این کتاب مجموعه 37 داستان کوتاه و خیلی کوتاه طنز سورئال و فانتزی از چهره‌های مشهوری چون کافکا، مارکس، تربر و... است که تنها دلیل هم‌نشینی‌شان در این کتاب نگاه طنز به دنیای پیرامون، ادبیات و برخی داستان‌های مشهور جهانی است.

به گزارش خبرآنلاین، «الفبای تقلب» مجموعه‌ای از 37 داستان کوتاه طنز در فضاهای سوررئال، فانتزی و گروتسک است از نویسندگانی نامداری چون جیمز تربر، کافکا، دانیل خارمس، گروچر مارکس، دورتی پارکر، استر کلیز، فرناندو سورنتینو، ارسولا ویلیس جونز، ویرجیلو پینه را لی یرا، و هورا شیو کوئیروگا که با ترجمه حسین یعقوبی از سوی انتشارات مروارید به بازار نشر عرضه شده است. در ابتدای هر قسمت از کتاب نام نویسنده و بیوگرافی مختصری از او آمده و بعد هم چند داستان کوتاه از همان نویسنده نوشته شده. در پشت جلد کتاب آمده است: «در این کتاب می خوانید: گوسفندهایی که برای جاسوسی به گرگ آباد می روند، جغد فرزانه ای که با رهبری غلطش یک گله حیوان را به زیر چرخ های یک تریلی هدایت می کند، نویسنده ای که نمی داند چطور از شر جنازه پیرزنی که مدام زنده می شود خلاص شود، ستاره ای که بعد از یک آخرالزمان هسته ای تنها دغدغه حفظ شهرتش را دارد، دختر زشتی که به یک سبدساز سفارش ساخت یک شوهر حصیری می دهد و ...


در بخشی از داستان «دخترک و گرگ بد گنده» اثری از جیمز تربر می خوانیم:
«یک روز بعد از ظهر گرگ بد گنده طبق عادت همیشگی اش پشت درختی در جنگل کمین کرده بود تا دخترک معصومی که یک سبد غذا برای مادربزرگش می برد از راه برسد. سرانجام یک دختر کوچک که سبدی پر از غذا در دستش بود از راه رسید. گرگ پرسید:
-دختر جون اون سبد غذا رو داری می بری واسه ننه جونت؟
دختر جواب مثبت داد و گرگ آدرس دقیق به اضافه کروکی کلبه مادربزرگ را از دختر گرفت و از یک راه میانبر خودش را به سرعت به آن جا رساند. وقتی دخترک وارد کلبه مادربزرگش شد متوجه شد که یک نفر با شبکلاه و لباس خواب بلند داخل تخت دراز کشیده. دخترک در فاصله بیست و پنج فوتی تخت فهمید کسی که روی تخت دراز کشیده مادربزرگش نیست٬ بلکه گرگ بد گنده است -چون حتی با شبکلاه و لباس خواب بلند هم٬ گرگ همان قدر شبیه مادربزرگ بود که شیر کمپانی مترو گلدوین مایر به کالوین کولیج شباهت داشت- دخترک معطلش نکرد و اسلحه کمری اتوماتیکی را که همیشه کنار قرص های نان و داخل سبد می گذاشت بیرون کشید و با شلیک چند گلوله کار گرگ را تمام کرد.
نتیجه اخلاقی: فریفتن دخترکان امروزی به سادگی و راحتی روزگار خوش گذشته نیست.»


ساکنان تهران برای تهیه این دو کتاب و سایر آثار این مجموعه کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =