رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نظام اسلامی و ساختار آن مورد حمایت و علاقه مردم است.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: اگر انتقاد و ایرادی ابراز می‌شود، برای رفع مشکلات و اصلاح برخی سوءمدیریت‌هاست.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیان راهکارهای خروج از معضلات و مشکلات کنونی کشور، به وفاداری و عشق اکثریت مردم به اسلام و نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر نیز اگر مردم، صداقت، تدبیر و سلامت را به صورت عملی و نه شعاری در عرصه‌های مهم مدیریت و تصمیم‌گیری ببینند، در برابر دشمنان خارجی همواره پشتیبان و همراه نظام خواهند بود.

عضو مجلس خبرگان روش و سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصوم(علیهم‌السلام) به خصوص حضرت علی(ع) را نصب‌العین امام راحل و مبارزان انقلاب اسلامی خواند و گفت: حضرت امام(ره) همواره بر حضور مردم تکیه داشته و تأکید همیشگی ایشان توجه به خواست مردم و لزوم همراهی و همدلی آنان با مسئولان نظام اسلامی بوده است.
وی افزود : همه می‌دانند که پیروزی انقلاب مرهون حضور وسیع مردم و تداوم آن با آراء اکثریت قاطع، پیروزی در جنگ و سازندگی، در سایه حمایت بی‌دریغ مردم به دست آمده است.
هاشمی رفسنجانی برخی برداشت‌های منفی از وحدت ملی را ناشی از سوءبرداشت و یا اغراض سیاسی و جناحی دانست و گفت: استفاده از همه ظرفیت‌های نظام و دلسوزان کشور به منظور ایجاد وحدت و همدلی همواره مورد تأکید و اهتمام امام راحل(ره) و رهبری معظم انقلاب بوده است.
هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: دروغ، تهمت، شایعه‌سازی و بداخلاقی‌های سیاسی و ریاکاری جناحی به اخلاقیات و باورهای مردم صدمه زده است که باید برای اصلاح آن اقدام شود.

 

 

 

وی آزمایش ملت‌ها و مسئولان را سنت خدشه‌ناپذیر الهی خواند و با بیان این‌که همه ما همواره در معرض این امتحان و آزمایش‌ها قرار داریم، برهه کنونی انقلاب و نظام اسلامی را حساس‌ترین دوره و مهمترین امتحان برای مردم و مسئولان خواند و تصریح کرد: همه باید با درایت و هوشیاری و با در نظر گرفتن مصالح مردم و نظام، تصمیماتی عقلانی و مدبرانه بگیرند تا در این آزمایش الهی مغموم و سرافکنده نشویم.
هاشمی رفسنجانی به هدف مبارزان دوران انقلاب اسلامی و امام راحل از مبارزه با رژیم طاغوت اشاره کرد و اسلام و برپایی احکام، اعتقادات و اخلاقیات این دین پویا با تفسیری رحمانی و رئوفانه را هدف اصلی انقلاب اسلامی خواند و افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی و مبارزان و علما از ابتدا تصویر و تفسیری مشخص از اسلام و نظام اسلامی در ذهن داشتند و براساس همین تفسیر به مبارزه پرداختند، به گونه‌ای که پس از مدتی کسانی که با این دیدگاه امام از مبارزه موافقت نداشتند، راه خود را جدا و مبارزه را کنار گذاشتند.
وی الگوسازی از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را هدف نهایی انقلاب و نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: قرار بر این بود که به گونه‌ای احکام، اعتقادات و اخلاقیات اسلام و تشیّع را به اجرا درآوریم که سایر ملت‌های مسلمان و در بند شیفته این مکتب شده و خود بندهای استبداد و ظلم و تحجر را از دست و پای خود بگسلند و به آزادی برسند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی ناکارآمدی‌ها و نابسامانی‌ها، سوره نصر را شاهد سخن خود گرفت و تصریح کرد: خداوند فتح و نصرت را در سایه پیوستن توده های مردم به هم دانست و تداوم آن را انجام عبادات و حمد و تسبیح خدا و نبودن انحراف و لغزش وعده داده و استغفار را وسیله جلوگیری از لغزش و انحراف خوانده که باید همواره آن را مدنظر داشته باشیم.
هاشمی رفسنجانی با توجه به این‌که مبنای حکومت درمکتب اهل بیت، شرع الهی و براساس رضایت مردم است، خواست و حضور مردم در صحنه و میدان را یک اصل اساسی در تشکیل حکومت اسلامی خواند و با اشاره به چگونگی به خلافت رسیدن امیرمؤمنان علی(ع) گفت: مولای متقیان(ع) اگرچه بعد از رحلت رسول اکرم(ص) محق‌ترین فرد برای جانشینی و خلافت پیامبر اکرم(ص) بود، اما تنها زمانی به این مسئولیت رسید که اکثریت مردم مشتاقانه از ایشان خواستند تا حکومت را برعهده بگیرد و این روش همان خواست و توصیه رسول گرامی اسلام در واپسین روزهای عمر پربرکتشان به حضرت علی(ع) بود.

