۰ نفر
۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵

فارس نوشت:

دمشق در نامه‌ای به شورای امنیت تاکید کرد که عدم محکومیت اولین انفجار در روز اول آتش‌بس موجب تشویق تروریست‌ها به ادامه جنایاتشان شد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: خودداری شورای امنیت از محکومیت انفجاری که در منطقه «دف الشوک» رخ داد، موجب تشویق تروریست‌ها به ادامه جنایاتشان علیه مردم سوریه شد.

در انفجار یک دستگاه خودرو بمب‌گذاری شده در منطقه دف الشوک در جنوب دمشق 5 نفر کشته و 32 نفر دیگر زخمی شدند.

تلویزیون سوریه این حمله را «نقض آشکار توقف اقدامات نظامی اعلام شده از سوی ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح به مناسبت عید قربان» توصیف کرد.

پس از این انفجار در سه روز گذشته چند انفجار دیگر در مناطق مختلف سوریه رخ داد، افزون بر دو انفجاری که روز گذشته (دوشنبه) روی داد که بر اساس اعلام تلویزیون سوریه تنها در یکی از آنها 11 شهروند سوری کشته شدند.

وزارت خارجه سوریه در نامه‌های خود تاکید کرده است: خودداری برخی کشورهای غربی و آمریکا از محکوم کردن این اقدامات تروریستی در شورای امنیت که جان ده‌ها شهروند سوری از جمله کودکان و زنان را در سوریه گرفته، نمی‌تواند هیچ توضیح و تفسیری داشته باشد، جز اینکه آنها حامی اقدامات تروریستی و عاملان آن هستند.

وزارت خارجه سوریه از کشورهای عضو شورای امنیت و اعضای سازمان ملل متحد خواسته است، اقدامات تروریستی را محکوم کنند که عاملان آن و حامیان و سرمایه‌گذاران آنها و کسانی که برای آنها سلاح ارسال می‌کنند، تلاش دارند، به وسیله آن سوریه را به ویرانی بکشانند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254817

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =