سخنگوی وزارت خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی، در بیانیه​های جداگانه​ای نسبت به فتنه‌های حامیان غربی رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش خبرآنلاين، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در زمینه درخواست ترکیه از ناتو برای استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز آن کشور با سوریه گفت: این موضوع نه تنها کمکی به حل مساله سوریه نمی‌کند بلکه موجب سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن اوضاع نیز می‌شود.
رامین مهمان‌پرست اظهار کرد: اصرار بر حل موضوع سوریه از طریق نظامی، از علل اصلی افزایش تشنج و تهدیدات در منطقه می‌باشد و مناسب است که همه کشورها، به ویژه کشورهای موثر در تحولات سوریه، به دنبال یافتن راه حل سیاسی برای بحران‌های منطقه‌ای باشند.
وی با توجه به تردید در نیات صادقانه کشورهای غربی نسبت به تحولات منطقه و اولویت داشتن امنیت رژیم صهیونیستی برای آن‌ها، از کشورهای منطقه خواست تا نسبت به فتنه‌ها و اهداف حامیان غربی رژیم صهیونیستی، با دقت و هوشیاری برخورد کنند.
همچنين در پی شکست رژیم غاصب صهیونیستی از مقاومت فلسطین دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.
سعيد جلیلی در این بیانیه با تبریک پیروزی مقاومت افزود: این‌که رژیم صهیونیستی پس از شکست در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه، اینک پس از 8 روز شکست را می‌پذیرد از یک سو ضعف روزافزون این رژیم و حامیان غربی آن و از سوی دیگر افزایش روزافزون قدرت مقاومت را نشان می‌دهد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته با افتخار و صلابت به پشتیبانی از مقاومت ادامه می‌دهد و به آمریکا و دیگر حامیان غربی رژیم صهیونیستی درباره ادامه حمایت از جنایات این رژیم هشدار می‌دهد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در این بیانیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از دولت‌های اسلامی می‌خواهد همگام با خواست امت اسلام با اتخاذ مواضع صریح و اقدام‌های مؤثر در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین سهم شایسته خود را در آزادیِ قدس شریف ایفاء نمایند.
در این بیانیه تاکید شد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریکِ این موفقیت به مردم مظلوم فلسطین از تمام گروه‌های مقاومت می‌خواهد با همبستگی و تکیه بر مقاومت به عنوان تنها راه حل آزادی فلسطین با هوشمندی و اقتدار مطالبات مردم فلسطین را پیگیری نمایند.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    5 5
    مرگ بر ظلم و استکبار جهانی امریکا و اسراییل و حامیان آن تا اخرین نفس همچون سرومان حسین (ع) با ظلم و فساد مبارزه خواهیم کرد هیهات من الذله
  • بدون نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    4 7
    ما می توانیم شما می توانید انها می توانند رژیم اشغالگر قدس را نابود کنند چونکه ما امریکا را زیر پا گذاشته ایم
  • نیک آیین IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 4
    امروز میتوانیم ادعا کنیم که ما آمریکا و سایر ابر قدرتها را زیر پا گذاشته ایم و جهانیان از قدرت روز افزونمان آگاه شده اند البته بجز مزدوران داخلی که همیشه سعی در کوچک شمردن خود دارند!!