کمپانی اچ پی در پاسخ به سوال کمیته تبادل و امنیت امریکا اعلام کرد اگر محصولات اچ پی به سوریه و ایران فروخته شده، کار شرکای این کمپانی است و آنها دخالتی در این موضوع نداشته اند.

بدنبال انتشار اخباری مبنی بر دور زدن تحریم های امریکا توسط شرکت اچ پی، این شرکت در جوابیه ای به اداره مسوول تبادل و امنیت (www.sec.gov) ضمن تکذیب ابن موضوع گفت شاید کمپانی هایی که با اچ پی کار می کنند، دست به این کار زده باشند.
این کمیته پیشتر در نامه ای به اچ پی از فروخته شدن محصولات این شرکت به سوریه و ایران که مشمول تحریم های های تک هستند، خبر داده و از این شرکت توضیح خواسته بود. اچ پی در مورد کمپانی ایتالیایی Area ApA نیز نوشته کمپانی ایتالیایی بدون اجازه محصولات اچ پی را به سوریه داده و به همین خاطر قرارداد شراکت اچ پی با کمپانی ایتالیایی در آوریل به پایان رسیده است. اچ پی همچنین در این نامه نوشته در اوایل 2009 به شرکای خود گفته که هر نوع فروش پرینتر و خدمات مربوط به آنرا به ایران متوقف کنند و اگر چیزی فروخته شده باشد، بدون اجازه اچ پی بوده است.
اخیرا رویترز از ارسال محصولات های تک امریکایی به ایران از طریق شرکت چینی ZTE‌ خبر داده بود.بر این اساس سیسکو بعد از این موضع ارتباط خود را با شرکت چینی بهم زد.
کمیته تبادل و امنیت همچنین از شرکت اچ پی در مورد رابطه کمپانی EDS که جزیی از اچ پی شده و به ایران و سوریه سرویس داده است را نیز پرسیده است.
اچ پی بعد از افت فروش جهانی و افت اعتبار شرکت حسابرسی انگلیسی را متهم کرده که با دادن آمار غلط باعث شده کمپانی لنوو را شماره یک فروشنده های پی سی و محصولات آی تی معرفی کند و این موضوع نیز می تواند فشار بیشتری را به اچ پی که از نظر مالی در مضیقه است، وارد کند.
منبع: آسیا وان
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    45 3
    چقدر محبوبیم ما....
  • بدون نام US ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    2 9
    البته بر طبق قانون وزارت خزانه داری شرکتهای اینترنتی آمریکایی قادر به ارائه سرویس ( وب ، میل ، ثبت و آپدیت ) به کاربران ایرانی هستن . بر همین اساس شرکتهای میکروسافت ، وب روت ، گوگل ، یاهو ، آمازون ، اچ پی ، دل - سیمانتک و دهها شرکت دیگه هم سایتهاشون قابل مشاهده برای کاربران ایرانی است و هم اینکه محصولات نرم افزاریشون رو به دلخواه می تونن در ایران آپدیت کنن . این مسئله باعث شده به شرکتهای روسی و چینی که محصولاتشون کیفیت بسیار پایینی داره و با حیله و نیرنگ اقدام به فروش محصولات و سرویس می کردن فشار زیادی وارد بشه .
  • وحید IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    6 2
    منو این همه خوشبختی محاله