بسیاری خواهد کرد.  در پشت جلد کتاب و از قول احمد حلت می خوانیم: «تا زمانی که یک فرد نتواند توانمندی های خود را به دیگران اثبات نماید، نمی تواند برای طرح های خود حامی و پشتیبان فراهم آورد. شاید این مورد یکی از مسائل مهمی باشد که حتی در دانشجویان دوره ای مختلف تحصیلی قابل مشاهده می باشد، وقتی یک دانشجو نتواندتوانایی علمی خود را در مرکز آموزشی نشان دهد، پس از فارغ التحصیلی و ورود به جامعه به دلیل نداشتن توانایی دچار مشکلات فراوان خواهد شد.»

 

 

بنابراین گزارش، «چگونه اضطراب را کاهش دهیم؟، آراستگی ظاهر، مخاطبان خود را بشناسید، روشهای به کار بردن صدای موثر و قوی، آرام سخن بکویید، قدرت صدای خود را افزایش دهید، کنترل صدا، تنفس صحیح، قدرت مکث، آهنگ صدا، مزایا و معایب نوشتن سخنرانی، استفاده از حکایت ها، مدیریت پرسش و پاسخ، تماس چشمی، نکته هایی برای حرفه ای ها، پردرآمدترین سخنرانان، دوست داشتنی باشید، بداهه گویی را افزایش دهید، خالی بندی نکنید، حواستان به ساعت شنوندگان باشید، هرگز گله نکنید، تا می توانید مطالعه کنید، آمار درست بدهید و...» از سرفصل های این کتاب است.

در بخشی از کتاب با عنوان «قدرت مکث» می خوانیم: «شاید قوی ترین فن صدا که می توانید از آن بهره ببرید، «قدرت مکث» است. همه زیبایی موسیقی به سکوت های بین نت هاست. جذبه و قدرت سخن به مکث ها و وقفه هایی بین بخش های کلام است. این هنری است که با تمرین می توانید آن را یاد بگیرید. برای قدرتمندتر کردن سخنرانی تان می توانید از 4نوع مکث استفاده کنید:
مکث حسی: به طور مرتب در پایان یک جمله یا نکته، مکث کنید تا مخاطبان بتوانند اطلاعات جدید را جذب کنند و به پای شما برسند...
مکث نمایشی: وقتی می خواهید نکته مهمی در ذهن مخاطبان رسوخ و رسوب کند، از این مکث استفاده کنید تا اهمیت سخنانتان برای مخاطبان چند برابر شود...
و...

همچنین در بخش دیگری از کتاب با عنوان «دو خصوصیت سخنرانان درجه یک» می خوانیم:

1. سطوح بالای انرژی و نشاط: این سخنرانان درگیر گفتگویی مشتاقانه با حضار می شوند. آنها صمیمی، مهربان و دوست داشتنی هستند. به خوبی مشخص است که از بودن نزد حضار خوشحالند و از اینکه نظریات خود را با کسانی در میان بردارند که آنان را دوست و همکار می دانند، لذت می برند.
2. محتوا و بیان عالی: از آنجا که گوش کردن به سخنران، هم تفریح است و هم آموزش و مردم همیشه به شنیدن و آموختن عقاید تازه علاقمندند، سخنران عالی و برجسته، مطالب عالی خود را با شنوندگان خود در میان می گذارد. سخنرانان فقط در صورتی می توانند موفقیت دراز مدت داشته باشند که سخنرانی های عمومی آنها قدرتمند و محبوب باشد. حضار باید وقتی از محل سخنرانی خارج می شوند خود را تکان بدهند و از کیفیت بالای عملکرد سخنران حیران باشند و دوباره مشتاق باشند به صحبت های سخنران گوش بدهند. 

 

بر اساس گزارش خبرنگار ما، کتاب «از کارمندی به مدیریت» با عنوان فرعی «نخستین راهنمای جامع قوانین پیشرفت شغلی در ایران» نیز از سوی همین ناشر و به همت شهرام فخار (بنیانگذار رستوران های زنجیره ای پدر خوب) و رضا یادگاری(دبیر بنیاد سخنرانان حرفه ای ایران) روانه بازار نشر شده است.
در این کتاب 83 قانون برای مطالعه و پیشرفت شغلی ارائه شده که «هرگز درجا نزنید، کار خود را مهم جلوه دهید، از کاری که می کنید لذت ببرید، جذاب باشید، محکم دست بدهید، لبخند را ترویج دهید، به ظاهر خود برسید، بدانید در طولانی مدت چه می خواهید، نظام ترفیع را مطالعه کنید، یک شنونده خوب باشید، شایعه پراکنی نکنید، از دیگران طرفداری کنید، قبل از صحبت کردن، فکر کنید، هیچگاه صراحتا با دیگران مخالفت نکنید، رقیب و تهدیدات شغلی را شناسایی کنید، خودتان را بیرون نریزید، بین معنویت و کار خود پلی ایجاد کنید و...» از جمله قوانین درج شده در این کتاب خواندنی است.

 

شایان ذکر است، این ناشر با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، مجموعه خواندنی درباره این کارآفرینان کشورمان منتشر کرده است: «بنیانگذار شرکت بهروز، بنیانگذار ایران خودرو، مدیر سایت ebay.com، بنیانگذار گلبافت، موسس شرکت خودکار بیک، بنیانگذار امرسان، بنیانگذار گروه صنایع غذایی مهرام، بنیانگذار فرش عظیم زاده، بنیانگذار مجله موفقیت، بنیانگذارکانون فرهنگی آموزش، بنیانگذار رستورانهای زنجیره ای پدر خوب و...»

 

 

ساکنان تهران برای تهیه این دو کتاب و سایر آثار این مجموعه  کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند. 6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • !!!!! IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    1 0
    سخنرانی خوبه بشرط آنکه حرفی برای گفتن داشته باشید !!! در ضمن به گوش و اعصاب مخاطب رحم کنید!!!