دبیر جایزه جلال آل‌احمد می‌گوید که گران شدن سکه هیچ تاثیری در برگزیده نداشتن این جایزه ندارد.

زینب کاظم خواه: پنجمین جایزه جلال آل احمد عصر دیروز اول آذر همزمان با سالروز تولد جلال آل احمد برگزار شد، جایزه‌ای که در طول پنج دوره برپایی‌اش تنها دو نویسنده توانسته‌اند 110 سکه  آن را از آن خود کنند.
علی شجاعی صائین مدیر عامل خانه کتاب  در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره برگزیده نداشتن این دوره جایزه جلال آل احمد گفت:«یا داوران ما سخت‌گیر هستند یا کتاب‌ها آن معیارهای لازم را از نظر داوران ما کسب نمی‌کند؛ وگرنه شرایط امسال نیز مانند سال گذشته است و اگر کاری میانگین نود تا صد را کسب کند؛ برگزیده می‌شود. و اگر برگزیده نداشته باشیم کاری که میانگین هشتاد را کسب کند شایسته تقدیر شناخته خواهد شد.»
او تاکید دارد: «اگر در این دوره‌ها تنها دو بار برگزیده وجود داشته از سمت ما بخلی صورت نگرفته، هیات داوران و هیات علمی باید گزارش بدهند، این دوره هم هر گزارشی دادند مثل دوره‌های قبل ملاک عمل ما بوده است.»
امسال گرانی سکه شائبه‌هایی را در ندادن 110 سکه به وجود آورد و گفته شد که ممکن است این موضوع باعث شود که امسال نیز جایزه برگزیده‌ای نداشته باشد، شجاعی صائین درباره این موضوع یادآور شد:«خوشبختانه گرانی سکه تاثیری نداشته است. این را با قاطعیت اعلام می‌کنم که ما حتی با یک داور درباره این موضوع صحبت نداشتیم. آن‌ها استقلال خود را دارند و رای خود را دارند و ما دخالتی در این رای نداریم.»
از سوی دیگر چندی پیش اعلام شد که وزارت ارشاد برای برگزاری جایزه‌های این وزارتخانه با مشکل بودجه مواجه است، دبیر جایزه‌های ارشاد درباره تاثیر کمبود بودجه در این جایزه‌ها گفت:«مشکل مالی چیزی است که امسال مملکت و از جمله وزارت ارشاد هم دارد. ما خودمان به عنوان خانه کتاب هم این مشکل را داریم؛ ولی وزیر و آقای اسماعیلی مصمم هستند که بودجه جوایز را بر اساس گزارش‌های هیات داوران تامین کنند و تا امروز هم تامین کرده‌اند. تا امروز نشده که بگوییم، کتابی برگزیده هست، ولی بودجه نیست و یا سکه گران شده است در نتیجه جایزه را به کسی ندهیم.»
او یادآور شد: «نه ما از داوران خواسته‌ایم برگزیده اعلام نکنند و نه دواران چنین مسائلی را لحاظ کرده‌اند. روال امسال نشان می‌دهد که نسبت به سال‌های قبل مشلکی نداشتیم و به همان میزان سال‌های قبل تقدیری داشته‌ایم.»

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =