رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران می‌گوید عمل انصار حزب‌الله به هیچ وجه فرهنگی نیست و یک عمل ضد امنیتی است.

سیدضیا هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران که روز شنبه برای حمایت از فیلم سینمایی «من مادر هستم» مقابل ساختمان وزارت ارشاد حاضر شده بود در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین گفت: «به نظر من «من مادر هستم» بهترین فیلم جیرانی است که به نقد اقتصادی اجتماعی جامعه می‌پردازد.»


او ادامه داد: «حرف این فیلم این است که یک عده یک شبه پولدار می‌شوند و از طبقه نو کیسه‌ها هستند و مبتلا به فساد اجتماعی هم می‌شوند.»


هاشمی در ادامه گفت: «پیام این فیلم دقیقا چیزی است که انصار حزب‌الله باید به آن بپردازند چون یکی از مسائل امروز ما مسائل اقتصادی است. گرانی به مردم فشار زیادی می‌آورد، نوسانات ارز باعث شده یک عده پولدار شوند و یک عده فقیر‌تر شدند. انصار اگر صادق باشند اول از همه باید به این مسائل اقتصادی و فشارهای ناشی از آن بپردازند نه فیلمی که ایگونه مسائل را نقد کرده است.


او ادامه داد: «عمل انصار حزب الله کار فرهنگی نیست و یک عمل ضد امنیتی است چرا که فضا را مشوش می‌کند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. هر کسی می‌تواند مخالف فیلمی باشد و حتی فیلم را بد بداند، اما شوراهایی که مجوز ساخت و نمایش فیلم را صادر کرده‌اند می‌دانند که نباید فیلم ضد فرهنگی اکران شود.»


رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران گفت: «انصار می‌توانند به مردم توصیه کنند که این فیلم را ببینند و یا نبینند. دلایل خودشان را هم برای بد بودن فیلم اعلام کنند. کف خیابان که محل اعتراض نیست. آن‌ها جمع شده‌اند که از یک فیلم سو استفاده سیاسی کنند.»

 

او در پایان گفت: «ما مقابل انصار می‌ایستیم که از دولتمرد‌ها حمایت کنیم تا از این حرکت‌ها و این گروه‌ها نترسند. در واقع ما از دولتمرد‌ها حمایت کنیم تا آن‌ها هم با قوت قلب از سینما حمایت کنند.»
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    237 5
    در اصل اینکه این افراد حق اعتراض دارند شکی نیست، ولی چرا در امور دیگر اینگونه لب به اعتراض نمی گشایند. در همین مدت هر ایرانی بعضاً تا دوسوم فقیرتر شده است، چرا یک اعتراض ولو کوچک در مقابل بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد برپانکردند و در مقابل کاهش ثروت یک ملت مسلمان سخن نراندند.
  • بدون نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    146 3
    همه با هم برابرند..ولی بعضیا انگار برابرترند
  • مهدی IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    81 5
    باقی سینماگران چرا در این تجمع نبودند
  • بدون نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    2 18
    ببینم وقتی بازیگر قلاده های طلا رو کتک زدن و بهش فحش دادن این آقا کجا بودن.دیگه صبر مردم تموم شده تا کی این سینما گران قصد دارن فیلمای این مدلی بسازن با پول بیت المال و نفت تازه معترضن که ما تحت فشاریم
  • حسین IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    15 1
    با سلام بسیار غم انگیز است استفاده ابزاری عده ای از دین و افرادی که نه درد دین دارند نه درد شهدا بانام اسلام تیشه به ریشه اسلام می زنند و فقرو فساد را در جامعه می بینند و سکوت می کنند وبه عناوین مختلف از رونمائی آن خودداری وجلوگیری می کنند به عبارت دیگر چون نمی توانند مساله را حل کنند صورت مساله را پاک می کنند ،فقر واقعیت است وندار جزئی از جامعه ماست وبا روشن شدن واقعیت حتی اگر دشمن خوشحال هم شود مارا باید به حل وبرطرف کردن آن مصر تر گرداند.
  • علی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 7
    آقای سید ضیاء هاشمی، اولا اگر مردم برای اعتراض به کف خیابان ریختند به خاطر این است که وزارت ارشاد فعلی گوشی برای شنیدن نقد و اعتراض ندارد ، ثانیا همان مقدار بس است که در دولت هفتم و هشتم سکوت کردیم و امثال مهاجرانی ها فرهنگ و هنر و مذهب ما را به باد مسخره گرفتند و همه را حراج کردند.شما نگران امنیت نباشید. امنیت ما در گرو خون شهدا، سینمای سالم ، مسئولین سالم، هنرمندان سالم و فیلم سازان متعهد است . اگر امثال جیرانی نبودند و یا فیلم های آموزنده با پیام سبک زندگی اسلامی ایرانی تحویل مردم می دادند شاید امروز وضع جامعه ما خیلی بهتر بود.