۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰

واحد مرکزی خبر نوشت:

رسوایی های دنباله داری که چهره برخی از بلند پایه ترین مقامات ارتش آمریکا را خدشه دار کرده است همچنان ادامه دارد.
لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا، روز سه شنبه اعلام کرد ویلیام وارد، ژنرال چهارستاره ارتش را به علت رسوایی مالی تنزل درجه خواهد داد و یکی از ستاره های او را پس خواهد گرفت.
ژنرال ویلیام وارد که در گذشته فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در قاره آفریقا، بوده است و به زودی بازنشسته خواهد شد، به علت سومدیریت سرمایه های عمومی مجازات خواهد شد.
وزیر دفاع آمریکا که به استرالیا سفر کرده است، اعلام کرد ژنرال ویلیام وارد اموال عمومی را حیف و میل کرده است و باید به این خاطر مجازات شود.
تنزل مقام این مسئول بلند پایه نظامی آمریکا در حالی اتفاق می افتد که داستان سیاه رسوایی ژنرالهای آمریکایی هیاهوی زیادی در داخل این کشور و حتی در عرصه بین المللی به راه انداخته است. دیوید پترائوس عالی ترین مقام نظامی آمریکایی بود که در پی اذعان به روابط نامشروع با یک زن، مجبور شد از سمت خود در راس سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، کناره گیری کند. ژنرال جان الن نیز که فرماندهی نیروهای آمریکایی و متحدان این کشور را در افغانستان بر عهده دارد، در این رسوایی دخیل بوده است.
تحقیقاتی که دایره بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره ژنرال ویلیام وارد انجام داده است، نشان می دهد که این مقام نظامی آمریکا در موارد متعددی از هواپیماهای ارتش استفاده نابجا کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از برث، شاید این ژنرال آمریکایی در چارچوب این تحقیق به پرداخت جریمه ای معادل هشتاد و دو هزار دلار محکوم شود.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان US ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    5 0
    بهش بگید غصه زیاد نخوره...بره ایران تا دلش بخواد ما از این جور ادمها داریم با رقمهای متفاوت...اصلا اگه دوست داشت میتونهبره اونجا محاکمه بشه