هاشمی رفسنجانی به عرصه حساس بین‌المللی و سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: قدرت‌های استکباری همواره منافع خود را در سایر کشور جستجو می‌کنند و دلشان به حال ملت‌ها نسوخته و در حال حاضر نیز با اعمال تحریم‌های شدید و ناجوانمردانه می‌خواهند کاری را که با جنگ نمی‌توانند پیش ببرند با فشارهای همه‌جانبه خارجی و بعضاً داخلی به سرانجام برسانند و ملت و مردم ایران را تسلیم خواسته‌های زورگویانه خود کنند.

 

وی افزود: در این عرصه تدبیر، هوشمندی و جلوگیری از تنش و نیز در پیش گرفتن تصمیمات مدبرانه و منطقی ما را به ساحل امن خواهد رساند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هسی IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    82 8
    آقآی رفسنجانی باهمه ارادتی که به شما دارم ، آیا فکر نمی کنید توصیه های شما تکراریست ؟ وقت آن رسیده که به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام راهکارهای عملیاتی پیشنهاد دهید. همه مردم ومسیولین دلسوز واقعی متوجه مشکلات شده اند ولی چاره چیست وچه باید کرد؟
    • احمد IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      157 3
      مگه به نصایح شون گوش میدن یا از تجربه شون استفاده میکنن که راهکار بده؟ ظاهرا نمی دونین برای تخریب ایشون بین ...... مسابقه هست!!!! در کشورهای دیگه از تجربیات همدیگه استفاده میکنن اما اینجا!!!!!
    • مهران IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      3 4
      آقای احمد آقا ! فکر می کنید با سوابقی که از هاشمی و خانواده شون تو اذهان ملت ثبت شده و البته دفاع و یا حداقل سکوت ایشون نسبت به این موضوع ، دیگه جایی برای خودشون گذاشتند تا پیشنهاد و راهکارشون قابلیت اجرایی و ارزش گذاری داشته باشه ...متاسفانه اونوقت که باید دلسوزی واقعی خودشون نسبت به انقلاب رو نشون بدن این کار رو نکردند و اون اعتماد و اعتمادسازی که ازش دارند دم می زنند خودشون در اصل خراب کرده اند...
  • بدون نام FR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    با این که بسیاری از مشلات از خود هاشمی است اما او را می شناسیم، می دانیم از کجا آمده، ریشه و کارنامه اش را می دانیم، ما از کسانی می ترسیم که نمی دانیم از کجا آمده اند و دنبال چه هستند.
  • سروش میرزا US ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    درودبربزرگ مردتاریخ انقلاب که باتدبیر وکیاست خودایران عزیز راازبحرانهای بزرگ بسلامت عبور داده،قطعا باشرکت شما همه مردم دلسوز از هرطیف وجناح به شمارای خواهندداد!!
    • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      5 165
      جناب میرزا لطفا از طرف خودتان رای بدهید نه از طرف همه مردم !!!
    • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      2 4
      جناب سروش ! اینطور که شما تعریف کرده اید مطمئن باشید خود آقای هاشمی هم باور نمی کنند چه برسد به خوانندگان...
  • شهرام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    با سلام . سخنان روشن ووحدت انگيزي فرمودند . ترا خدا گوش شنوا داشته باشيد اقايان اين مبارز و همراه امام حداقل دو دهه بيشتر از شما ها با امام همراه بوده. به گفته حضرت علي ( وقتي گرسنگي و فقر از دري وارد شد از ان يكي در دين و ايمان خارج ميشود ) حال خود دانيد . دشمن هم اين را ميخواهد . باز هم اقاي رفسنجاني اينده را براي شما رسم كرد درود بر امام راحل و ياران صدق ايشان
    • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      6 204
      جناب شهرام سخنان وحدت انگیز باید در بحبوحه فتنه بیان شود . با این سخنان ما خیلی متحد شدیم فتنه 88 را فراموش کردیم نامه تهدید امیز بدون سلام و والسلام را فراموش کردیم , اشوبهای خیابانی و ریختن خون جوانان این مملکت را فراموش کردیم , خنده های کریه ابرجنایتکاران غربی را فراموش کردیم , ناله های جگر سوز مقام معظم رهبری در نماز جمعه سال 88 را فراموش کردیم و......
  • has IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    حیف که کسی نیست نصیحتهای شما را گوش کند احسنت بر وقار وشکیباهی شما
    • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      4 21
      پس شما چیکاره اید؟
  • بدون نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    کشورهم پدر میخواد(رهبری) هم برادر بزرگ (جنابعالی) کمک کنید مشکلاتی که برای مردم بیچاره!!!ولی طرفدار نظام وحامی حکومت وایران عزیز حل بشه !!
  • بدون نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    183 3
    واقعا آقاي هاشمي انسان جالبي هستند با همه توهين هايي که درطول اين چندسال به ايشان شده اگه هر کس ديگه اي بود مسلما براي هميشه خانه نشيني اختيار ميکرد
  • مهدی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    هاشمی هاشمی خدا نگهدارتو
    • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      30 2
      من کاری به شعار های شما ندارم ولی این امار مثبت هات منو کشته
  • کاوه EU ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    108 1
    مردمی که همیشه پای نظام وارمانهای انقلاب ایستاده اند ودر تمام صحنه ها پشتیبان مسئولین بوده اند شایسته این همه بدبختی وفلاکت نیستند.بخدا این ملت را باید ستود پس می طلبد تا بهترین ها در راس حرم قرار گیرند وآنهایی که شایستگی بیشتری دارند درمسند حکومت داری بنشینند.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    5 45
    جناب هاشمی اینکه گفته اید " نظام اسلامی و ساختار آن مورد حمایت و علاقه مردم است" که از بدیهیات است که اگر اینگونه نبود حماسه 9 دی و در هم کوبدن فتنه 88 پیش نمی امد . همچنین جنابعالی چندمین بار است که از رضایت مردم بعنوان یک اصل اساسی در تشکیل حکومت اسلامیرا یاد اوری میکنید که این مورد هم از بدیهیات حکومت اسلامی است که در مورد کشورمان گواه ان رای حد اکثری مردم به نظام جمهوری اسلامی در ابتدا و دفاع جانانه ملت در عرصه های نبردو مقابله با توطئه های دشمنان و شرکت چشمگیر مردم در عرصه های مختلف اجتماعی و حضور گسترده در انتخابات های مختلف تا کنون است. حال سوال اینجاست که یاداوری مکرر موارد فوق درسالهای اخیر که نقش شما در عرصه قدرت کم رنگ شده با چه نیتی است؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    درود بر هاشمی که با آگاهی عمل میکند اجرتان با خدا
    • محمد IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      2 294
      آگـــــــــــــــــــــــاهی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      0 0
      آقای بدون نام ! این که گفتید تعریف بود یا.......! آخه همه می دونند که آقای هاشمی لااقل تو اذهان مردم یه اشتباهاتی کرده اند ....! هیچ کس هم منکر نیست ...گل بی عیب هم خداست...