معاون وزیر صنعت گفت: در حال حاضر به 7 شرکت مجوز حضور در بازاریابی شبکه ای داده شده است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت توجه به روش های نوین در نظام توزیع بر گسترش و توسعه بازاریابی شبکه ای و نهادیه کردن و فرهنگ سازی این موضوع در کشور تاکیدکرد.
به گزارش خبرآنلاین؛‌ « حسن رادمرد» در نشست خبری با محوریت قرار دادن اجرای طرح بازاریابی شبکه ای در کشور افزود: شکل گیری این طرح از سال 1388بر اساس ابلاغ مصوبه ای بدین منظور آغاز شد چرا که اجرای طرح بازاریابی شبکه ای به عنوان یکی از مدل های نوین شبکه توزیع در بسیاری از کشورها به اجرا درآمده است وآثار خوبی را به همراه داشته است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به 7 شرکت مجوز حضور در بازاریابی شبکه ای داده شده است تصریح کرد: فرایند توزیع کالاهای این شرکتها در یک چارچوب مناسب و دور از شائبه شرکتهای هرمی در حال رصد و پیگیری است.
به گفته رادمرد؛ لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، لوازم خانگی،‌مصنوعات طلا صنایع دستی،‌ و برخی مواد انرژی زای نو از جمله کالاهای ارائه شده دراین طرح است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بر عملکرد این شرکتها کنترلهای لازم انجام شده که همواره ادامه خواهد داشت افزود: نظارتها و حساسیتهای ویژه ای در زمینه عملکرد این شرکتها اعمال می‌شود تا به دور از هرگونه سوء استفاده به فعالیت بپردازند به طوری که نظارت بر گردش مالی شرکت،‌ صلاحیت ساختار و نحوه فروش کالاها مورد وثوق قرار گیرد و مصرف کنندگان به راحتی بتوانند نسبت به خرید کالاهای خود اقدام کنند.
وی همچنین،‌ به 65 درخواست واصله دیگرکه برای پیوستن به این شبکه به دبیرخانه این طرح ارسال شده است اشاره کرد و افزود: مراحل نهایی برای 4 شرکت دیگر به منظور گرفتن مجوز در دستور کار قرار گرفته است.
رادمرد در ادامه سخنان خود اجرای این شیوه از نظام توزیع کالاها را در کشورهای مختلف دنیا مرسوم دانست و گفت: برای پیاده سازی این نظام در کشور نیازمند فرهنگ سازی لازم هستیم به گونه ای که توجه به استقبال تجار و بازرگانان در آینده نزدیک می توانیم شاهد جایگزینی بازاریابی شبکه ای به جای نظام های توزیع سنتی در کشور باشیم .
وی به برخی مزایا استفاده از این مدل جدید توزیع و فروش کالا در کشور اشاره کرد و گفت: فروش بی واسطه کالا از تولیدکننده به مصرف کننده، داشتن ضمانت های لازم برای سلامت و صحت کالا با دریافت کد شبنم،‌ برچسب اصالت کالا و ایران کد همچنین تخفیف 8درصدی کالاهای عرضه شده دراین سیستم به جای روش های سنتی از مواردی است که انگیزه لازم را برای مصرف کننده ایجاد می‌کند.
رادمرد در ادامه با بیان اینکه اصلاح نظام توزیع بعد از هدفمندسازی یارانه ها با سرعت بیشتری پیش رفت و مطالعات گسترده تری در این زمینه انجام شد اظهار کرد: اجرای این طرح علاوه بر مزایای ذکر شده رونق تازه ای را به فضای کسب وکار خواهد بخشید به گونه ای که پیش بینی می‌شود با بسط و توسعه این طرح بین 50 تا 70 هزار شغل در بحث بازاریابی ایجاد کند.
وی همچنین به عوامل بازدارنده و نظارتهای قانونی این طرح نیز اشاره کرد و گفت: دستگاههای ذیربط تمامی فاکتورهای لازم را برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده از این طرح لحاظ کرده و معیارها،‌ شرایط و ضوابط و مقررات خاصی را تدوین کرده که پس از بررسی عملکرد و وضعیت شرکتها به صدور مجوز اقدام می‌کنند.
به گفته رادمرد هرگونه تخلف یا سهل انگاری دراین راستا با برخورد قاطعانه مراجع قانونی روبرو خواهد شد و تا کنون موردی مبنی بر تخلف این شرکتها گزارش نشده است.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ در ادامه ساماندهی نظام قیمتی کالاها را یکی دیگر از تاثیراتی ذکر کرد که اجرای این طرح به دنبال خواهد داشت چرا که کنترل و نظارت مستقیم بر روی کالاها اعمال می‌شود.
وی هدف اصلی در حوزه تجارت بازاریابی شبکه ای را در آینده، علاوه بر مهار و جلوگیری از افسار گسیختگی قیمتها،‌مدیریت مناسب توزیع کالا همراه با ‌ کاهش هزینه‌ها و عرضه بی واسطه کالاها بین تولیدکننده و مصرف کننده عنوان کرد.
رادمرد، ‌ همچنین شناسایی شرکتهای سالم در زمینه بازار یابی شبکه ای و کاهش فعالیت شرکتهای هرمی و نیز افزایش میزان فروش تولیدات داخلی را از اهدافی بیان کرد که در این طرح دیده شده است.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند برای بهره مندی از خدمات این طرح به سایت بازاریابی شبکه ای به نشانی www.networkmarketing.moc.gov.ir مراجعه و نسبت به خرید کالای مورد نظر خود اقدام کنند.
به گفته وی،‌همچنین برای برخورد قانونی با متخلفان احتمالی و به منظور رسیدگی به شکایات شماره تلفن 124 و دبیرخانه این کارگروه در 31 استان کشور پاسخگوی متقاضیان خواهند بود.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =