این سه فاکتور موفقیتهای مدیر ارشد آی تی را در یک سازمان تضمین می کند.

از زمانی که مدیران ارشد آی تی (CIO) درباره اندازه و حجم دیتاسنتر سازمان خود سخن سرایی می کردند، مدتهاست گذشته و منابع زائد به کنار زده شده و اکنون موفقیتهای این نوع مدیران تحت سه عامل قرار گرفته است.
همانطور که میدانید عمر یک مدیر در اداره آی تی یک سازمان بین 4 تا 5 سال است و باید در حداقل زمان با بودجه کم موفق شود.
برای یک مدیر اجرایی (CEO) جهت داشتن آی تی بهتر در سازمان، کسب سریع آن با کمترین هزینه است و بر این اساس چالش پیش روی مدیر ارشد آی تی ، با توجه، به سه فاکتور زیر ملموس تر می گردد:
1-      به حداقل رساندن ریسک تا هدف غایی آن یعنی حذف ریسک
2-      توسعه چرخه بازه زمانی در جهت توسعه آی تی
3-      کاهش هزینه ها
 
البته این سه مرحله  اسیر توابعی مانند چگونگی بهترقرار گرفتن آی تی در خدمت بیزینس، ایجاد اطمینان فنی و موثر تر کردن آی تی برای بیزینس قرار گرفته، ولی در نهایت در زیرمجموعه یکی از سه فاکتورگفته شده جای داده می شود.
اما در گام نخست و در مرحله حذف ریسک از محیط آی تی باید به این نکات توجه کرد:
·         تاثیر دوره های رکود بر درآمد
·         تاثیر کاهش پرفورمنس بر درآمد
·         تاثیر بر ارزش نام تجاری
 

 

اما گام دوم توسعه بازه زمانی چرخه به سوی اصالت یافتن آی تی:
با درک کسب و کار مشترک، میراث آی تی بسیار کند آزاد می شود (چرخه توسعه آی تی و حرکت از سیستم قدیمی به سمت مطلوب در آی تی، کند پیش می رود)
یافتن راه حل مناسب برای فشار آوردن به این چرخه جهت تسریع در رسیدن به هدف (و البته بدون خطر) تسریع در اموری چون مجازی سازی و تثبیت آن امور، ایجاد بازنشاطی در پروژه ها، اپلیکیشن و سرویس های جدی و تاسیس کلود خصوصی؛ می باشد.
 
آخرین و روشن ترین گام کاهش هزینه هاست که بزرگترین چالش محسوب می شود بویژه زمانی که مدیر اجرایی جدید با استراتژی جدید آی تی، قصد سرمایه گذاری های بزرگ را داشته باشد.
بیزینس در همین جا تشخیص خواهد داد که در زمان تصدی گری مدیر، هزینه های کلی همزمان با کپکس و اوپکس (capex and opex) کاهش داشته است یا خیر. (کپکس هزینه کردن است برای افزایش دارایی های فیزیکی مانند تجهیزات و اموال و ساختمانهای صنعتی صورت می گیرد و اوپکس هزینه های جاری برای یک محصول در حال تولید یا بیزینس در حال انجام و یا برای یک سیستم در حال اجراست)
در همین رابطه مدیر ارشد آی تی  باید به خاطر داشته باشد که خرید تکنولوژی از فروشنده ای متفاوت از قبل، به نگرانی ها برای حل مشکلات کسب و کار موجود دامن می زند.
زمان به رخ کشیدن دیتاسنترها بعنوان فن اوری های جدید بدست آمده برای مدیران ارشد آی تی گذشته و به جای آن ساده سازی، استاندارد سازی و تثبیت جای آنرا گرفته است و به همین خاطر مفهوم زیرساختهای همگرا کلید موفقیت برای مدیر ارشد آی تی شده است. پس زیرساخت موفق مدیر ارشد آی تی موفق را نیز بدنبال خود خواهد داشت.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فعال آی تی IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    6 0
    فاکتور مهم چهارم اینه که :در کشوری زندگی کنی که کامپیوتر رو یک کالای لوکس تلقی نکنن