واحد مرکزی خبر نوشت:

در حالی که هیات ناتو در حال بررسی محل مناسب برای استقرار موشک های پاتریوت در ترکیه است ، مرکز فرماندهی ناتو در این کشور به حال آماده باش کامل درآمده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر از آنکارا ؛ فرماندهی پایگاه دوم هوایی ترکیه در استان دیاربکر که به عنوان مرکز فرماندهی نیروهای ناتو در ترکیه مشخص شده است ، با توجه به تحولات سوریه به حالت آماده باش درآمده است.
در حالی که بررسی های هیات اعزامی ناتو برای تعین محل استقرار موشک های ناتو در شهرهای مرزی ترکیه در جنوب این کشور روز دوشنبه آغاز شد و همچنان ادامه دارد ، جنگنده های اف -16 ترکیه در 24 ساعت گذشته با تجهیزات کامل موشکی و اختیار حمله به دشمن ، در حال پرواز در مناطق مرزی میان این کشور و سوریه بودند.
خبرهای دریافتی حاکی از آن است که یک فروند هواپیمای نقلیه از نوع چسا نیز در این پایگاه فرود آمده است.
در ضمن گفته می شود با توجه به بحران سوریه ، پروازهای آموزشی نیروی هوایی ترکیه نیز برای آماده کردن خلبانان نظامی به حد چشمگیری افزایش یافته است.
هیات ناتو شامل کارشناسان آمریکایی، آلمانی و هلندی هم اکنون در استان مالاتیا در جنوب شرق ترکیه که یکی از گزینه های استقرار موشک های پاتریوت است ، قرار است پس از آن به پایگاه آلتای که پایگاه هفتم هوایی ترکیه در این استان است برود.
هیات30 نفره ناتو تا فردا پنجشنبه به بررسی های خود در استان مالاتیا ادامه خواهد داد.
سکوهای پرتاب موشک های پاتریوت که پیش بینی می شود تعدادشان شش دستگاه باشد در یکی از استان های مالاتیا، شانلی اورفا و یا آدانا مستقر خواهند شد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =